Sinds twee dagen heb ik mijn eerste eigen pony! Ik heb altijd al een eigen pony willen hebben zoals elke paardengek denk ik wel wilt. Omdat ik ook nog mijn studie heb, wil ik eerst beginnen met een shetlander en later als ik meer tijd heb een groter paard aanschaffen. Rijden heeft voor mij ook zeker geen prioriteit. Ik ben liever met paarden bezig dat dan ik rij.
Al een paar maanden was ik opzoek naar de juiste shetlander tot mijn oog op Zaro viel. Eigenlijk was ik meteen verliefd op zijn lieve koppie en zijn stoere looks. Nadat ik contact op had genomen met de eigenaar en meer over hem te weten was gekomen wist ik het zeker. Dit is hem!
Na een maand wachten was het 9 april dan eindelijk zover, vandaag zou Zaro komen. ‘s Ochtends om half 11 kwam hij uit de trailer gelopen en nadat ik hem aan de meeste pensionpaarden had laten snuffelen, kon hij de wei op. De eigenaresse van de pensionstalling fokt mini paarden, dus Zaro mocht bij de kudde van ongeveer 10 merries staan. Een echte geluksvogel dus!
Het ging eigenlijk allemaal heel erg goed. Hij heeft met alle merries kennisgemaakt. Alleen van de baas van de kudde mag hij nog niet te dichtbij komen. Hij is verder super sociaal en heel erg lief. De afgelopen dagen heb ik hem lekker op de wei laten wennen. Verder heb ik hem vandaag een keer gepoetst om elkaar een beetje te leren kennen. Hij genoot van de poetsbeurt en bleef netjes stilstaan.
Vandaag ben ik weer even langsgeweest om zijn stal uit te mesten en even te knuffelen. Ik heb wat foto’s van hem gemaakt en die wil ik graag aan jullie laten zien. Eerst even een paspoortje:
Stambooknaam: Vagebont v.d. kortenhof
Roepnaam: Zaro
Geslacht: ruin
Geboortedatum: 8 juni 2004
Schofthoogte: 1,05 meter
1.

Dit is Zaro bij zijn oude eigenaar
2.

3.

Zaro voor de eerste keer hier in de wei
4.

Even snuffelen aan zijn nieuwe buurman
5.

Vandaag in de wei
6.

Zijn prachtige koppie!
7.

Even gedag komen zeggen
8.

Zijn mooie lange manen (binnenkort kan ik vlechten gaan maken
)9.

Gras is toch wel belangrijker dan het baasje
10.

11.

Foto van zijn zijkant
12.

Een laatste foto om af te sluiten
Dit waren de foto’s. De komende week laat ik hem nog lekker wennen en daarna wil ik gaan beginnen met grondwerk om hem in de toekomst voor de kar te beleren.
Bedankt voor het kijken en een reactie vinden wij altijd leuk!
Hoefjes van Zaro