[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:40

Afbeelding

Ik ben maar alvast begonnen, het kriebelde :'). Wel een kunstlichtfoto.

Maand december 2018 dus :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:56

Wat een heerlijke tekening, _San87_!

Ik meld me ook! De afgelopen jaren kon ik er niet voor gaan zitten, maar hopelijk komt daar binnenkort verandering in. Voornemen is om in ieder geval íets te maken dit jaar :Y)

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:01

marley93 schreef:
Heeft iemand een tip voor een schetsblok met gekleurd papier (liefst grijstinten), geschikt voor soft pastel, die even meer dan 12 of 24 pagina's heeft?
in de webshop van Realisme in portret kan je per vel bestellen, bijv canson mi teintes. Weet niet of dat een optie is? Heb je precies de kleur die je wilt en de hoeveelheid die je wilt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:03

culaccino schreef:
Wat een heerlijke tekening, _San87_!

Ik meld me ook! De afgelopen jaren kon ik er niet voor gaan zitten, maar hopelijk komt daar binnenkort verandering in. Voornemen is om in ieder geval íets te maken dit jaar :Y)

Dank je wel :D.

Leuk dat je ook meedoet.


eva1969 schreef:
marley93 schreef:
Heeft iemand een tip voor een schetsblok met gekleurd papier (liefst grijstinten), geschikt voor soft pastel, die even meer dan 12 of 24 pagina's heeft?
in de webshop van Realisme in portret kan je per vel bestellen, bijv canson mi teintes. Weet niet of dat een optie is? Heb je precies de kleur die je wilt en de hoeveelheid die je wilt.

Losse vellen kun je bij iedere hobbywinkel krijgen. Ze zal niet voor niets om een blok vragen.

Kiwiris

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:31

Ik moet echt weer gaan tekenen, dus ik ga mee doen! Al is het maar 2 x per week een schetsje.
2018 was een moeilijk jaar, dus hopelijk gaat het tekenen me weer helpen! +:)+

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:37

Losse vellen kan, maar een blok vind ik gewoon net even handiger bewaren, en vaak is het in verhouding ook net wat voordeliger.
Ik heb op zich een geschikt blok, maar met wit papier, en ik wil het nu juist graag grijs.

San87, wat een lieverdje. <3

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:51

Och hemel, dat ezeltje is té schattig. <3

Voor grijstinten weet ik niet zo snel, maar voor wie op zoek is naar stevig A4 papier in wit, zwart en bruin kan ook naar handletterblokken kijken. Er zijn bepaalde blokken die in drie kleuren in één blok komen en ik meen dat ze ook op A3 en A5 formaat verkrijgbaar zijn. Ooit voor de gein eentje meegenomen uit de boekwinkel, maar zo heerlijk dat ik terug gegaan ben voor meer. :D

De kwast; http://www.dekwast.nl heeft ook veel papier, daar zal ongetwijfeld wat tussen zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 08:06

Thanks, girls :D.

Handletterblokken is een goede tip :j. Ik heb voor t ezeltje een blok van de Action gebruikt. Beviel heel goed.

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:12

Super schattig dat ezeltje!

Zijn die goedkopere blokken wel dik papier dat je ook kan gummen? En verkleurd het papier niet snel? Ik heb hier een aquarel blok van de action al een paar jaar liggen en die is helemaal vergeeld. Zo zonde als dat gebeurd met een mooie tekening erop.

Jis_

Berichten: 11609
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:51

Heel fijn om naar te kijken jouw tekening vikawiek, hele gave stijl vind ik en dan is hij nog niet eens af. Heb het idee dat hij niks of niet zoveel meer nodig heeft. Prachtig!

Heel leuk Jindai, :D Kan je het oog niet wat ovaler maken dan verliest hij die boze blik denk ik.

Mooi Viennanova! Was voor mij even wennen om kleur te gaan gebruiken, wel heel leuk ook, succes!

Wat een fijne tekening San, zo zacht en een geweldige blik.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:14

Even mijn portret tonen die ik vorige week gemaakt heb.
Gewoon met hb potlood getekend.
Was beetje boos op mezelf omdat ik hem eerst niet goed genoeg vond. Mar achteraf ben ik er best blij mee.
Dit is mijn vriend :D
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:22

_San87_ schreef:
[ [url=m/QqLLQe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben maar alvast begonnen, het kriebelde :'). Wel een kunstlichtfoto.

