Prins de hengst en Sando op buitenrit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

Prins de hengst en Sando op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 08:34

vandaag was de 2e keer dat ik alleen met nekring naar buiten ben gegaan! ben dan ook super trots op hem dat hij ernaar luistert heerlijk door hei en bos gallopperen zonder iets... normaal hebben we ook geen zweepje mee, maar dit was voor de VD bij de lindeboom.

we waren ook voor de zoveelste kere de weg kwijt en zijn zeker 2 en een half uur onderweg geweets, wel een aantal keren pauze gehouden

wat informatie:

Sando
ras: welsh X new forest
leeftijd: 3 jaar en 3 maanden (3 maanden ingereden nu)
geslacht: ruin(helaas, ik had hem nog graag hengst gehad)

Prins
ras: mengelmoesje met welsh
leeftijd: word 16 aug. 4
geslacht: hengst, en niet zo'n klein beetje ook

het halster heb ik om als we langs de weg gaan voordat we bij het bos zijn, we moeten namelijk een viaduct over.

prinsje
Afbeelding

landpad af
Afbeelding

zoals je ziet, geen teugels!
Afbeelding

in het bos, halster af
Afbeelding

eindeloze bospaden
Afbeelding

vrolijke prins
Afbeelding

stoere prins
Afbeelding

bij de lindeboom, daar laten we ze altijd even lekker grazen, gewoon los
Afbeelding

allebij op blok
Afbeelding

op blok met de lindeboom op de achtergrond
Afbeelding

mooie foto!
Afbeelding

daar sta je dan...
Afbeelding

en nog eentje
Afbeelding

ik ga de boom omver duwen!
Afbeelding

Sando kon de boom niet omver duwen, maar wij 2tjes wel he baasje?
Afbeelding

nikia

Re: Prins de hengst en Sando op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:41

wat onwijs gaaf dat jullie dit kunnen
echt super!!!

summerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:42

Heej!

Wat leuk om Sando te zien op bokt! Sando heb je een tijdje geleden bij mijn oom gekocht. Wat hebben jullie al veel bereikt zeg in die paar maanden, erg mooi om te zien hoe jullie elkaar helemaal vertrouwen.
Sando ziet er ook erg goed uit.

Groetjes Stal Summerland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:44

ziet er leuk uit pffik wou dat ik mijn pony's aan kon leren alleeen met een touw (hoe heb je dat aan geleert ?)

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:44

Je schrijft dat Prins hengst, en niet zo'n beetje ook, is.
Ik zou je dan niet graag tegenkomen als ik toevallig met mijn hengstige merrie een ritje maak Nagelbijten / Gniffelen

Verder vind ik het superknap, wat een brave dieren! En wat lekker om zo door het bos te toeren, lijkt me heerlijk Ja

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:35

Vanwege het aantal foto's...
NA--> ITP

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:57

wat leuk dat je dit kunt zeg, wil ik ook Knipoog

Ceres_olisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:41

Wat geweldig zeg Haha!

Marieke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:19

wat leuk:)
leuke foto`s;) en pony`s!:)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:59

Gaaf joh! Zou ik ook wel willen! Hoe heb je ze dat aangeleerd?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:58

Prachtig om zo te rijden lijkt me heerlijk dat is nog eens ontspannen Haha!! Super hoor Lachen Prachtige pony's ook Haha!! Heerlijke omgeving.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:02

Moet ik niet proberen met mijn pony, die ben ik dan zo kwijt Clown ( nerveuze welshpony)
Echt gaaf hoor hoe jullie met je pony's omgaan!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:16

Cool zeg Haha! maar ik vind jullie wel een beetje te lang, maar het kan nog wel hoor Knipoog

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:36

Ziet er lekker ontspannen uit Lachen
Leuke pony's ook !

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:37

sorry!! ik vind het geweldige pony`s en ook helemaal geweldig dat jullie dit kunnen met je pony`s maar ik krijg spontane last van mijn rug als ik dit zie, ( op prinsje ) het zijn nog erg jonge pony`s dit kan toch niet bevoordelijk voor ze zijn??
Sorry dat is mijn mening!!! zoek een lief klein ruitertje die je pony`s verder kan gaan rijden, de pony`s zien er zo braaf uit dat zon klein ruitertje er ook wel mee overweg kan IMO.

