Ons eerste BK!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Ons eerste BK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 14:15

En het ging potverdikke nog goed ook <3

De foto’s zijn van de eerste dag, was een pittig lastig parcours en dat, incl dat ik al erg veel stress had (gehad), resulteerde ook in een dikke angst/paniekaanval vlak voor ik met Hartje binnen moest. Maar ze heeft goed voor me gezorgd, deed zelfs helemaal alleen het poortje open (handvat met haar neus open gedaan) _O-

Eerst maar Moon’s foto’s. Mijn kleine (1m37 hoog) 24jarige papierloze springpony, wie ik op zn 22 zelf heb omgeschoold, die hem toch maar groot hield tussen alle quarters <3
Uitdaging: zoek een foto zonder zn oortjes naar voor!
1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3) brug was de maximum hoogte (24inch) en redelijk smal. Dappere wittekop
Afbeelding
4)
Afbeelding
5)
Afbeelding
6)
Afbeelding

En dan Hartje. We zijn er onlangs (zeg maar de dag voor we vertrokken) mee naar een andere kliniek geweest op aanraden van een jury en omdat ik het toch niet vertrouwde. Ze heeft dus weldegelijk last (krijgt nu tijdelijk zalf daarvoor) omdat haar traanklieren volledig bedekt zijn en ze haar ogen ook niet dichtkrijgt, plus gevonden dat ze cataract is langs rechts. Aan de gezwellen wordt ze in september geopereerd, dit is dus voorlopig de voorlaatste wedstrijd dat ze meerijdt. Moest de arts wel flink overtuigen dat ze toch echt geen quarter is :+

Zelfde verhaal als moon, springgefokte warmbloed die ik zelf heb omgeschoold!

1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3)
Afbeelding
4)
Afbeelding

En voor degenen die het leuk vinden, de filmpjes van de 2e dag. Moon stond belachelijk heet (nog nooit zo hard moeten inhouden) en ik had maar 2 man om om te zadelen, dus geen tijd om te panikeren _O-

https://youtu.be/dI19hx4woKI
Naast de discussie in de sidepass was dit de run die ons van de laatste naar de 4e plaats heeft getrokken :) ik ben me ervan bewust dat ik soms mn been heel hoog doe, dit deels omdat hij na veel precisiewerk soms verward raakt met wat ik bedoel (waardoor ik voor de zekerheid zorg dat mijn galopcommando even heel duidelijk is) en deels omdat doordat hij niet zo groot is en ik dyspractisch ben ik soms moeite heb met inschatten waar ik moet zitten :)

En Hartje’s 2e run
https://youtu.be/2d5f1uxzZ90

Het commentaar krijg je er gratis bij :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Ons eerste BK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:47

Gefeliciteerd! *\o/*
Naar de foto's en filmpjes van jou kijken is Genieten met een hoofdletter G. :)

Kreeg je nog extra aftrek van de omgevallen kegel die Hartje van de bakrand af mikte? :))

Commentaar van je trouwe supporters is ook geniaal. :))

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 18:18

Ik heb mn scoresheets niet bekeken, maar vermoed van wel :+

3 categorieën later lag hij er nog, denk dat ze wouden vermijden dat andere paarden een voorbeeld zouden pakken aan mijn dommerik :')

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 02:23

Poeh, dat zijn heel wat flinkere parcoursen dan dat ik hier in de VS gezien heb (onze lokale shows). knap hoor, ik zou het niet kunnen!

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:48

Wat gaaf! Hij oogt ook een stuk groter (waarschijnlijk omdat jij ook niet zo groot bent :) )

Leuk hoor!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 12:53

juniper schreef:
Poeh, dat zijn heel wat flinkere parcoursen dan dat ik hier in de VS gezien heb (onze lokale shows). knap hoor, ik zou het niet kunnen!

Ja, vooral bij exca owe gaat het meer om het technische dan om de snelheid en zijn de patterns dus veel lastiger := dit was bij bexca, waar het iets meer op de Amerikaanse manier is. Je kunt je dus denk ik wel een exca owe parcours voorstellen dan :D

Solistar schreef:
Wat gaaf! Hij oogt ook een stuk groter (waarschijnlijk omdat jij ook niet zo groot bent :) )

Leuk hoor!

Ik ben 1m65 :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:28

Wat leuk om eens te zien. Ik komt dit niet zo snel tegen.

juniper schreef:

Wat grappig. Ik dacht: dit kan ik ook nog wel eens proberen met mijn paarden....Mag dit ook zonder hoed en westernzadel :+ Overmoedig blijkbaar.

Ik vind het vooral leuk omdat het zo praktisch toepasbaar is.
De tas oppakken en neer leggen is je telefoon of jas ergens aan op hangen. De pop meeslepen en een deken te paard opdoen/verplaatsen.
Het hekje doen we hier thuis met de poort. Zigzaggen is een bospaadje.

Alleen die ster met bakjes zie ik geen dagelijks klusje is.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:43

Mooi paarden hoor, maar draag jij nou zo'n flinke sporen?
Moment dat je opstapt duw je ze ook best wel in zijn buik, vind het niet zo vriendelijk.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 20:59

Op moon heb ik (redelijk platte) rollers aan (soort van bloemetjes). Op hartje niks :)

Als ik zou duwen zou hij wegwijken van mn been, dat is daar (letterlijk) zijn commando voor. Ik rol naar boven, en zoals ik al zei, kan niet altijd inschatten waar ik uitkom. Zowel Moon als Hartje (vooral Hartje) zijn geen vergevende pony’s op dat vlak en hebben me vroeger al meermaals gedumpt omdat ik wat ruw was, dus dat ben ik al afgeleerd. Ik kan helaas niet altijd met stemcommando werken omdat ik heel vaak random geluiden maak (lang leven autisme en adhd en de bijbehorende tics/stims), dus galopcommando op stem zit er sowieso al niet in want met woorden mag je niet werken.

Edit: ik zou ook niet gemiddeld over de 6 krijgen voor mn overall horsemanship moest ik zo ruw zijn als jij zegt. Er zijn maar weinig die over de 4,5 komen juist omdat ze er (zeker bij exca-owe) zo’n punt van maken als je te veel aan de mond zit of met je sporen bezig bent

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:45

Super gaaf om te doen joh. Ik vind vooral Moon echt heel gaaf. Oortjes zitten permanent naar voren :P

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 22:48

Moontje is ook gewoon heel gaaf :D
Er zijn mensen die speciaal nog even wachten met zadelen puur om hem te zien lopen. Of om hem in de stal nog even een aai te geven <3

Want aandacht vragen kan die wel :+
“Mag ik een knuffel? Alsjeblieeeeeft?”
Afbeelding
Krijg je dan zo doorgestuurd in de groepsapp. Met de vraag of dat beest wel aandacht genoeg krijgt thuis _O-