[SCH][WIP] Aquarel - Althea Vestrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH][WIP] Aquarel - Althea Vestrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:31

Ik wil gewoon ook eens een WIP-topic maken want dat heb ik nog nooit gedaan. :D Het zal waarschijnlijk wel even duren eer hij af is, maar heb wel veel zin in dit werkje. 'T wordt een aquarel op groot formaat (d.w.z., groter dan ik tot nu toe heb gedaan) van Althea Vestrit, een personage uit de Liveship Traders trilogie van Robin Hobb. :)

1: Na een paar kriebelschetsen heb ik besloten dat ik deze uit wil gaan werken. Haar gezicht ziet er hier uit zoals ik het me voorstel. Ik wil graag dat ze het touw schuin naar beneden trekt, om zo een parallele lijn met haar lichaam te krijgen. Hier had ik nog het idee van een soort pofmouwen met een laag shirt, maar later bedacht ik dat dat toch niet echt paste omdat dat te vrouwelijk zou zijn. Dus later gewoon gekozen voor een hoog los shirt.
Ik jakker er in mijn eerste schetsen altijd gewoon maar lekker op los trouwens, nog niet teveel priegelen hier maar eerst een goed beeld krijgen. En ik heb geen hekel aan handen tekenen hoor. :))

Afbeelding

2: Zo'n 6.582 weggegooide prutsels later... 'de' handen. :+

3: Ennnn....we hebben een scanner. *\o/*
Na een shirt te hebben uitgedacht, maak ik een nieuwe schets. Haar rechterarm klopt hier nog niet helemaal, hij zit te laag en lijkt dus te lang.

Afbeelding

4: Dus de arm aangepast, en dan kan deze binnenkort op het doek! De achtergrond heb ik al wel in m'n hoofd, dat worden een paar touwen die buiten de focus liggen met wolken/lucht. :) Op- en aanmerkingen (zeker met betrekking op anatomie!) zijn meer dan welkom, kan nu nog makkelijk dingen aanpassen.
Deze is in vier delen gescand in verband met het formaat, maar het aan elkaar plakken ging even wat minder. :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 27-02-10 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:37

Knap hoor. Ik zou het je niet nadoen. Je hebt de arm goed aangepast. :j
Verder niet zoveel op aan te merken. Super!

Edit; Heb je de orginele foto of is dit los uit het hoofd?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:52

Dank je! :)

Ik heb hier geen voorbeeld bij gebruikt, dit is echt zoals ik haar in mijn hoofd heb en dat getekend. :) Wel een paar foto's van mijn eigen handen maar die lijken me niet echt de moeite om te plaatsen. ;)

Dominique_96

Re: [SCH][WIP] Aquarel - Althea Vestrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:22

Knap! :)
Echt mooi gelukt.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:26

Mooi!

Toch heb ik het gevoel dat de rechterarm nog niet helemaal lekker zit? En ik blijf naar het oor kijken, maar kom er niet achter of dat nou aan mij ligt of niet.

Maar wauw, wat supergaaf dat je dit uit je hoofd kunt!!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:21

Wauw, inderdaad super!

Alleen zijn de handen volgens mij van verschillende groottes?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:39

Thanks voor de reacties! :)

Ilsiie, wat denk je dat er niet klopt aan het oor? De plaats? De oorschelp moet ik inderdaad nog een beetje aanpassen qua vorm.

Saar___, daar heb ik ook heel lang mee geklooid, die bovenste lijkt groter hé? Ik dacht eigenlijk dat ze nu toch wel ongeveer even groot zijn en dat het een beetje vertekent omdat de poses zo verschillend zijn.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:44

Wat voor uiterlijk ga je haar geven? Haarkleur, teint etc? Ik vind het wel heel grappig aangezien ik net weer begonnen ben met deel 1 (heb de boeken al een keer of 3 gelezen ofzo).

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:45

Ik denk dat het inderdaad dat de oorschelp wat klein is, zegmaar de bovenkant van de oorschelp. Hij lijkt wat vlak aan de bovenkant, ik denk dat dat het is.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:50

Da's leuk Annemeik! Lijkt ze een beetje op hoe jij je haar voorstelt? Laat je het even weten als je langs een passage komt die over haar uiterlijk gaat (ik kon me niet echt herinneren echt iets gelezen te hebben namelijk)?? Haar huidskleur wordt in elk geval stevig zongebruind. :) Wilde gaan voor donkerblauwe ogen en donkerbruin/zwart haar, maar daar twijfel ik nog een beetje over. Shirt wordt wit linnen.