Succes verder nog! Knipoog

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:59

leuke foto's!

ik ben een stalgenoot van ze
klein ruitertje op deze 'brafe' paarden sorry dat ben ik niet met je eens...

deze paarden zijn braaf bij hun ja, omdat het leiderschap duidelijk is en ze deze ponys afwisseling en dergelijke bieden en consequent zijn
wat ik wil zeggen, deze pony's zijn niet braaf van zichzelf, (het zijn beiden meewerkende karakters wel, maar dat maakt ze niet 'makkelijk' en 'braaf') vaak worden paarden dan makkelijk genoemt, terwijl er niet bij na wordt gedacht dat dit komt door de training en de omgang...

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:08

ziet er leuk uit zeg Knipoog
en wat een stoere pony's Cool

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:33

Wat leuk dat jullie dit zo kunnen met de pony's.
Vind het alleen niet zo heel slim om een hengst los te laten.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:10

SuperRoos schreef:
leuke foto's!

ik ben een stalgenoot van ze
klein ruitertje op deze 'brafe' paarden sorry dat ben ik niet met je eens...

deze paarden zijn braaf bij hun ja, omdat het leiderschap duidelijk is en ze deze ponys afwisseling en dergelijke bieden en consequent zijn
wat ik wil zeggen, deze pony's zijn niet braaf van zichzelf, (het zijn beiden meewerkende karakters wel, maar dat maakt ze niet 'makkelijk' en 'braaf') vaak worden paarden dan makkelijk genoemt, terwijl er niet bij na wordt gedacht dat dit komt door de training en de omgang...

het klopt wel wat je zegt! maar ik blijf ze te groot vinden! sorry! er zijn toch zo veel dingen die je met een pony kan doen! Knipoog en er zijn ook genoeg kleine ruitertjes met genoeg ervaring! hoe groot zijn de pony`s eigenlijk?? als ik vragen mag!
Groetjes! Bloos

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 10:24

sando is 1.33
prins is 1.23

maar het gaat niet om ervaring het gaat om leiderschap..
en als je op deze pony`s met name prins een kleine ruiter op zet ( zowiezo een ander iemand) dan loopt die onwennig en vind het maar niks als je niet duidelijk voor hem bent en hij je niet snapt kan je het hem nog 1 keer zeggen voordat je er naast ligt haha....
sando is nog een zeer jonge pony waardoor niet geschikt voor jongere ruiters hij heeft echt een leider nodig anders sta je midden in het bos/berm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:26

ciska_sando schreef:
sando is nog een zeer jonge pony waardoor niet geschikt voor jongere ruiters .

maar bij een jonge pony is het van belang dat er neit een te groot iemand op gaat omdat ze daatr nog niet de kracht voor hebben en nog aan het groeien zijn

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:39

Ik vind het top dat jullie dit kunnen bereiken met jullie pony's, alleen zou ik er toch, zeker niet als ze nog zo jong zijn, er met jullie lengte en gewicht op gaan zitten. Blijf er dan gewoon lekker naast lopen. Lachen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:33

zaya, je kan ze te groot vinden maar het gaat om het gewicht...
beiden hebben ze een onafhankelijke zit..
beter een iets zwaarder iemand met een onafhankelijke zit dan een lichte ruiter die gigantisch stoort..

er zijn veel dingen die je met ponys kan doen, en dat doen ze dan ook... ze rijden echt niet elke dag, zijn druk bezig met vrijheidsdressuur, wandelen, spelen in de wei en noem maar op.. dit is slechts een impressie van een buitenritje..

genoeg kleine ruitertjes met genoeg ervaring.. hier in de buurt niet sorry..
op maneges wordt je hier geleerd je paard vooruit te schoppen en te trekken voor een hooo...
de paarden staan op een afgelegen plek dus kleine kinderen komen er niet makkelijk, daar komt bij dat er helemaal niet veel 'vreemden' en 'bijrijders' welkom zijn op het terrein, het is er heerlijk rustig en iedereen komt voor zijn eigen dier..

