[SCH] Grootje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Grootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 19:12

Vandaag eindelijk dit projectje afgerond, ze lag al bijna te verstoffen. Lachen

Voor de Vereniging Vrienden van de Schaapskudde heb ik al een paar keer een tekening gemaakt van de schaapskooi hier in de buurt.
[CB] [tek] Eindelijk af.. Schapenproject :D
[UK] [TEK] Schaapskooi project II

Ik wilde nu wel eens zelf iets met de kooi doen, anders dan natekenen. Want na drie keer in grafiet gaat het bijna vervelen. Vandaar dus dit schilderijtje, a la Beatrix Potter. Lachen

Het is geloof ik mijn eerste echte aquarel. Het is dus nog echt uitvogelen hoe ermee te werken. Over de bakstenen ben ik erg tevreden, ze hebben allemaal een andere kleurtje en tint. De bomen gingen daarentegen van kwaad tot erger. Clown Ik moet echt nog meer proberen om te schilderen in plaats van te 'tekenen met verf'. Ik wil nog teveel priegelen met steepjes en lijntjes.

Het perspectief is niet helemaal lekker (en dat wordt nog iets versterkt vanwege de wat schuine foto), ik had dus iets meer tijd aan de schets moeten besteden. Maar daar had ik het geduld even niet voor, ik wilde gewoon aan het schilderen slaan. Tong uitsteken
Formaat is 24 x 32 cm, de foto's zijn een tikje donker de kleuren zijn iets minder knallend in het echt

Afbeelding

Oma zelf. De vachtstructuur vind ik goed gelukt, de armen.... minder. Clown Ik zie nu trouwens dat de breinaalden nog in de verf moeten, dat is nog potlood.

Afbeelding

En nog een detailfoto van de ramen en bloembakken.

Afbeelding

Jukurensha

Re: [SCH] Grootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:15

Wat een mooie, lieve tekening Haha! Alleen had ik het mooier gevonden als de bomen blaadjes hadden.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:59

Zonde dat het perspectief niet klopt. Verder vind ik hem geweldig Ja
Wat een werk al die stenen, dat riet en die dakpannen Wow!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:24

Leuk schilderij, erg creatief en orgineel. Ik ga zo eens je andere tekeningen bekijken, want deze maakt me erg nieuwschierig.
Enige maar vind ik dat je de doorkijk naar binnen zo licht hebt geschilderd. In het huis zou het juist een tint donkerder als buiten mogen zijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 06:24

Ik krijg bij deze tekening ernstig het vermoeden dat ik 'm ergens méér heb gezien!? Heel raar maar waar. Verder wel een hele leuk schilderij. Maar oh oh, wat moet het een werk zijn geweest met die baksteentjes en zo.... (rijmt nog ook)

Doorkijkje vindt ik ook wel leuk gedaan, het gunt je een blik naar binnen.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:58

Heel leuk! Jammer dat je het zo "netjes" hebt gehouden, hij had van mij hier en daar wel wat meer mogen knallen kwa kleur. Hij is nu zo egaal liefelijk gekleurd. Niet dat dat niet leuk is, maar een tikje meer contrast had me mooi geleken.
Jammer van het perspectief, maar dat is niet anders. Voor de rest erg leuke schildering!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:13

Vind hem zeker geslaagd. Had hem denk ik ook graag net wat gedurfder willen zien. Ik denk dat ik inkt mis, dat vind ik persoonlijk toch wat prettiger kijken dan alleen maar potlood als basis en aquarel als afwerking. Idd jammer van het perspectief, en vind het ook wel jammer dat hij niet wat gedurfder is qua kleur. Maar het grootje maakt onwijs veel goed. Hoort er ook een verhaal bij?