[DIGI] Cricut liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:49

Leuk lenaa_tje! Heb jij zo’n grote hittepers?

Ik doe inderdaad precies wat jij ook doet. Beetje van dit en beetje van dat. Vinyl stickers snijden, om als sticker te gebruiken maar ook als mal om glazen te etsen, namen uit flex om op een mutsje te strijken, maar heb vorig jaar ook kerstkaarten gemaakt van papier en traktaties voor de kinderen.

Ik geloof meteen dat Cricut z’n beperkingen heeft, maar met wat ik ermee doe merk ik er weinig van.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:48

Vanillia schreef:
Leuk lenaa_tje! Heb jij zo’n grote hittepers?

Ik doe inderdaad precies wat jij ook doet. Beetje van dit en beetje van dat. Vinyl stickers snijden, om als sticker te gebruiken maar ook als mal om glazen te etsen, namen uit flex om op een mutsje te strijken, maar heb vorig jaar ook kerstkaarten gemaakt van papier en traktaties voor de kinderen.

Ik geloof meteen dat Cricut z’n beperkingen heeft, maar met wat ik ermee doe merk ik er weinig van.

Ja, ik heb voor m’n verjaardag de easypress 3 gekregen! Dus niet zo’n automatische. Maar voor een wat grotere afbeelding is zo’n grotere pers wel een verademing. Het zit er echt veel beter opgedrukt dan toen ik het deed met de strijkbout of mini pers.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:40

Bedankt allen voor het delen van de ervaringen!

Er staat hier inmiddels een Cameo5 op tafel, nu lekker experimenteren :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:40

Leuk! Veel plezier ermee! :D

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:12

Dankjewel!

@xoranlover - in je eerdere post gaf je aan dat je de software had geupdatet naar de business editie. ik les nu dat dit eigenlijk wel noodzakelijk is omdat je anders geen .svg bestanden kunt uploaden in de studio. waar had jij deze upgrade gekocht en welke variant? ik zie er namelijk bij villafolie diverse en weet niet zo goed welke het is.. ik heb nu de standaard software gedownload. Of weet jij of er een andere manier is om .svg bestanden te uploaden? als ik het nu een bestand probeert te uploaden wordt er gezegd dat het bestandtype niet ondersteund wordt..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:38

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:37

Zo vandaag mijn cameo maar weer eens aan het werk gezet. Komend weekend geen tijd dus vandaag maar eens aan de slag gegaan.

Nieuwe papieren bloemen gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een pet bedrukt.
Afbeelding

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:31

Wauw die paarse bloemen zijn prachtig.
Is het geen priegelwerk, of valt het mee?
Mooi zo'n boeketje.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:40

Roihi schreef:
Wauw die paarse bloemen zijn prachtig.
Is het geen priegelwerk, of valt het mee?
Mooi zo'n boeketje.

Jawel ik heb ook aardig mijn vingers vastgelijmd met het lijmpistool. Of lichtelijk verbrand want dat was nogal warm maar wel heel leuk om te doen.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 21:48

Nou ik heb de smaak te pakken hoor ( :') ) en nu wil ik ook met hittefolie gaan fröbelen.
Van wat ik lees is het wel moeilijk om met een strijkijzer de juiste druk/hitte te krijgen en houden voor de benodigde tijd om dit op ander materiaal over te brengen.

Hebben jullie een hitte pers en zo ja, welke? Ik zie heel veel Cricut (en namaak daarvan) voorbij komen en vraag me af wat een goede optie zou zijn voor het bedrukken van bijv. tote bags etc.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:28

Ik heb de cricut mini en de calortrans pro. Voornamelijk omdat ik met puffflex werk en veel sublimeer. Met deze pers kan ik zelf de druk aanpassen.

Loklik heeft ook een prima pers.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:35

_Judith schreef:
Nou ik heb de smaak te pakken hoor ( :') ) en nu wil ik ook met hittefolie gaan fröbelen.
Van wat ik lees is het wel moeilijk om met een strijkijzer de juiste druk/hitte te krijgen en houden voor de benodigde tijd om dit op ander materiaal over te brengen.