deze paarden hebben nooit enige dwang gehad van deze meiden, ze zijn bitloos ingereden en hebben altijd de kans gehad om ze eraf te gooien of het te laten merken als ze iets niet prettig vinden
dit heb ik nog nooit gezien terwijl ze echt wel dingen laten merken als ze iets niet prettig vinden, sommige paarden laten dit gelaten over zich heen komen maar dat zijn absoluut niet de karakters van de paarden..

ook voor de rest, kijk verder dan deze foto's, wie zegt dat dit elke dag de gang van zaken is.. zoals ik beschrijf hierboven doen ze nog veel meer dingen...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:47

SuperRoos schreef:
zaya, je kan ze te groot vinden maar het gaat om het gewicht...
beiden hebben ze een onafhankelijke zit..
beter een iets zwaarder iemand met een onafhankelijke zit dan een lichte ruiter die gigantisch stoort..

er zijn veel dingen die je met ponys kan doen, en dat doen ze dan ook... ze rijden echt niet elke dag, zijn druk bezig met vrijheidsdressuur, wandelen, spelen in de wei en noem maar op.. dit is slechts een impressie van een buitenritje..

genoeg kleine ruitertjes met genoeg ervaring.. hier in de buurt niet sorry..
op maneges wordt je hier geleerd je paard vooruit te schoppen en te trekken voor een hooo...
de paarden staan op een afgelegen plek dus kleine kinderen komen er niet makkelijk, daar komt bij dat er helemaal niet veel 'vreemden' en 'bijrijders' welkom zijn op het terrein, het is er heerlijk rustig en iedereen komt voor zijn eigen dier..

deze paarden hebben nooit enige dwang gehad van deze meiden, ze zijn bitloos ingereden en hebben altijd de kans gehad om ze eraf te gooien of het te laten merken als ze iets niet prettig vinden
dit heb ik nog nooit gezien terwijl ze echt wel dingen laten merken als ze iets niet prettig vinden, sommige paarden laten dit gelaten over zich heen komen maar dat zijn absoluut niet de karakters van de paarden..

ook voor de rest, kijk verder dan deze foto's, wie zegt dat dit elke dag de gang van zaken is.. zoals ik beschrijf hierboven doen ze nog veel meer dingen...

ik ga hier verder geen discussie van maken, ik heb MIJN MENING! jullie hebben het jouwe!
Verder heb ik al gezegt dat ik het geweldig vind wat ze met hun pony`s kunnen en dat de band zo groot is!
Er zijn al zo veel discussies hier over geweest!!! dat is nu niet meer nodig!!!. alleen vind ik het wel rar dat er altijd als excuus komt dat kleine ruitertjes er niet mee kunnen rijden terwijl het kleine kinderpony`s zijn! anders waren ze wel groter geweest! en als een kind er niet op kan rijden, denken grote mensen altijd maar nou dan klim ik er toch even op? Verdrietig , ja sorry!!!

Ik wil jullie verder succes wensen met jullie pony`s!!! Knipoog

Groetjes!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:52

ik wil er ook geen discussie van maken, wilde er alleen op wijzen dat er niet alleen gereden wordt met deze pony's maar dat ze ook veel andere dingen doen met ze!

een pony die klein is is automatisch een kinderpony.. dat vind ik ook apart..
zie ook jonge meiden met paarden van 1,70m...
in beide gevallen vind ik het gevaarlijke situaties, kleine kinderen kennen de gevaren niet en zonder goede begeleiding is de veiligheid ver te zoeken..

vind het bijna de vergelijking met de jack russel
is een klein hondje, leuk voor kids en zou daarom niet veel beweging nodig hebben....

kleine ponys zijn misschien qua grootte beter voor kinderen, maar van karakter vaak niet, pas als ze een tijd getraind zijn dat al dat gedrag een gewoonte is en ze zich ook zo gedragen bij ieder ander... maar dat is niet de natuur van een paard..