Weer een enorme verandering...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Weer een enorme verandering...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 20:43

Hoi,
Kennen jullie mijn welsh hengstje Romeo nog?
Even een herinnering:(meer foto's kan je op mijn profiel vinden)
Afbeelding
Afbeelding

Hij is weeral enorm veranderd! Ziehier de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat actiefoto's:
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie van hem?
Reacties altijd welkom Clown

x_Renee

Re: Weer een enorme verandering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:54

Echt een schattig beestje hoor!
hoe groot is hij?
word hij ook bereden?
Hij heeft een heel lief koppie!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 09:54

Romeo is 1.17m momenteel, maar volgens de veearts wordt hij tussen 1.30m en 1.40.
Hij wordt deze zomer 2 jaar, dus hij kan nog niet bereden worden. Als hij groot genoeg wordt, ga ik hem wel zadelmak maken. Ik ga ook proberen om hem voor een koetsje te leren.
Weinig mensen geloven dat Romeo een Welsh B is, maar de veearts en meerdere mensen zeggen dat het wel degelijk een B is.
Romeo was vroeger een vrij onderkomen beestje, dus hij was niet echt mee met zijn groei. Het was dus vrij moeilijk te zeggen.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie! Ik vind Romeo ook een schatje Haha!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:47

Wauw hij wordt echt héél mooi !!
Hij heeft zeker een schattig koppie; die donkere manen komen ook zo mooi uit!
Die laatste foto is helemaal geweldig!
Ik ben geen schimmel-fan; maar zo vind ik de kleur prachtig !!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:53

Wat een ontzettend mooi pony'tje, kword helemaal verliefd op dat mooie koppie Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:47

hij is idd weeral heel mooi veranderd. Leuke kleur ook. Vind het een beetje speciaal. Of hij werkelijk 1.30 zal worden daar twijfel ik toch aan. hij moet anders nog een serieus stuk de lucht in de schieten. Maar het maakt hem iig niet minder mooi. Mooi hoofdje heeft ie.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:04

hij word steeds mooier hoor Ja
(maar denk toch niet dat ie 1,30 zal halen maar goed Knipoog)

nog veel plezier met hem
maak je hem al verkeersmak ed of doe je nog niets met hem?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:44

Leentje_ schreef:
maak je hem al verkeersmak ed of doe je nog niets met hem?

Ja hij is al verkeersmak. Zeker voor een hengst leek het me verstandig om hem die dingen al aan te leren. Als ik hem volgend jaar dan ga beginnen zadelmak te maken, of als ik hem voor een koetsje ga leren, is het handig als hij al 100% verkeersmak is...
Al die kleine dingetjes zijn toch altijd mooi meegenomen... En Romeo lijkt er geen erg in te hebben dat ik af en toe eens met hem bezig ben. Hij komt altijd enthousiast afgelopen als ik hem ga halen uit de wei.

By the way... Ik twijfel er ook aan of hij 1.30m zal halen hoor Haha! Maar ik blijf er gewoon op hopen... en ik vertrouw op mijn veearts. Niet dat ik hem minder graag zal zien als hij 1.30 niet haalt, maar het is altijd leuk.

Gisteren is Romeo zijn vorige eigenares hier geweest om nog eens te kijken naar Romeo, ze zei onmiddellijk: is dat Romeo??? Buiten 1 aftekening op zijn been, kon ze hem helemaal niet meer herkennen. En ook door het feit dat toen ik Romeo had gekocht hij 1.03m was, en hij dus op een jaar tijd 14 cm de lucht is in gegaan. Ze kon haar ogen niet geloven.
Ze raadde me toch aan om Romeo hengst te laten, omdat hij zo een geweldige uitstraling aan het krijgen is, en omdat hij voortdurend in een 'show-houding' gaat staan. Ik ben er toch over aan het twijfelen om de veearts toch maar af te bellen... Ik had hem een paar maanden geleden gebeld voor castratie, maar dat was in de periode dat Romeo vrij agressief was. Aangezien dat volledig voorbij is, twijfel ik toch serieus...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:46

Een heel lekker ding, echt een schatje om te zien......ondeugend koppie erop
wees er maar zuinig op en heel veel plezier in de toekomst ermee......

