Hi!
Afgelopen zaterdag vroeg ik een stalgenootje om foto's te maken van mij en Ginny in onze weide die nog mooi vol stond met paardenbloemen. Ik heb nog niet zo heel veel rijfoto's van mij en Gin, omdat dit jarenlang niet ontspannen kon. Dus ik ben dan ook ontzettend blij met deze foto's!
Toen ik haar 4 jaar geleden leerde kennen kon je haar wel rijden, maar je kon nooit veel vragen. Galopperen eindigde vrijwel altijd in gebok, wat vervolgens weer leidde tot staken. Hetzelfde verhaal met dressuuroefeningen. Zo bleef het jarenlang met pieken en dalen gaan en heb ik haar regelmatig maanden niet gereden of alleen maar rustige buitenritjes gedaan.
Sinds zo'n anderhalf jaar begon er vooruitgang te komen, regelmatig konden we in de bak goed wegrijden en kon ik ook met de neckrope gaan trainen, maar het rijden bleef lastig en echte ontspanning was ver te zoeken.
Voor de afgelopen zomer hadden we samen een hele goede les, waarna het rijden alleen nog maar bergopwaarts ging.
In september werd ik verrast met het meest geweldige verjaardagscadeau dat je kan krijgen: Ginny.
Sinds die tijd zijn we samen ontzettend gegroeid, we kunnen alleen naar buiten (kleine ritjes), kunnen voorzichtig dressuur oppakken waarin ze nu zelf ook zoekt naar wat ik nou bedoel ipv dicht te klappen en hebben we natuurlijk ook nog vrolijk door geoefend met de neckrope.
Zo'n 2 maanden terug was ik benieuwd of we die neckrope nou echt nodig hadden, nee dus. Mevrouw liep alsof ze nooit anders had gedaan heerlijk ontspannen door de bak heen in stap, draf en galop
Afgelopen zaterdag was de eerste keer dat we in de weide reden ipv in de bak. Dus eerst begonnen met hoofdstel om even een hulpencheck te doen. Vervolgens afgebouwd naar neckrope en toen volledig tuigloos
Wauw, wat blijft dit geweldige paard met toch verbazen
My once in a lifetime horse.
1. Even lekker warmstappen

2. Lekker diep, maar ben wel erg blij met de ontspanning
Oh, en in korte tijd zijn haar spieren al een stuk sterker geworden

3. Lief koppie

4.

5.

6.

7.

8.

9. Even iets versnellen

10. Weer beginnen met een rustig drafje en weer even een hulpencheck doen, dit was namelijk nog maar de 5e keer volledig tuigloos

11. Eeen daar gaan we dan

Ik ga zeker nog een foto laten afdrukken, maar dat wordt nog even kiezen
Ik hoop dat jullie net zo van de foto's hebben genoten als ik!
Dressuurmatig/rijtechnische tips hoeft niet. M'n prioriteit lag nu even bij ontspanning en focus. Ik weet dat het er dressuurmatig niet bijzonder mooi uit ziet.
Ik ben me er ook van bewust dat ik de neiging heb om wat in te zakken, dit komt door erg slappe rugspieren. Die ben ik aan het trainen