Hebben jullie een hitte pers en zo ja, welke? Ik zie heel veel Cricut (en namaak daarvan) voorbij komen en vraag me af wat een goede optie zou zijn voor het bedrukken van bijv. tote bags etc.

Ik heb een easypress 3, werkt erg fijn! Wel veel goedkoper gekocht (gekregen) via Westwing geloof ik.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:06

Het hangt er echt vanaf wat je wil. Grotere dingen die niet onder je strijkijzer passen doe ik eigenlijk nooit, maar kleine teksten gaan in mijn ervaring prima met een strijkijzer. Heb nu ook een Minipress en die werkt net wat handiger omdat die kleiner is, maar een strijkijzer werkt net zo goed.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:02

Het kan wel met een strijkijzer maar een strijkijzer wordt niet overal even warm. En dat kan soms lastig zijn. Ik weet dat er genoeg zijn die het doen maar het zou niet mijn keuze zijn.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:33

Hangt er ook een beetje vanaf wat je ermee wil denk ik. De dingen die ik maak zijn voor eigen gebruik of als kadootje. Jij verkoopt de spullen die je maakt ook echt toch? Kan me voorstellen dat je dan wel 100% zeker wil weten dat kwaliteit altijd top is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:56

Vanillia schreef:
Hangt er ook een beetje vanaf wat je ermee wil denk ik. De dingen die ik maak zijn voor eigen gebruik of als kadootje. Jij verkoopt de spullen die je maakt ook echt toch? Kan me voorstellen dat je dan wel 100% zeker wil weten dat kwaliteit altijd top is.

Ja ik verkoop ook dingen. Maar veel ook als cadeautje. Ik heb hoe dan ook een goede pers nodig voor het sublimeren en voor puff flex.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:23

Het zal hier puur hobbymatig zijn, maar daarmee kan je hobbymatig dus prima mee uit de voeten?

Zijn er ook ervaringen met de vele namaak versies hiervan? Doen die net zo goed hun werk?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:37

Afbeelding

Ik doe t gewoon met een strijkijzer. Met grotere afbeeldingen is het wel even puzzelen soms. Maar doe alleen hobby matig en kleine opdrachtjes, dus dan is dat wel te doen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 20:37

Wat voor namaak ben je aan het denken? Want in feite zijn het gewoon eigen merken. En de meeste zijn prima.

Mijn bos bloemen is weer uitgebreid. (En mijn vingers verbrand en onder lijm :') )

Afbeelding
Afbeelding

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 21:32

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 21:37

Loklik is goed. Vooral die nieuwe autopress van hun. Indrukwekkend ook met sublimeren.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:00

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:19

_Judith schreef:
Wat is jou mening over een pers als deze? https://www.amazon.nl/LOKLiK-Transferpe ... r=8-7&th=1 ?)

Ja ik ken hem alleen van andere. Ik kan zelf geen druk zetten omdat ik een schouder blessure heb. Dus ik heb zelf nooit zo’n pers gehad maar die zijn verder wel prima. Loklik is een goed merk.

Thats_MeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:17

Ik heb een Loklik pers staan en ben er blij mee. Gebruik hem niet veel maar als ik eens tasjes of shirtjes maak is het een fijn ding om te gebruiken. Gelijke druk en warmte, dat lukt mij met een strijkijzer of zo'n kleine handpers niet.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 13:12

Ik heb een goedkopere 7 in 1 pers en een mini van Loklik. De laatste pak ik bij kleine projectes, maar de druk moet je met de hand geven. De andere is voor grotere dingen, maar als ik in de toekomst veel ga bedrukken staat een Loklik auto heatpress op mijn verlanglijstje. Buiten dat het ern goed merk is heeft die een uitschuifbare lade en is de druk gelijkmatig. Maar zover is het nog lang niet ;)
https://nl.loklikeurope.com/auto-heat-p ... white.html