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:07

leuk dier is het hoor..

maarre....je mag al blij zijn als hij 1,22 word.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:54

Romeo is zeker mooi uitgegroeit tegenover het hummeltje dat hij vroeger was, ik zie hem werkelijk veranderen! Kwijl Maar ik zou echt goed nadenken over het feit hem hengst te laten, hij is nog lang niet volwassen, en heeft geen "dier" dat hem de les kan spellen dus zijn eigen zelfszekerheid gaat hem mischien te boven gaan, hij heeft jou wel als leider, maar hij zal 100% zeker weten dat nog uittesten op je, of hij toch niet boven jou kan staan, dat is nu eenmaal de natuur van hengsten (en andere mannelijke dieren). Ga je zijn "hengst zijn" in de toekomst gebruiken? zo niet is het dan belangrijk om hem hengst te laten?. Een paard/pony met goede bewegingen blijf dit ook hebben NA je hem ruint, want het is in je paard niet in zijn "ballen". Ik gun je romeo's hengst zijn helemaal, maar als hij eenmaal echte hengste kuren krijgt, is "hakkie takkie weg met zakkie " te laat, want hij blijft ze "normaal!" hebben (er zijn uitzonderingen natuurlijk) Haha!

enfin ik weet dat je het beste gaan doen met romeo daarvoor ken je al goed genoeg, en ik hoop het beste voor romeo en jou Tong uitsteken

xxx

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:03

Aangezien ik nu geen problemen meer heb met Romeo, heb ik beslist om Romeo nog hengst te laten. Dit vooral omdat ik er nog niet uit ben of ik met hem ga fokken of niet. Ik ga eens proberen om Romeo zijn fokker en dus ook zijn ouders te vinden. Volgens mij(als ik Romeo bekijk) heeft hij toch een vrij goede afstamming. Romeo had enkel als nadeel dat hij als veulen niet mee was met zijn groei, daarmee dat ze hem in die stoeterij hebben verkocht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:14

Weet je ondertussen al waar hij vandaan komt? hengstjes worden wel meer verkocht. Volgens mij kan het wel een heel gedoe zijn om nu nog aan papieren te komen. En het kan je ook heel wat gaan kosten. volgens mij moet het dekbewijs voor een bepaalde tijd worden opgestuurd naar het stamboek om de papieren te krijgen. Gebeurt dit later dan is er DNA onderzoek voor nodig om aan te tonen dat hij echt van die ouders komt. Of het nu bij het welsh stamboek ook zo is weet ik niet zeker, maar zo is het oa bij andere stamboeken. Veel mensen laten het dan ook voor de moeite. Hangt ook een beetje af wat je met hem wilt gaan doen, zonder papieren fokken vind ik vaak een beetje jammer. er zijn veel goeie hengsten met papieren dus dan zou ik die erboven verkiezen en waarschijnlijk veel mensen. Maar als hij nu braaf is kun je het nog een tijdje aanzien, maar hij is nog niet oud dus er komen zeker nog uitprobeer-periodes. Ik heb genoeg met hengsten gewerkt om het te weten. Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:56

hij moet idd een dna test ondergaan...ook zijn ouders moeten dat om aan te tonen dat het echt zijn ouders zijn....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:30

idd dacht ik wel. en daarom dat veel eigenaars het dan maar laten, het kost ook flink wat. je zit al gauw aan 250€ voor de testen alleen.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:54

Maar ook denk ik (sorry neem mijn het niet kwadelijk) dat romeo's been stand niet 100% is en ik nu weet ik het niet zeker, maar ik denk om "stamboomgericht" te fokken romeo eerst door een keuring moet komen. Tenzij je natuurlijk "of the record" wil fokken Knipoog
op foto 3 zie je het voor een beetje. maar niet boos worden hé lotte Haha!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 16:00

Woest schreef:
Maar ook denk ik (sorry neem mijn het niet kwadelijk) dat romeo's been stand niet 100% is

Hoe kom je daarbij? Haha! Je bent de eerste die dat zegt... Zelfs veearten zeggen hier niets over, dus zou ik het toch vreemd vinden. Maar goed Knipoog
Wat vind je dan verkeerd aan zijn benen?

