Hartje’s eerste echte exca wedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Hartje’s eerste echte exca wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 18:16

En wat deed ze het goed <3
Enorm pech met het weer (onweer, incl hagel, net toen we onze eerste run hadden... wel een re-run mogen doen, agz het niet echt accuraat jureren is als er een deels blind paard met een motorisch beperkte ruiter middenin een storm aan het rijden zijn :') ) maar tegen alle verwachtingen in bleef ze kalm!

Klein paspoortje voor wie haar niet kent:
Heilig hart van de lentamel
Belgisch warmbloed, ingeschreven bij het sbs
Vagabond de la pomme x think big
8jaar oud

Om een beeld van het weer te geven... dit was nog niet op de piek
Afbeelding

En dan voor “echt”!
1) het gordijn
Afbeelding
2) brug
Afbeelding
3)zeil
Afbeelding
4)poort (die ze tijdens de 2e run heel bewust omver duwde... de trut _O- )
Afbeelding

Afbeelding
5)backup
Afbeelding
6)rondje met t touw. Vooral de houder vond ze leuk
Afbeelding
7) wip
Afbeelding

Afbeelding
en dan, afstappen en samen door de finish!
Afbeelding

Ook moon was trouwens mee, maar daar zijn helaas geen (goede) foto’s van. Voor wie het interessant vindt, dit was zijn run:
https://youtu.be/CkJbctRGi1M
Ouwe gek :=

Commentaar/tips mogen, maar hou het aub vriendelijk en hou er rekening mee dat ik een motorische beperking heb, en dus niet alles mogelijk is voor mij :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:19

Wat een mooie combinatie! ook erg mooi dat groen bij een vos.

hasufel

Re: Hartje’s eerste echte exca wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:47

Ziet er netjes en ontspannen uit! Dat mooie groen viel mij ook op, geeft een prachtig plaatje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:01

Kleur staat idd super! Ze lijkt echt heel groot, hoe hoog is ze?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:13

Wauw wat gaaf dit doet zo! Het vertrouwen straalt ervan af <3

Mooie kleur showset ook! *\o/*

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:08

Prachtige fotos! :#

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:22

Ik vind het altijd zo leuk om jouw topics te zien, jij bent zo'n fijne ruiter en combinatie met Moon en dus ook met Hartje.
Hoe zit dat nu, ik zag dat Moon niet over het plastic wilde, dan mag je dat gewoon overslaan en krijg je puntenaftrek?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 00:36

Ziet er leuk uit. Jammer van dat weer.

Herkende de piste... Iemand van mijn fb vrienden is daar ook aanwezig geweest en meegedaan met haar paard (een Roan bruine). Is dit in België?

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 20:01

Dank jullie allemaal <3

Bellatrix schreef:
Kleur staat idd super! Ze lijkt echt heel groot, hoe hoog is ze?

Moet dr eigenlijk nog eens meten... maar ze zal niet veel groter zijn dan 1m50 (laatste keer was ze 1m49)! Gewoon lang gebouwd, maar om een beeld te geven, Moon is ook maar 1m37. Ik ben niet zo groot :+

Neonlight schreef:
Ik vind het altijd zo leuk om jouw topics te zien, jij bent zo'n fijne ruiter en combinatie met Moon en dus ook met Hartje.
Hoe zit dat nu, ik zag dat Moon niet over het plastic wilde, dan mag je dat gewoon overslaan en krijg je puntenaftrek?

Citaat:
· Each obstacle shall have a 30 second time limit. The time begins when the rider approaches and begins to negotiate the obstacle. If the time limit elapses, a whistle will be blown and the rider must move on to the next obstacle. The judges may allow the rider to continue provided the horse/rider team was making substantial forward progress toward completing the obstacle when the whistle was blown.
· If the rider does not complete the obstacle, points will be given or deducted based on his/her attempt. A valid attempt may be scored from .5 – to 2 points. The judges shall not give a 0 (zero) if a valid attempt is made.

Inderdaad dus :) agz hij altijd wel aanrijd, doe ik dat. Maar als het met water of plastic is weet ik altijd wel dat hij het niet doet, en ik neem hem dat ook niet kwalijk!
Art_Ificious schreef:
Ziet er leuk uit. Jammer van dat weer.

Herkende de piste... Iemand van mijn fb vrienden is daar ook aanwezig geweest en meegedaan met haar paard (een Roan bruine). Is dit in België?

In belgie indd! 15 min bij ons vandaan, op de El Picadero (SG reining horses)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:09

Ik weet niet wat voor motorische beperking je hebt maar vind het er wel netjes uit zien! Op de foto's tenminste :) Het filmpje heb ik ook grotendeels gekeken maar vond ik wel storend dat je je paard zo in z'n buik liep te rammen met je sporen. Vind ik niet nodig en al helemaal in de western niet. In ieder geval niet zoals ik het ken/geleerd heb dus daar gingen m'n nekharen een beetje van overeind staan. Maar prachtige paarden heb je :D

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 20:47

Annet_Dottie schreef:
Ik weet niet wat voor motorische beperking je hebt maar vind het er wel netjes uit zien! Op de foto's tenminste :) Het filmpje heb ik ook grotendeels gekeken maar vond ik wel storend dat je je paard zo in z'n buik liep te rammen met je sporen. Vind ik niet nodig en al helemaal in de western niet. In ieder geval niet zoals ik het ken/geleerd heb dus daar gingen m'n nekharen een beetje van overeind staan. Maar prachtige paarden heb je :D

