Yesss! eindelijk los!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Yesss! eindelijk los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 13:19

Linge zit al vanaf zwangerschap op het paard, ik kon tot ik naar het wkz moest (met 27 weken) doorrijden en samen hebben we heel wat buitenritten gemaakt.
Na de geboorte ging linge bij papa in de draagsleng mee op buitenrit, mama liep er naast.

Vele keren stond mama met een pony bij school om linge weer naar huis te hobbelen.

Al jaren reed linge zonder beugels en eindelijk heeft papa maar een paar op maat gemaakte beugelriemen gemaakt en kon linge vandaag voor het eerst met beugels rijden.
Ze had zoveel steun dat zelfstandig rijden, draven en sturen een "makkie" was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tengeltje11

Re: jong geleerd, oud gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:32

leuk!

maar serieus?in een draagdoek als baby mee op een paard zitten?
sorry,vind ik behoorlijk onverantwoord.
al diverse keren gevallen met een paard,terwijl het paard er niet kon aan doen(struikelen,uitglijden,....)
kan het braafste paard tegenkomen,als je dan op je paard zit met een baby in een draagdoek tegen je gewikkeld.....dat wil je echt niet tegenkomen....

annebe

Re: Yesss! eindelijk los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 18:50

Ja, serieus, een baby in een draagdoek bij vader op het paard. Meerdere keren zelf...
Enig idee hoeveel volkeren op deze manier hoe rondreizen te paard, baby bij vader (meestal moeder) zowel op rug als buik mee gedragen worden te paard?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:17

tja,veel volkeren hadden ook 12-jarige mama's.....
veel volkeren hadden een enorm hoog kindersterfte....

het is toch niet omdat 'volkeren' het x-aantal tijd terug deden,dat het daarom ook verstandig is?

zij hadden geen andere keus,das iets helemaal anders dan voor de lol je baby in een draagdoek te paard meenemen.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:36

Wow, kalm! Mauwmoes op zeker :D Iedereen doet het op zijn manier, ongelukken kunnen altijd gebeuren. Maar aangezien dochterlief alweer wat jaartjes oud is gok ik dat alles goed gegaan is :+

Oke, ontopic: Erg leuk stel zo! Daar gaat ze jaren plezier van hebben en het leren rijden zonder beugels heeft ze tijdens haar latere 'rijcarriere' echt heel veel aan!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:39

Leuk om te zien dat ze er zoveel plezier in heeft!

Baby in draagdoek te paard zou ik persoonlijk ook nooit doen.
En om dat andere iets doen, hoeft dat niet te zeggen dat je het dan ook prima kan doen.
Maar goed, eigen keus, alhoewel het de mijne absoluut niet zou zijn.
Een ongelukje zit in een klein hoekje.

Maar nogmaals, leuke foto's, het plezier straalt ervanaf!