Bedankt Wodan voor de mooie 2 jaren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Bedankt Wodan voor de mooie 2 jaren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 09:11

In 2015 kocht ik mijn 5de paard genaamd Wodan. Wodan was toen 13 jaar oud en hij werd alleen recreatief gereden. Toen ik hem kocht was hij al 1 jaar niet bereden maar bij het proefrijden kon ik zo opstappen en wegrijden. Het was een projectje maar ik had er alle vertrouwen in dat het goed ging komen!

Thuis ging het rijden enorm slecht : hij had geen stuur , geen rem en hij vond niks leuk. Na goede lessen en veel oefenen had ik vorig jaar eindelijk een normaal stuur en rembaar paard. We maakten onze eerste sprongetjes en ik genoot echt van het rijden. Helaas ging de galop ontzettend slecht , hij sprong gewoon niet aan en als hij aangaloppeerde racete hij maar door de bak heen.

Ik kreeg opnieuw les van iemand waar ik ontzettend veel vertrouwen in had. Ze hielp ons super goed op weg en we konden eindelijk stukjes normaal galopperen. Helaas werd Wodan steeds koppiger en hij staakte alleen maar.. Sinds 1 maand kan ik amper meer op hem rijden want na 2 stappen stopt hij en komt omhoog. Hier heeft hij alleen last van in de bak en toen werd het mij echt duidelijk dat hij bakwerk niks aan vond.

Ik heb daarom besloten met spijt in mijn hart dat ik hem te koop zet. Inmiddels staat hij al een paar dagen te koop en heb ik al leuke reacties gehad en ik denk ook zeker dat ik het geschikte baasje ga vinden.

We zijn samen enorm gegroeid maar nu is het beter onze wegen te scheiden <3

Wodan in 2015 :
Afbeelding

Wodan in 2016 :

Afbeelding
Afbeelding

Wodan in 2017 :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

girlyggirl

Re: Bedankt Wodan voor de mooie 2 jaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:13

En je hebt m wel eens na laten kijken door osteo of iets dergelijks? ?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 09:17

girlyggirl schreef:
En je hebt m wel eens na laten kijken door osteo of iets dergelijks? ?

Ja , dierenarts , osteo

allemaal 100 procent goed.

x_Irisje_x

Re: Bedankt Wodan voor de mooie 2 jaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:24

Op de foto gezet?
Klinkt als een dier die niet fijn in zijn lijf zit...
Zo zadel je iemand anders op met problemen

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 09:28

x_Irisje_x schreef:
Op de foto gezet?
Klinkt als een dier die niet fijn in zijn lijf zit...
Zo zadel je iemand anders op met problemen

Ja. Alles is gewoon goed.Zijn rug is ook nagekeken en is helemaal niks mis mee. Wodan heeft al heel zijn leven op buitenrit geweest en als hij nu op buitenrit gaat doet ie niks raars en vind hij het gewoon leuk.

Maar ik heb wedstrijdambities en daarvoor moet ik bijna dagelijks met hem trainen en dat wil hij niet dat vind hij niet leuk. Springen vind hij in de bak dan wel weer leuk maar dat vind ik dus weer dood eng :Y)