Waar zie je dat precies? Aan het zeiltje was puur aanmoedigen... wat heel veel heel klein is (echt tap->minste contact eraf en dat herhalen) en bij hem de enige “vooruit” is met beenhulp, want als ik mn spoor eraan hou gaat hij achterwaards :) ik kan me overigens wel voorstellen dat het er zeker op Moon (klein, kortere pasjes en dus meer gehobbel) er ruwer uit ziet dan ideaal, agz ik door de dyspraxie 0 controle heb over de positie van mijn onderbenen. Moesten mijn sporen niet onder zn buik komen had ik deze op hem ook niet aan door die reden :D ik kan ook geen druk geven met mn benen, vandaar dat ik eerder zal bumpen dan druk geven als ik tóch been moet bijgeven (wat je wss ook zag). Dan zitten mijn voeten naar buiten gedraaid. Op Hartje bv, grotere pony met paardenpassen, die heel vlak zijn, kan ik mn been wel stilhouden omdat deze steun krijgt. Daarbij zie je dat wiebelen ook nauwelijks tot niet, naast dat zij ook meer op hoofd en halshulpen gereden wordt (bewuste keuze, moon heb ik eerder opgeleid en met hulp van mijn trainer die er niet aan dacht).
Daarnaast zijn mijn sporen overigens wél mijn stuur bij moon, bv in de sidepass en cirkels, het kan zeker zonder maar bij moon zitten er zo veel knopjes op dat het dan onduidelijk wordt.

En overigens, moest het echt zo erg zijn, zou ik geen horsemanship score (zachtheid van de ruiter, rijstijl en vaardigheid) van 5,5 met moon en 6,5 met hartje gekregen hebben waar de meeste non pro en pro ruiters niet over de 5 hadden :) en de jury houdt er geen rekening mee, ik wordt beoordeeld zoals alle andere youth en intermediate ruiters

En om het wat lucht te houden, leuk feitje, ik kan dankzij de dyspraxie niet recht lopen :') ofwel “waggelen” ofwel schuin opzij, recht vooruit gaat niet. Ik kan ook geen glas inschenken. Of sokken aandoen. En nog meer kleine dingen. Thanks hersenen _O- (en dan moet je weten dat ik 4u in de week in een labo sta...)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:00

Echt leuk,hoor!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:39

Toffe foto's. Ik heb dat ook ooit eens gedaan met mijn IJs en ik verschoot ervan hoe moeilijk het is. Mijn IJs die op wandeling echt overal over en door gaat, was in de piste toch van vanalles bang :D
Ik vind dat je dat heel goed doet, ook met die witte.

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:40

Ik heb je filmpje bekeken, echt top ! Jammer van het zeil. Leuk om de samenwerking te zien tussen jullie, ik vind dat je een mooie houding hebt =)

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:13

Super gaaf! En knap, ik zou denk ik niet ver komen met mijn pony, respect dat jij ze allebei zo netjes door het parcours heen krijgt!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:10

wat een leuke combinatie, ziet er heel fijn uit!
herken dat van de benen moeilijk stil kunnen houden en het lopen ook heel erg, zorgt soms voor grappige situaties :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:48

Ik dacht dat die motorisch beperkte - opmerking een grapje was, dat je het zo noemde vanwege het slechte weer _O- Maar dan is het paardje ook echt deels blind...? Ik dacht dat je bedoelde door de regen :')

Het ziet er super leuk uit hoor! En mooi gekozen dat groen inderdaad +:)+

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:20

Super leuk en knap. Rijd je de PEC klasse?

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 09:26

Hartje heeft een “cherry-eye”, dus de traanklier in haar oog is (permanent) gezwollen en duwt het weefsel dat normaal in het oog zit naar buiten. Dit zit een stukje voor de pupil, dus op die plek heeft ze een wazige vlek :)
Spoiler:
Afbeelding

Al 2x voor op de kliniek gestaan, maar agz ze het enige paard in europa (en zo niet, de wereld) is die dit heeft durven ze het niet weghalen zolang ze er niet écht last van heeft. Anders zou een hondenchirurg het moeten doen, volledig plat onder narcose, gegarandeerd en bloedbad en kans op oog kwijt. Dus zolang het ongemak minimaal is blijft het maar zo

Ikzelf rijd niet in de pec trouwens, het zou vgm wel kunnen (agz het iets in mn hersens is weet ik dat niet 100% zeker) maar ik vind het niet nodig :) kan me perfect meten met de andere ruiters, een paar kleine aanpassingen (barrelzadel met steunband bv, en iets andere hulpen) en in kan zo mee :D de meeste jurys kijken door de storingen heen (zo stond ik vorige wedstrijd 10 min met het poortje in mn hand, omdat ik niet meer wist hoe of welke bewegingen ik moest maken) en daar wordt ik dan niet op gefloten, gewoon lagere punten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:36

Ah okee! Ziet er best oncomfortabel uit eigenlijk :(:)

Rena van mij heeft wel dat haar linkeroog aan de onderkant een beetje open wil gaan staan, vooral in de zomer. Maar aan het oog zelf zie je niks gelukkig.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 10:32

Beetje later, maar ik heb tóch nog een paar fotos van moon dit weekend gevonden op facebook <3
Gemaakt door Hans Schuermans
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn tijdens het inrijden gemaakt :+:
Afbeelding

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:43

Knap gedaan hoor! Ook dat achteruit slalommen. Je ziet Moon echt meedenken in het parcours.
Je hebt twee leuke paardjes.

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:07

die laatste foto is eentje om in te kaderen !