[TEK] The Lark Ascending

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] The Lark Ascending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 10:25

Op heet prachtige gelijknamige stuk van Ralph Vaughan Williams, hier met soliste Hilary Hahn en het London Symphony Orchestra: http://www.youtube.com/watch?v=wmT2jkKCEsg. :)

Afbeelding

In mijn nieuwe Moleskine dummy, dat ziet het er dan zo uit:

Afbeelding

En een close-up:

Afbeelding
    Afbeelding

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:44

Erg gaaf! Vind het ook mooi hoe je de haren alleen in lijn hebt neergezet en het gezicht wel wat meer hebt ingevuld. Vult elkaar mooi aan :j

Anoniem

Re: [TEK] The Lark Ascending

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:10

echt prachtig! vind het contrast en de shaduw in het gezicht echt heel mooi gedaan. :j
bijna jammer dat je het in een dummy hebt getekend :)) !

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 13:35

Dank je Eliine! Ik ben ook blij met hoe het haar is uitgepakt. Ik wilde eerste het haar 'gewoon' gaan intekenen, maar besloot toen om juist de achtergrond donker te maken. Het springt er zo nog meer uit voor mijn gevoel.

Thanks Menino! Het is mijn nieuwe dummy, ik wil hem helemaal volmaken met dit soort werkjes. Lijkt me zo leuk om echt een heel boekje te vullen! :):) Ben al bezig met een volgende pagina...

Afbeelding

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:43

Heel mooi, ook de tweede tekening!
Hebben echt iets misterieus, waar je verder over na gaat denken. :)

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:55

Oeh! Eenhoorns! :D
De "Lark" vind ik iets griezeligs in de ooguitdrukking hebben, alsof ze helemaal gehypnotiseerd is, dat springt er voor mij het meest uit, bijzonder!

Enne, zalig he, dummy's. Ik heb er altijd twee in gebruik, eentje met en eentje zonder lijntjes, voor tekst en voor beeld. Het is het enige wat er de afgelopen jaren nog uitkwam hier (voor ik uiteindelijk toch weer echt begon vorig jaar), juist dit soort dingetjes, als het "voor het echie in het groot" moest kwam er niks.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:58

Prachtig, net als het gelijknamige stuk.. :D

Het stuk spelen kan ik, dit doe ik je met geen mogelijkheid na. :P

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:41

Dank je speedy_cindy. Ik houd echt van dat soort plaatjes die haast een beetje filosofisch zijn.

Thanks Licorne! Misschien is haar uitdrukking wel zo omdat ze voor zich uit staart terwijl ze diep in gedachten is verzonken, en vliegen achter haar letterlijk haar hersenspinsels... Ik dacht al dat jij de tweede leuk zou vinden! :)) Dummies zijn inderdaad zo heerlijk omdat ze je een vrij gevoel geven. Het is immer 'toch maar in je dummy'. Juist daardoor durf je ineens veel meer en blijkt dat ineens heel leuk uit te pakken! Ik zou wel eens een centraal dummy-topic willen, en dat iedereen dan een filmpje post terwijl hij zijn/haar volle dummy door bladert!

Ah Upendo, ik ben jaloers, wat gaaf dat dit kunt spelen! Ik vind het zo'n ontzettend mooi stuk. Goed kunnen tekenen is één ding, maar muziek is toch wel een hele bijzondere vorm van kunst...
Laatst bijgewerkt door Elanor op 25-02-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:07

Wauw, echt prachtig!

Die eenhoorn dan ook, jeetje! Steigerende paarden raken bij mij helaas al snel uit verhouding. Deze heb je echt práchtig op papier gezet (mooi op de achterhand, benen opgetrokken, DIE BLIK! <3 )

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:12

Your thoughts are my thoughts, ik dacht toen ik jouw topic zag ook meteen, ik wil een centraal dummy-topic :D
Laatst bijgewerkt door licorne op 25-02-12 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:16

De tweede tekening belooft prachtig te worden.
Bij de eerste vind ik de oogbol niet rond genoeg, verder heel aansprekend!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:18

erg mooi!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:02

Dummies :+: heerlijk, heb altijd eentje bij de hand.

Mooie tekening, contrast tussen haar en het gezicht (wel/niet ingekleurd) vind ik ook mooi. Enige wat me een beetje stoort is dat de vorm van het oog niet klopt. Die eenhoorn wordt ook al mooi, dat jij het geduld hebt om die knopen te maken :Y)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 10:52

Dank je Nista_RX! Bij verzameld steigerende paarden vind ik de achterhand ook altijd lastig. Ik probeer erop te letten dat ik voor mijn gevoel een héél extreme kanteling in de heupen maak, en dat de kogel bijna de grond raakt.

Offeuhh, een centraal Eenhoorn-topic Licorne. :D

Thanks Cassidy! Ik zie wel wat je bedoelt wat betreft de oogbol. Is op zich heel makkelijk aan te passen, misschien doe ik dat nog wel even. :j

Ik ben benieuwd hoe jouw dummy eruit ziet Fiffill! Die knopen vind ik gewoon heel erg leuk om te doen, dit is een hele simpele. Je kunt ze uit de losse pols doen, maar ik vind het makkelijker om volgens een vast patroon te werken. Het principe is heel eenvoudig, je werkt met een raster (dat zie je er nog licht achter zitten), en daarop geeft je aan welke lijntjes 'verboden' zijn om doorheen te gaan. Je kunt dan de omtrek natuurlijk ook nog wijzigen, deze is vierkant, maar ook driehoeken (bijvoorbeeld voor bovenop zuilen) of cirkels. En om het dan nog leuker te maken kun je ook je basisraster als het ware meebuigen. Deze twee geven een basisuitleg: http://jmb2371.deviantart.com/art/Celtic-Knot-Tutorial-73745315?q=favby%3Afleurstolk%2F8528058&qo=46 en http://fleurstolk.deviantart.com/favourites/8528058?offset=24#/dadxzz.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:55

Hoe de knopen werken weet ik, volgens mij hebben we er zelfs een boekje over hier thuis. Maar het is meer dat 't niet zo voor mij is weggelegd, ik hou al niet van rasters en dan moet het nog allemaal gelijk ook... :') Dan raak ik wss alleen maar gefrustreerd omdat het dan wel echt perfect moet en dan ben ik eindeloos bezig _O-

En ik heb meerdere dummies, maar er staat van alles in. :P

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 11:18

Haha, je moet er inderdaad wel geduld voor hebben. Ik vind het juist wel lekker 'zen' om te doen, net als kalligraferen, heerlijk. :D

Leuk, maak eens een filmpje wanneer je er eentje doorbladert, ofzo!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:39

Ontzettend leuk gedaan! Ik krijg helemaal zin om ook weer een Dummy te maken :P Mag ik weten welke editie jou dummy is? (want op de site staan er zo veel :P)

Al weer een update? (A)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:47

Flux, dit is een Moleskine Sketchbook, large seize (13 x 21 cm, 100 pagina's). :) Nog geen update, ben even druk met een ander werk "in het echie". :D

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:17

o, leuke schetsen, wat werk je gedetailleerd ook. vooral bij de tweede, wat een hels karwei zeg dat knoopwerk poe.