My pride, my Ginny

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renate561

My pride, my Ginny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 14:29

Afbeelding
Hi!

Afgelopen zaterdag vroeg ik een stalgenootje om foto's te maken van mij en Ginny in onze weide die nog mooi vol stond met paardenbloemen. Ik heb nog niet zo heel veel rijfoto's van mij en Gin, omdat dit jarenlang niet ontspannen kon. Dus ik ben dan ook ontzettend blij met deze foto's!

Toen ik haar 4 jaar geleden leerde kennen kon je haar wel rijden, maar je kon nooit veel vragen. Galopperen eindigde vrijwel altijd in gebok, wat vervolgens weer leidde tot staken. Hetzelfde verhaal met dressuuroefeningen. Zo bleef het jarenlang met pieken en dalen gaan en heb ik haar regelmatig maanden niet gereden of alleen maar rustige buitenritjes gedaan.
Sinds zo'n anderhalf jaar begon er vooruitgang te komen, regelmatig konden we in de bak goed wegrijden en kon ik ook met de neckrope gaan trainen, maar het rijden bleef lastig en echte ontspanning was ver te zoeken.
Voor de afgelopen zomer hadden we samen een hele goede les, waarna het rijden alleen nog maar bergopwaarts ging.
In september werd ik verrast met het meest geweldige verjaardagscadeau dat je kan krijgen: Ginny.
Sinds die tijd zijn we samen ontzettend gegroeid, we kunnen alleen naar buiten (kleine ritjes), kunnen voorzichtig dressuur oppakken waarin ze nu zelf ook zoekt naar wat ik nou bedoel ipv dicht te klappen en hebben we natuurlijk ook nog vrolijk door geoefend met de neckrope.

Zo'n 2 maanden terug was ik benieuwd of we die neckrope nou echt nodig hadden, nee dus. Mevrouw liep alsof ze nooit anders had gedaan heerlijk ontspannen door de bak heen in stap, draf en galop *\o/*

Afgelopen zaterdag was de eerste keer dat we in de weide reden ipv in de bak. Dus eerst begonnen met hoofdstel om even een hulpencheck te doen. Vervolgens afgebouwd naar neckrope en toen volledig tuigloos 8-)

Wauw, wat blijft dit geweldige paard met toch verbazen :o

My once in a lifetime horse.

1. Even lekker warmstappen :o
Afbeelding

2. Lekker diep, maar ben wel erg blij met de ontspanning :) Oh, en in korte tijd zijn haar spieren al een stuk sterker geworden :D
Afbeelding

3. Lief koppie <3
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Even iets versnellen :Y)
Afbeelding

10. Weer beginnen met een rustig drafje en weer even een hulpencheck doen, dit was namelijk nog maar de 5e keer volledig tuigloos :j
Afbeelding

11. Eeen daar gaan we dan
Afbeelding

Ik ga zeker nog een foto laten afdrukken, maar dat wordt nog even kiezen :Y)

Ik hoop dat jullie net zo van de foto's hebben genoten als ik! :wave:

Dressuurmatig/rijtechnische tips hoeft niet. M'n prioriteit lag nu even bij ontspanning en focus. Ik weet dat het er dressuurmatig niet bijzonder mooi uit ziet.
Ik ben me er ook van bewust dat ik de neiging heb om wat in te zakken, dit komt door erg slappe rugspieren. Die ben ik aan het trainen

Jace

Re: My pride, my Ginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:39

WoW wat is ze gaaf !!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:08

Wat een super mooi dier heb je daar! <3

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 17:28

Dankjulliewel! Het is ook echt mijn ultieme droompaard :o

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:05

Ah leuk om Ginny nog is te zien! Zij is ooit geboren op de manege waar ik ooit reed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:15

Wauw wat knap zeg, en hele mooie foto's! Mooi om te lezen ook hoe ver jullie al gekomen zijn! Het ziet er heel ontspannen uit! De foto's die ik het mooist vind kwa uitprinten zijn 2 en 6!

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 18:39

AnoukShel schreef:
Ah leuk om Ginny nog is te zien! Zij is ooit geboren op de manege waar ik ooit reed.

Wat grappig! Ik hoor altijd van erg veel mensen dat ze haar kennen van maneges oid. Altijd leuk om te lezen, ze valt natuurlijk ook zo lekker op

Annet_Dottie schreef:
Wauw wat knap zeg, en hele mooie foto's! Mooi om te lezen ook hoe ver jullie al gekomen zijn! Het ziet er heel ontspannen uit! De foto's die ik het mooist vind kwa uitprinten zijn 2 en 6!

Dankje!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:52

Dat ziet er goed uit hoor! Fijn dat jullie zo'n doorbraak hebben gehad en samen kunnen genieten! Ik moet bekennen dat ik zonder zadel helemaal niet zo netjes kan zitten als jij doet op de foto's! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen, je hebt een leuk dier!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:27

renate561 schreef:
AnoukShel schreef:

Wat grappig! Ik hoor altijd van erg veel mensen dat ze haar kennen van maneges oid. Altijd leuk om te lezen, ze valt natuurlijk ook zo lekker op

Annet_Dottie schreef:

Dankje!

