Spicy, kleine vechter <3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Spicy, kleine vechter <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 14:30

:)
Waarom ik dit topic aanmaak weet ik eigenlijk niet precies, gewoon om haar in het zonnetje te zetten (wat ze dubbel en dik verdient) of ook om het deels een beetje van me af te schrijven.

Voor degenen die haar niet kennen;
Sweet N Spicy (Spicy in het kort)
APHA x BWP
Van EMH Top Dun Chex
Overmorgen 2 maanden oud

Ongeveer 2 weken geleden, dat ik merkte dat ze een beetje reutelde. Dat begon heel snel erger te worden, tot je al bijna moest schreeuwen om er boven uit te komen. Toen het begon al de DA gebeld, tegen dat die er was was het dus al erg. Konden niks zien, even aankijken en evt de volgende dag naar de kliniek
Afbeelding
Ik had toch geen school, dus ik heb in de stal “geslapen” (kwam er niet van) om een oogje op haar te houden
Afbeelding
Volgende ochtend, reutelen was alleen maar erger geworden. 41,5° koorts er nog eens bij...
Afbeelding

Dus hop, de trailer op en naar de kliniek. Ze was braaf, liet alles toe zoals altijd :(:) hebben niet eens moeten verdoven voor de kijksonde.
In de onderzoeksruimte
Afbeelding
toen de uitslag... Rhodococcus. Slijmen zo dik dat ze die niet eens konden opzuigen. Enorm abces in de longen. Ontsteking. De kans dat ze niet meer naar huis zou komen, was groot...
Uiteraard in de kliniek gebleven. Koorts nam niet af, dus rug geschoren en natte handdoeken erop
Afbeelding

Na ruim een week was het reutelen voorzichtig afgenomen, dus weer nieuwe onderzoeken (weet niet voor wat)
Afbeelding

Toen kwamen we bij deze woensdag, mijn ouders kennen 1 van de hoofdassistenten en er was geregeld dat ik eens op bezoek mocht!
Reutelen was inmiddels helemaal weg
Afbeelding

De volgende dagen ging de koorts opeens goed naar beneden. Donderdagochtend 38.6°, donderdagavond 38.6°, vrijdagochtend 36.1°. Vrijdag (gisteren) zou er ook weer een nieuwe scan genomen worden, om de vorderingen van het abces te bekijken. Rond de middag zouden ze bellen.
En... ze konden het niet meer terugvinden! *\o/* koorts was ook weg, slijm ook. Ze mocht naar huis!
En natuurlijk, gisteravond nog om moeder en kind gereden :D
In de eerste instantie wou ze niet weg, bed lag te lekker volgens haar
Afbeelding
met heel wat moeite hebben we die 123kg aan spier zover gekregen dat met mams meegaan toch leuker was dan achterblijven :+
Afbeelding

En weer thuis <3
Afbeelding

Afbeelding

En wat is dan het eerste wat we doen? Rondcrossen en op je bek gaan :roll: :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ze is ok :Y)

Ik ben zo blij, opgelucht, alles. Voor hetzelfde geld waren we met enkel de mama naar huis gegaan. Maar ze is er nog, en sterk :+:
Ze moet nog 3 weken zware medicatie, maar dat is niks!

MissBmx

Re: Spicy, kleine vechter <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:03

Wat een schrik als zo'n kleintje ineens zo snel verzwakt.
Gelukkig weer thuis, heel veel sterkte

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:10

Och moppie ook. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter! :(:)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:13

Och jee, wat een schrik! Gelukkig is ze er weer een beetje bovenop gekomen. Sterk paardje heb je daar!

Die laatste drie foto's zijn ook wel geniaal trouwens. :')

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 17:13

Ze mocht voor het eerst weer 10minuutjes buiten <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding