Dressuur zonder bit?!♥

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michellejump

Dressuur zonder bit?!♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 10:20

Joep is een super lieve pony, waar al vaker een topic over is gemaakt! Hij kan crossen, springen & Dressuur <3 Hij kan ook bitloos rijden en dit wil ik graag met jullie delen *\o/*

1. Even aansingelen :(:)
Afbeelding

2. En gaan met die banaan ~~}> (We hadden natuurlijk wel eerst ingereden)
Afbeelding

3. Blije kop zit erop :D
Afbeelding

4. Even wat moeilijke oefeningen <<)
Afbeelding

5. Dat was het weer! :evaw:
Afbeelding

Kabayo

Re: Dressuur zonder bit?!♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:23

Een touwhalster is geen hoofdstel.. Hardstikke scherp

Wel leuke foto's en mooie pony

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:33

Ziet er leuk uit! Knap dat het jullie ook zo lukt :)
Zou wel even kijken naar je beugels/zadel. Je zit erg ver naar achter en dat is niet fijn voor de rug ^^

Michellejump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 10:34

lissisanne schreef:
Ziet er leuk uit! Knap dat het jullie ook zo lukt :)
Zou wel even kijken naar je beugels/zadel. Je zit erg ver naar achter en dat is niet fijn voor de rug ^^

Dit is al een tijdje geleden... Het is al verbeterd, maar bedankt voor de tip! <3 *\o/*

Michellejump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 10:36

Kabayo schreef:

Het ligt er aan hoe je ermee omgaat. Ik gebruik soms een touwhalster en soms een bitlooshoofdstel, bij mensen die altijd bitloos rijden, rijden ze meestal met touwhalster *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:50

Vind je houding niet zo prettig. Je wordt helemaal naar achter gedrukt. Beugels mogen wel een paar gaatjes langer.

Verder leuke foto's!

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:54

Wat mij vooral gelijk opviel is het ontzettend beroerde bandageren... Het biedt op deze manier geen bescherming en brengt eerder schade aan de pezen als dat het goed doet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:55

Michellejump schreef:
Kabayo schreef:

Het ligt er aan hoe je ermee omgaat. Ik gebruik soms een touwhalster en soms een bitlooshoofdstel, bij mensen die altijd bitloos rijden, rijden ze meestal met touwhalster *\o/*

Ehm, dat laatste klopt niet hoor. Als je bitloos gaat rijden zorg je meestal voor een goed passend bitloos hoofdstel.

Verder leuke foto's!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:57

Super leuke foto's hoor en mogen inderdaad de beugels langer.
Vind het een mooi halster en lekker door blijven zoals je altijd doet ( zoals ik kan zien in jullie video's :D)

Er zijn genoeg mensen die rijden met touwhalster en er zit een neusband om dus zo scherp zal die niet inwerken.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:10

Knap hoor, lijkt mij een gewillig dier! Maar zou wel je beugels legngte een 2 gaatjes langer doen!

LittleCastle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:54

super leuke fotos

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:23

Een touwhalster wordt inderdaad veel gebruikt voor (bitloos) rijden, maar niet voor rijden zoals jij dat doet. Je rijdt met een zogenaamde contactteugel, wat betekent dat je constant druk op de teugels hebt. Daar is een touwhalster niet voor bedoeld. Het is hetzelfde verschil als tussen een stang en een trens. Een trens rijd je met constant contact, bij een stang grijp je alleen in als dat nodig is. Een touwhalster werkt meer als een stang. Je rijd dus in principe met een losse teugel (vaak in 1 hand).

Je hebt een hele leuke pony onder de billen en ik zie dat je veel plezier hebt en erg je best doet. Blijf daar vooral mee doorgaan! Maar pak de volgende keer gewoon een sidepull of een hoofdstel met bit, want voor dressuur is een touwhalster niet geschikt. Wel heerlijk op buitenritjes of om western mee te rijden!