[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:24

Ja jammer dat het zo stil is. Ik schilder ondertussen wel lekker door maar ook druk met herinrichten van kamers in huis.

Gaaf gemaakt! Ik werk nooit met iets anders dan penselen dus tips kan ik
eigenlijk niet geven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:37

Ik volg nog steeds mee maar kom niet echt veel aan schilderen/ tekenen toe.

De koe is af, ik heb een nieuw blanco doek staan maar nog geen idee wat dat moet worden
Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:04

Mooi geworden Seven!

Ik schilder ook gestaag door, maar echt tijd heb ik er niet voor gehad. Nu m'n schilderklas weer is begonnen, schilder ik in geval weer eens per week :D

Deze hebben een lijstje en zijn verhuisd
Afbeelding

Afbeelding

Deze hangt inmiddels met lijst in de woonkamer

Afbeelding

En hier werk ik nu aan. Zit nu 6 uur in, gaat nog niet helemaal zoals ik wil maar dat komt vast wel goed.

Afbeelding

Dus ik doe weer mee :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:12

Ik wil mijn eerste werken met de aquarel napjes wel laten zien. :o
In volgorde van het maken. De derde is ‘in progress’
De tweede heeft even onder zware boeken gelegen. Hierna had ik iets beter door hoeveel water te gebruiken. :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:27

Kwal: ik gebruik weleens paletmessen, maar wel kleinere die ik bij de schilderwinkel (is dat een woord) heb gekocht. Maar ik schilder met olieverf, weet niet of dat verschil maakt.

Over kunst gesproken, ik heb laatst meegedaan aan de publieksjury van project Rembrandt. Super leuk om te zien :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:29

Mooi Ayasha en leuk dat je je werk wilt delen! Vind je in progress erg mooi al. Verder heb ik 0 ervaring met aquarel :D

Ayasha
Blogger

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 23:41

Ik doe morgen een reactie rondje al ga ik niet het hele topic kunnen bijlezen vrees ik. :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:31

Gaaf geworden je koe Seven!

Wat leuk Saskia, publiekjury :D Ben gek op dat programma <3
Lekker weer schilderles.
Ik mag 2 Oktober weer beginnen met keramiekles, zin in!

Heel mooi Ayasha! Mooie zachte sfeer bij je vlinders. Je Roodborstje wordt heel
Realistisch

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:41

Leuk, weer wat activiteit :D. Mooie werken komen voorbij.

Zelf sinds juni niks meer getekend :=. Of ja, twee stenen begin van de maand. Ik ben momenteel into meubels bekleden.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:54

En ik maar denken dat jullie niets meer deden ;). Mooie dingen komen voorbij. Hier bezig met een tekenopdracht paard en een tekenopdracht kinderportretjes (moeilijk!), verder nog wat geschilderd, vnl. landschappen, niks spannends eigenlijk. Het is te druk op t werk en gebeurd veel dus gewoon weinig tijd.

Klinkt leuk San meubels bekleden!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:15

Bedankt Saskia en jis
Eigenaar was ook heel blij

Saskia
Ik ben echt onzwttend jaloers op jou losse en dich realistische toets <3
Alle werken zijn even mooi en zou ze allemaal zo ophangen :j

Ayasha
Mooie aquarellen, je roodborstje is al prachtig

Eva
Ja portretten en zeker kinderen zijn lastig
Ben benieuwd naar je werk

Ik wil op het nieuwe doek iets heel anders maken meer abstract met twee liefdes van me <3 planten en paarden roze en groene tinten. Ik heb al heel wat ideeën maar echt lastig zo buiten m'n normale stijl :=

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:10

eva1969 schreef:
En ik maar denken dat jullie niets meer deden ;). Mooie dingen komen voorbij. Hier bezig met een tekenopdracht paard en een tekenopdracht kinderportretjes (moeilijk!), verder nog wat geschilderd, vnl. landschappen, niks spannends eigenlijk. Het is te druk op t werk en gebeurd veel dus gewoon weinig tijd.

Klinkt leuk San meubels bekleden!

Kinderportretten zijn leuk :D
Ik weet niet of ik deze hier al gedeeld had. Ergens voor de zomer gemaakt.
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 19:09

Ja die was ik al ergens tegen gekomen! Prachtig. Jij vindt kinderportretten leuk maar dat komt omdat je fantastische maakt! Ik vind het vooral heel moeilijk :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 19:27

Gaaf, SaskiaB :D.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 19:57

@Sall super mooi en kleurrijk werk die 'Een flinke jongen'genaamd. Welk medium heb je gebruikt?

Je illustratie voor het kinderboek is ook erg aandoenlijk.

@E4D Ik heb al regelmatig kunstwerkjes via Bpost verstuurd, zowel binnen België als al een keer naar Rusland en Canada. Is allemaal netjes verlopen. Ik steek mijn werkjes tussen dik karton en dan zo in de enveloppe.

@Kwal Leuke oefening! Soms kan het fijn zijn om gewoon eens alles los te laten inderdaad zonder de drang om iets te presteren. Ik heb geen ervaring met paletmes dus kan je helaas geen tips geven.

@Seven Die koe is zoo tof! Ik ben ook erg fan van de achtergrond.

@SaskiaB Mooie sprekende werken. Ik vind je kleurgebruik ook altijd zo fijn. Tof dat schilderklas weer begonnen is. Als ik verhuis wil ik ook terug naar een academie of dergelijke. Ik heb gemerkt tijdens de creatieve therapie dat ik deed, ik veel meer durf spelen met mediums en kan loslaten.