Maand december 2018 dus :+.

Ohhhh zo zoet.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:08

marley93 schreef:
Heeft iemand een tip voor een schetsblok met gekleurd papier (liefst grijstinten), geschikt voor soft pastel, die even meer dan 12 of 24 pagina's heeft?


Marley, ik heb ooit deze gekocht. Niet echt grijs, maar misschien bestaat het wel in andere kleuren.

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14726
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 14:12

Ik vind het echt grappig dat het mensen helemaal niet tegen houdt dat het nog december is :') Dat enthousiasme is aanstekelijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:14

Bedankt, meiden *\o/*!

Telpeva schreef:
Ik vind het echt grappig dat het mensen helemaal niet tegen houdt dat het nog december is :') Dat enthousiasme is aanstekelijk!

Pfuh, tijd is maar een illusie :P.

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:48

Art, die ziet er goed uit toch? :D Mooi dat je er nu ook blij mee bent.

Marley: Ik heb thuis een blok liggen met verschillende kleurtjes pastelpapier, kan als ik zo thuis ben wel even kijken waar dat van is en hoeveel blaadjes dat zijn.
Een klasgenoot van me had laatst een blok met 3 kleuren papier (wit, zwart en grijs geloof ik) en dat was een handletteringblok van volgens mij de action of zo. Volgens mij kostte het geen hol en vond ze ze best fijn (maar ze gebruikt ze niet voor pastel, voornamelijk pen)
En anders gewoon een keer een kunstwinkel binnenlopen en kijken wat ze hebben. In Amsterdam zit Van Beek, als je daar langsgaat is het handig om even beide filialen te bezoeken (zitten op loopafstand van elkaar, paar straten verderop), want ze hebben veel dingen maar in een van beide winkels liggen.
Wat je ook nog kan doen is een stapel losse papiertjes kopen en die zelf in een ringband stoppen, dan heb je wel precies wat je wil.

edit: even zoeken leverde me overigens dit op. Hoe de kwaliteit is weet ik niet, maar het ziet er wel redelijk uit als wat je zoekt: https://www.vanbeekart.nl/p/fabriano-ti ... tti/89134/

Vikawiek: Ik vind m geweldig mooi al eigenlijk. Wilde je er nog veel aan doen? Ik zou m gewoon (bijna) af verklaren eigenlijk.
Als je er zo vaak klaar mee bent halverwege al, is het dan niet handiger om te proberen om een manier te vinden waarop je tekeningen sneller af zijn of waarop je sneller kan werken, zodat ze gewoon klaar zijn op dat punt dat je er zat van wordt? Het moet wel leuk blijven voor jezelf :P

Nienke15

Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:30

Leuk al die mensen die ook al zo enthousiast zijn :D

Vorige week al aan deze begonnen, maar aangezien het (bijna) week 1 is laat ik hem daar wel voor tellen. Het is A4 met een soort ecoline van de action (vorige week zien liggen daar en leek me handig aangezien ik anders elke week 10 potjes ecoline heen en weer mee moet nemen van huis) en oost Indische inkt.
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:20

Wauw. Zo mooi. Ik durf helaas niet met onuitwisbare materialen werken. Pastel is al lastig als je een foutje maakt.

Maar dat is misschien eens leuk om te testen voor volgens jaar. Ik bedoel dan 2020 hahaha

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:32

Oh, wat mooi, Nienke! Hier hou ik van, net echt maar dat je toch ziet dat het geschilderd of iets in die zin is.

Art_Ificious, heel net portret hoor. Is moeilijk zat (vind ik), zeker als je diegene kent. Die zachte schaduwlijntjes zijn heel mooi. En de tanden. Die worden snel een soort niet passend kunstgebit, alsof iemand hysterisch lacht, maar op je tekening zijn ze heel knap gedaan.

