woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Even een update van mn eerste sjaalik ben bijna toe aan de volgende bol wol, ik heb al filmpjes gekeken maar wat doe je dan met het losse draadje dat achter blijft? Het laatste stukje van de bol is ook niet zo mooi
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
assie schreef:Nog een paar toeren en dan is de deken soort van klaar. Ik zit alleen in dubio of ik nog een rand met golfjes in roze/paars/blauw/wit eromheen ga haken om de deken met name wat breder te maken.
[ Afbeelding ]
Wat zouden jullie doen?
Op de foto lijkt het iets smaller dan in werkelijkheid.
Lalidan schreef:Het gaat vooral om de steken verhouding. Ik heb zo de steken verhouding van de letlopi niet meer in mijn hoofd, weet jij zo wat die is?
Want dat zegt meer over of iets kan of niet dan garen dikte.
En anders is het een kwestie van proeflapjes breien..... Net zolang tot je of de juiste verhouding gevonden hebt, of geconcludeerd hebt dat je de juiste verhouding niet gaat krijgen.
Edit: lettlopi staat natuurlijk gewoon in mijn eigen linkdat is 17x23 (0,74)
Jouw eerste patroon gaat uit van een verhouding van 25x32 (0,78), dat wordt lastig, dan zou je het op een dunnere pen moeten proberen en kijken waar je dan op uitkomt.
Tweede patroon zit ook op 25x32, dus heeft hetzelfde probleem.
Laatste patroon geeft geen verhouding aan, maar geeft aan dat 18 steken 10cm is. Als hij voor 10cm om en nabij 23 pennen uitkomt, komt die redelijk overeen met lettlopi, maar gezien de maat pen waar zij op breit, verwacht ik dat je veel meer pennen nodig gaat hebben om 10 cm te halen.
Samengevat, je kan het proberen met proeflapjes en andere maten pennen, maar ik betwijfel of je op een acceptabele verhouding uitkomt.