@Ayasha Die roodborst is echt super mooi!! Zoo benieuwd hoe die eruit zal zien als die af is.

Ik heb helemaal niets met kinder of mensenportretten maar ik vind het wel erg knap dat jullie die zo goed weten te maken! Doe ik jullie absoluut niet na. Ik heb ooit eens in een boekje voor de lol mijn vriend proberen te tekenen op mijn paard. Het was euhm, niet geslaagd en mijn vriend was er ook niet zo blij mee _O-

Ik ben sinds juni aan het werk en de zomer is gewoon in het algemeen best druk geweest. Nu de dagen korter worden en ik wat meer stilval en het daardoor lastiger krijg, heb ik veel meer nood aan zelfexpressie. Dan pik ik het tekenen, schilderen en dergelijke weer wat meer op. Ik heb hier kennelijk wel het laatst gepost in maart ofzo denk ik? Oops := Hierbij een paar werkjes van de afgelopen tijd:

Afbeelding
Afbeelding
Lino-druk van een yurt op een fotoboek

Afbeelding
Illustratie met alcoholmarkers voor vrienden, eentje om te lachen :D

Afbeelding
Illustratie met fineliners. Gaat over een gans en een schaap die opgevangen werden in een lokaal dierenasiel die een onbreekbare band hadden. Helaas is het schaapje inmiddels overleden.

Afbeelding
Aquarelle van de Groenendaeler van een goede vriendin die helaas ook overleden is recent. De mot kwam spontaan op de hond zitten toen ze aan het wandelen waren in Oostenrijk, zijn laatste vakantie voor hij helaas paliatief ziek werd.

Afbeelding
Een schets met mijn nieuwe Derwent tekenpotlood, suuuper leuk om mee te werken!

Afbeelding
En ook nog lekker aan het drukken af en toe, iemand vroeg ooit om een rode print omdat ze het rode in mijn digitale illustratie vond missen in de uiteindelijke prints. Dus bij deze :D Ik vind het zelf erg mooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:30

Kaatastrof jouw stijl :+: het schaap zou ik zo willen en ik heb niet eens wat met schapen. :=

De wolf en de vlinder zou een prachtige tattoo zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:32

Wat gaaf, die lino-druk op het boek <3

De rest van je werk is ook mooi, lekker divers :j.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:12

Prachtig werk Kaatastrof <3
Ik hou van jou stijl

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:09

Wat leuk dat er weer wat leven in het topic komt! :) Erg mooie werken komen er weer voorbij, heel divers!

Ik ben vandaag ook nog even aan het kliederen geweest, laatste dag van mijn vakantie en de kinderen waren naar papa dus nog mooi even gebruik gemaakt van mijn vrije dag :j

Afbeelding

Ik merk dat ik lang nog niet een eigen stijl heb ontwikkeld als de meeste van jullie, ik heb ook nog niet helemaal ‘mijn ding’ gevonden dus ik experimenteer nog lekker verder.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:09

Dankjewel allemaal, jullie doen me blozen :o Ik blijf het grappig vinden dat er hier gesproken wordt van 'mijn stijl' en ik zelf altijd vond dat ik geen stijl had _O-

_San87_ schreef:
Wat gaaf, die lino-druk op het boek <3

De rest van je werk is ook mooi, lekker divers :j.

Ja eerste keer op een boek. Deze is bekleed met linnen dus kan perfect met lino inkt die voor stof gemaakt is. Zo heb ik ook een topje bedrukt en die is na enkele wasbeurten nog perfect. :D Ik zou misschien een fundraising willen doen met de Warmste week voor de zorgboerderij waar ik naar toe ging en opteer snedes te maken en deze o.a. te drukken op totebags.

Kwal, dat noem ik al geen geklieder meer! Mooi werk van je 'thuis' *D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:42

Jouw kinderportretten zijn zo gaaf Saskia! <3

Dat schaap is een knaller kaatastrof en je paarden ook! <3

Als ik een tip mag geven kwal. De horizon van de zee is zonder hoge golfen super strak. Wat je kan doen is met een meetlint beide kanten dezelfde hoogte aanstippen en dan met afplaktape een strakke rechte lijn maken.
Gave kleuren in de lucht

Vraag; wit of zwart?

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:24

Even snel een berichtje, maar zwart. De kleuren komen naar mijn mening beter uit

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 15:24

vikawiek schreef:
Even snel een berichtje, maar zwart. De kleuren komen naar mijn mening beter uit

Idd. Vind ik ook :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 16:53

Zwart! Dan knallen ze er echt uit. Wit heeft meer een landelijke uitstraling wat opzich ook bij het onderwerp past.

Prachtige werken Kaatastrof, verhaal van het schaap had ik ook gevolgd (één van onze nandoes komt uit dat asiel vandaan), zo triestig :'( mooi werk heb je ervan gemaakt <3

Kinder (en mensen) portretten lijkt me zooo moeilijk om dat echt gelijkend te maken! Mooi gelukt alleszins!

En de zee is altijd goed <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:13

Dank!

Landelijk ja, dat gevoel krijg ik ook bij de witte lijst, wat ik ook leuk vind. Ik vind de muur achter de kipjes mooier uitkomen bij de witte lijst. Maar de kipjes springen er meer uit bij de zwarte lijst, en is een lijst/stijl die ik eerder voor mijn eigen huis zou kiezen…