Overigens, die goedkope handletteringblokken die ik koop kun je goed gummen, al ligt het er natuurlijk aan hoe hard je gumt, elk papier heeft z'n grenzen. Verder weet ik nog niet hoe goed of slecht de kwaliteit qua verkleuring is, zolang heb ik ze nog niet. Maar als oefenblok, als het minder geeft als het verkleurt, zouden ze zeker een aanrader kunnen zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:34

Nienke15 schreef:
Leuk al die mensen die ook al zo enthousiast zijn :D

Vorige week al aan deze begonnen, maar aangezien het (bijna) week 1 is laat ik hem daar wel voor tellen. Het is A4 met een soort ecoline van de action (vorige week zien liggen daar en leek me handig aangezien ik anders elke week 10 potjes ecoline heen en weer mee moet nemen van huis) en oost Indische inkt.
[ Afbeelding ]

Heeel erg leuk :+:.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:36

Oh wauw, prachtig Nienke!

Telpeva, ik kreeg al een appje met 'gelukkig nieuwjaar' van een kennis die in Australië zit nu, dus het mag best :+

Telpeva

Berichten: 14726
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 16:52

Oh maar het was geen kritiek! Super leuk juist dat enthousiasme :D
Er komt zoveel moois voorbij dat ik niet eens weet wat ik erop kan zeggen, wat een hoop deelnemers dit jaar, zo leuk! Ga vooral lekker door allemaal, maak er wat moois van <3

Wat papier betreft kan ik niet echt helpen want daar heb ik niet zoveel verstand van. Maar winkels als van Beek en Gerstaecker hebben beide veel papier in hun assortiment, ze hebben niet altijd alles op voorraad in de winkels maar misschien is het al de moeite om op hun websites te kijken naar wat er ongeveer te krijgen is?

vikawiek

Berichten: 1491
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:11

_roodvos_ schreef:
knip

Vikawiek: Ik vind m geweldig mooi al eigenlijk. Wilde je er nog veel aan doen? Ik zou m gewoon (bijna) af verklaren eigenlijk.
Als je er zo vaak klaar mee bent halverwege al, is het dan niet handiger om te proberen om een manier te vinden waarop je tekeningen sneller af zijn of waarop je sneller kan werken, zodat ze gewoon klaar zijn op dat punt dat je er zat van wordt? Het moet wel leuk blijven voor jezelf :P

Dankje :D ik ben momenteel bezig met de snoet/mond maar daar was ik mee bezig na deze foto was genomen. Vacht is zo goed als af behalve naast het rechter oor. Zodra er iets fout gaat heb ik er vaak al geen zin meer in, bijvoorbeeld als ik te snel te hard heb gedrukt denk ik al van “fiets IT! IK TEKEN NOOIT MEER”. Potlood duurt gewoon lang en dat is ook de reden dat ik eerst een laag of 2 met aquarelle verf doe. Maar het resultaat is wel heel belonend waardoor ik gewoon door ga. Met potlood teken ik eigenlijk alleen nog voor opdrachten, laatste keer dat ik dat voor mijzelf heb gedaan was in maart en die ligt nog steeds onafgemaakt op een stapel :') Ik vind het ook gewoon nog heel leuk om te doen maar als er ook maar 1 ding in de omgeving niet goed is dan lukt het gewoon niet en word ik boos om niks. Ze zeggen dat ik dit “talent” heb door m’n Autisme maar het houd me juist het meeste tegen :')

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:08

Twijfel, twijfel, twijfel.
Ik zit echt al een paar dagen te bedenken of ik weer mee zal doen of niet.
Aan de ene kant heb ik momenteel helemaal geen zin, motivatie en inspiratie ( :o ), en weet ik dat aankomend jaar geen makkelijk jaar gaat worden voor mij. Aan de andere kant, misschien dat het 'moeten' ervoor zorgt dat ik wel weer wat ga doen en het weer leuk ga vinden. Ook heb ik de hoop dat deze challenge mij wat afleiding kan bieden.
Zo lastig! Ik denk nog even verder...

Telpeva

Berichten: 14726
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 18:19

Het enthousiasme hier is aanstekelijk :D
Deze heb ik voor jullie gemaakt, voor de komende challenge!
Afbeelding

De marker begon spontaan te lekken bij de C :roll: Morgen weer nieuwe kansen :+