Ja vooral door haar hartje op der kont ;-)

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 20:43

Wings_love schreef:
Dat ziet er goed uit hoor! Fijn dat jullie zo'n doorbraak hebben gehad en samen kunnen genieten! Ik moet bekennen dat ik zonder zadel helemaal niet zo netjes kan zitten als jij doet op de foto's! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen, je hebt een leuk dier!

Thanks!
Ik speel wel een beetje vals hoor: Gin heeft zowel heerlijke gangen als een erg fijn zittende rug :')

AnoukShel schreef:

Haha precies. Zeer makkelijk te herkennen.
Ik ga toch een poging wagen: heb jij héél toevallig foto's van Ginny als veulen? Vast niet, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:07

Kan het zijn dat ik mijn ruiterbewijs heb gehaald op haar? Bij t reelaer?
Afbeelding

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 21:11

Enjoy_ schreef:
[ [url=m/xaXXr3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt! Dat is Ginny! Ze heeft een hele tijd op 't Reelaer gestaan. Daar kennen de meeste haar van :)

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 06:50

renate561 schreef:
Wings_love schreef:

Thanks!
Ik speel wel een beetje vals hoor: Gin heeft zowel heerlijke gangen als een erg fijn zittende rug :')

AnoukShel schreef:

Haha precies. Zeer makkelijk te herkennen.
Ik ga toch een poging wagen: heb jij héél toevallig foto's van Ginny als veulen? Vast niet, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Nee helaas niet, maar mocht je daar naar op zoek zijn ze is geboren op manege de nieuwe oranje hoeve in Maasdijk.
Misschien dat hun ze nog wel hebben.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:26

renate561 schreef:
Enjoy_ schreef:
[ [url=m/xaXXr3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt! Dat is Ginny! Ze heeft een hele tijd op 't Reelaer gestaan. Daar kennen de meeste haar van :)

Wat leuk om te zien dat ze zo’n lekker huisje heeft gekregen. En ze zit echt een stuk beter in de bespiering!
Leuk hoor!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:32

Ginny blijft een speciaal plekje in mijn hart houden <3 Ook ik heb mijn ruiterbewijs met haar gedaan en ze was toen net op de manege, ik was de eerste die haar daar voor het ruiterbewijs reed en ik vond haar zo bijzonder. Er was gewoon iets waardoor ik haar nooit vergeten ben.

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie zoveel vooruitgang hebben geboekt!! Ze ziet er fantastisch uit, ik wens jullie nog heel veel plezier samen!

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 08:22

AnoukShel schreef:
Nee helaas niet, maar mocht je daar naar op zoek zijn ze is geboren op manege de nieuwe oranje hoeve in Maasdijk.
Misschien dat hun ze nog wel hebben.

Oh super, dankje! Zal ik eens vragen!

Enjoy_ schreef:
Wat leuk om te zien dat ze zo’n lekker huisje heeft gekregen. En ze zit echt een stuk beter in de bespiering!
Leuk hoor!

Dankje :) Die bespiering is het laatste half jaar echt flink vooruitgegaan. Het viel al meerdere op. Zag zelfs dat haar voorpluk is gegroeid, terwijl de manen al jarenlang t zelfde waren gebleven :') :j

Molfre schreef:
Ginny blijft een speciaal plekje in mijn hart houden <3 Ook ik heb mijn ruiterbewijs met haar gedaan en ze was toen net op de manege, ik was de eerste die haar daar voor het ruiterbewijs reed en ik vond haar zo bijzonder. Er was gewoon iets waardoor ik haar nooit vergeten ben.

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie zoveel vooruitgang hebben geboekt!! Ze ziet er fantastisch uit, ik wens jullie nog heel veel plezier samen!

Het is ook zeker wel een erg bijzonder paard! :o
Dankjewel!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:33

Leuke foto's, jullie stralen samen plezier uit :D
Mag ik vragen wat voor oefeningen jij doet voor je rug? (mag evt ook via PB)

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 13:25

s1993 schreef:
Leuke foto's, jullie stralen samen plezier uit :D
Mag ik vragen wat voor oefeningen jij doet voor je rug? (mag evt ook via PB)

Dankje!
Ik moet zelf ook nog even op zoek gaan. Ben pas sinds deze week ermee bezig en heb nu enkel nog wat oefeningen van de fysio. Die zijn voornamelijk voor m'n schouders. O.a. met een elastiek

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 05:43

Wat een gave foto's Renate! Echt heel mooi, vooral die laatste <3 Jullie hebben zo veel vooruitgang geboekt samen!

renate561

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 06:43

Maaikevdk schreef:
Wat een gave foto's Renate! Echt heel mooi, vooral die laatste <3 Jullie hebben zo veel vooruitgang geboekt samen!

Thanks <3 Die laatste komt denk ik heel groot op m'n muur te hangen :D

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:05

Ja dat moet je doen!

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:41

Stoere stippel!

paard21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:24