Edit: op foto 3 leunt hij op zijn rechterkant, hij keek naar iets... Daarmee dat hij niet gelijk staat.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:30

ik zie ook helemaal niets aan zijn beenstand hoor
mijn paard staat ook soms eens hier of daar beetje gedraaid als ie gewoon in de weide staat oid Knipoog

maar fokken kan idd niet woest Knipoog of toch niet met volle papieren (aangezien je waarschijnlijk niet aan papieren geraakt )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 16:32

Leentje_ schreef:
maar fokken kan idd niet woest Knipoog of toch niet met volle papieren (aangezien je waarschijnlijk niet aan papieren geraakt )

Ik ben aan het wachten op het antwoord van iemand. Hij heeft misschien mijn pony gefokt. Ik blijf hopen, dus voordat ik er zeker van ben, zal ik niet zeggen dat ik niet aan papieren zal geraken.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:52

Kan zijn dat het helemaal aan mij ligt hoor Lachen soms heb ik de indruk (maar dan weer heb ik dat ook bij die pipo van mij Clown )

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:19

helemaal niet om je pony af te kraken, want ik vind het een heel mooi diertje en heel mooi opgeknapt, maar het lijkt idd op de foto's of zijn linkervoorbeentje onder de voorknie wat naar achter staat, dus ik zie ook wat woest ziet. Doet verder niks af aan de pony, maar om te keuren als hengst denk ik dat dat wel invloed heeft.
Als je graag wuilt dat hij zo groot mogelijk is, zou ik het castreren toch niet uitstellen. Ze kunnen dan wat meer energie geven aan gewoon groeien ipv meer "hengst" worden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je uiteindelijk wilt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:02

MirK schreef:
helemaal niet om je pony af te kraken, want ik vind het een heel mooi diertje en heel mooi opgeknapt, maar het lijkt idd op de foto's of zijn linkervoorbeentje onder de voorknie wat naar achter staat, dus ik zie ook wat woest ziet. Doet verder niks af aan de pony, maar om te keuren als hengst denk ik dat dat wel invloed heeft.
Als je graag wuilt dat hij zo groot mogelijk is, zou ik het castreren toch niet uitstellen. Ze kunnen dan wat meer energie geven aan gewoon groeien ipv meer "hengst" worden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je uiteindelijk wilt.

Idd ze groeien toch nog een stukje meer dan een hengst. Ik denk om echt te zien of er een standafwijking is dat je hem dan toch in het echt moet kunnen beoordelen.
Maar ik blijf er bij dat het je heeeeel veel geld zal kosten om nu nog aan papieren te geraken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:37

MirK schreef:
helemaal niet om je pony af te kraken, want ik vind het een heel mooi diertje en heel mooi opgeknapt, maar het lijkt idd op de foto's of zijn linkervoorbeentje onder de voorknie wat naar achter staat, dus ik zie ook wat woest ziet.

Staat jouw paard altijd zo mooi vierkant? Romeo leunt daar gewoon enorm op zijn rechtervoorbeen, zijn linkervoorbeen staat op die foto inderdaad naar achteren, maar zo heeft hij die gezet. Dit is echt niet uit nature zo, anders zou je het trouwens ook zien op de andere foto's.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:41

Relax maar, lees vooral de eerste paar woorden uit mijn berichtje Knipoog . Jij hebt het vooral over de derde foto, ik vooral over de eerste. Ik reageer alleen maar op hoe jij op woest reageert dat niemand wat ziet, dan zeg ik wat ik zie.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 19:00

MirK schreef:
Relax maar, lees vooral de eerste paar woorden uit mijn berichtje Knipoog . Jij hebt het vooral over de derde foto, ik vooral over de eerste. Ik reageer alleen maar op hoe jij op woest reageert dat niemand wat ziet, dan zeg ik wat ik zie.

Ok dan, dan staat zijn rechter achterbeen ook scheef, aangezien je naar de eerste foto kijkt... Ik vind het een beetje dom dat er zo een reactie gegeven wordt Lachen Op een foto kan het altijd zijn dat een been een paar cm naar achteren staat. Ik heb een foto waar hij zijn hoofd heel scheef houdt, heeft hij daarom misvormde nekwervels?
Mijn veearts heeft hem grondig bekeken, ik denk dat die wel zal weten of er iets scheelt of niet. Via een foto kan je zoiets niet zien. Ok, als het op iedere foto te zien is, maar dat is niet zo. Ik heb honderden foto's waar je niets verkeerd kan zien, en dan zijn er 2 tussen waar zijn been ietsje naar achteren staat...
Maarja, ieder zijn mening zeker Lachen

Hier wil ik nog even wat bijvoegen: op de volgende foto is de beenstand net andersom, dus is het écht wel een misvormd paardje, niet?
Afbeelding
Sorry hoor, maar ik denk dat elk paard wel eens met een been een paar cm voor het andere staat. Lachen