Dat zou inderdaad wel eens kunnen Ilsiie, daar ga ik nog even naar kijken! :j

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:55

Misschien heb je de vingers iets te dik? (beide handen)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:00

vind het zo knap dat je dat zo uit je hoofd neer zet, word erg gaaf.
ben benieuwd hoe het verder gaat worden.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:28

Ziet er veelbelovend uit! :)
Die rechterhand heb je inderdaad erg goed aangepast. In het begin was die te groot en te mannelijk. Nu is die echt veel beter.
Ik benieuwd hoe je het gaat uitwerken! :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:38

Gave schets, mooie vrouw word het! Misschien ietwat mannelijk door de kaaklijn en de fikse nek, maar dat is net hoe je het zelf invult. Ze komt erg sterk over in ieder geval.
Handjes zijn misschien wat aan de kleine kant maar dat heeft ook wel weer wat moois, ik ben benieuwd hoe jij met je geweldige techniek dit gaat inkleuren. Het ziet er veelbelovend uit iig :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:40

Ziet er al veelbelovend uit! Ik ben met name benieuwd naar hoe je het gaat inkleuren, want dat is bij jou altijd een fraai gezicht :D

Knap hoor, "gewoon uit het hoofd".

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:43

Ik vind voor althea eigenlijk het shirt nog wat te vrouwlijk. Daarnaast, ik meen me te herrineren dat ze haar haar vaak in een vlecht draagt, maar dat weet ik niet helemaal zeker eigenlijk...

Wel gaaf gedaan hoor!

ff boek erbij gepakt: donker, zwart dik haar, rijke warme kleur. ronde heupen. Haar vader heeft bruine ogen. En ze heeft dr haar idd gevlochten.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 15:50

Eindelijk een update. :+

Ik heb de aanzet van de arm nog aangepast naar aanleiding van de opmerkingen van Ilsiie, de arm-aanzet is nu breder en het oor heb ik wat omhoog en naar voren geplaatst.

Eerste deel achtergrond, je ziet een soort gele spetters, dat is makseervloeistof. Er komen ook nog 'echte' spetters, maar die moeten ook over haar heen dus dat zal het laatste worden. Eerste laagjes voor de huid gedaan, nu beginnen met mond (argh!), ogen en wenkbrauwen uit te werken. :)

Afbeelding

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:50

Super Elanor!

Eigenlijk had ik in mijn hoofd zitten dat de linkerkant een schip zou zijn zegmaar, alsof ze zich aan paragon op probeerd te trekken, maar dat zat gewoon in mijn gedachten. ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:00

Dank je Annemeik! Dat zou inderdaad ook hebben gekund, misschien staat de Paragon net buiten beeld. :D In mijn idee staat ze op het dek nabij de reling een lijn strak te trekken. Er komen nog flink wat spetters bij van boven de reling om de leegte op te vullen. :)

De kleuren op de vorige foto zijn wel erg 'neon' zie ik nu, ze zijn in het echt (gelukkig) wat matter.
Uppie van het haar, de ogen schuif ik even voor me uit. :+

Afbeelding

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:47

Dat haar is heel gaaf gedaan zeg!!!
Ik vindt de nek (die plooien/spieren) een beetje vreemd overkomen.
Maar de wolken en hoe je de huid hebt ingekleurd, vind ik heel mooi gedaan!

Zelf had ik het gezicht niet van zo'n zij-aanzicht getekend, maar wat meer gedraaid (of van de kijker af, of naar de kijker toe). Je krijgt dan wat meer diepte. Nu oogt het wat tweedimensionaal.

Jij hebt echt gevoel voor aquarel, dat zie je ook bij je kikker-schilderijen enzo. ;) Ik kijk er altijd met plezier naar!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:16

Wouw dat ziet er alweer prachtig uit, wat een mooie schets maak je ook.
En het inkleuren lukt ook zo goed!
Ben benieuwd hoe het er dadelijk uit gaat zien.