Een jaar lang fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quintenvo

Een jaar lang fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 14:09

Hallo allemaal,
Aangezien veel mensen het doen, leek het mij leuk om ook eens een overzicht te maken van mijn fotografie dit jaar.
Dit jaar ben ik pas echt begonnen met het 'veel' fotograferen en ik heb dit jaar erg veel geleerd.

Januari:
In deze maand heb ik geen foto's gemaakt :')

Februari:
Mijn verzorgpony op de foto gezet, wat was ik toen blij met deze foto's /3
Afbeelding

Afbeelding

Maart:
Mijn dikke teddybeer op de foto gezet, wat vond ze de paardengeluidjes interessant <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

April:
In deze maand een dagje naar het strand geweest, waar ik ook weer veel geoefend heb met composities en licht. Ook ben ik naar de tulpenvelden geweest, schaapjes op de foto gezet en heb ik ook even mijn verzorgpony op de foto gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mei:
Het weer werd steeds mooier en de bloemetjes in het weiland groeide hard <3 Naar animal event geweest en een dagje Freiburg met vrienden gehad. Deze maand zoveel foto's gemaakt, dat het moeilijk kiezen is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juni:
Mijn zusje had nieuwe konijntjes gekregen, die ik natuurlijk op de foto moest zetten <3 En naar de dierentuin geweest :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juli:
Deze maand heb ik vooral heel veel foto's gemaakt van de natuur, met de nadruk op veel :o

m/3sT17Z.jpg

m/FYNb9r.jpg

m/qj7S4K.jpg

m/lT3Gwg.jpg

Augustus:
Nog even in de tuin geoefend en toen op vakantie gegaan, waar ik ook weer heel veel foto's heb gemaakt :) Voor het eerst een heleboel gieren gezien (meer dan 40), dat was zo gaaf en ze zijn zo groot! Helaas konden we op de weg niet stoppen dus moest ik rijd de foto's maken, dat was nog niet zo makkelijk met zulke grote dieren :o

m/sKpy0i.jpg

m/qMKLEi.jpg

m/MILYL2.jpg

m/f8ZrPc.jpg

m/Ok2icS.jpg

September:
Twee kittens gekregen, deze moesten dus sowieso op de foto gezet worden :j Ook ben ik voor het eerst naar Horse Event geweest, wat superleuk was! :)

m/cfCfqq.jpg

m/T5wLIG.jpg

m/a1oLFZ.jpg

m/RybaY3.jpg

m/qfpc0k.jpg

Oktober:
Voor het eerst meegedaan aan een fotomeeting waar ik ontzettend veel van geleerd heb. Ik ben zelf niet super tevreden met alle foto's, maar er zitten een paar leuke tussen en ik heb er veel van geleerd, en dat is het belangrijkste :) Ook ben i naar Robin Renier geweest om Yanto op de foto zetten, dit was een super gezellige daar waar ik ook heel van geleerd heb :) Ook ben ik aan het experimenteren gegaan met photoshop. En ook ben ik naar de AWD geweest, waar ik voor het eerst vossen heb gezien :)

m/UfeUnl.jpg

m/bXE5P6.jpg

m/lN3lKK.jpg

m/if1wBY.jpg

m/qxHlAL.jpg

m/5OjcIg.jpg

m/Z61LYB.jpg

November:
Mijn eigen verzorgpony's weer op de foto gezet. En lightroom gekregen :) Deze maand stond fotografie op een laag pitje wegens een operatie.

m/YO6GsI.jpg

m/MBQ8hQ.jpg

m/vN2jkO.jpg

December:
Ook hier stond fotografie nog op een laag pitje wegens een langzaam herstel van de operatie. Toch heb ik wel een aantal leuke plaatjes kunnen schieten :)

m/Gs5qaf.jpg

m/LA3SOy.jpg

En natuurlijk mijn kerstkaart gemaakt :)

m/zMQenE.jpg

Ik hoop volgend jaar nog veel meer te leren en nog een hoop leuke diertjes en/of mensen op te foto te gaan zetten. Tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Voor meer foto's kan je kijken op mijn facebook: quinten fotografie en/of op mijn instagram @quinten_fotografie.
Fijne jaarwisseling en bedankt voor het lezen!
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 05-01-17 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 15 foto's per topic, rest in link gezet

quintenvo

Re: Een jaar lang fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 15:19

Niemand? :)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:26

Ik vind ze supermooi! <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:27

Je bent heel goed vooruit gegaan zeg!
Ik vind de roze sprookjeseffecten niet mooi maar je hebt verder wel een mooie warme stijl.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:47

Wauw wat een verschil qua fotografie.
Vind sommige foto's echt fantastisch en daar blijft mijn blik echt op hangen, zoals de badeendjes, de papegaai, het blaadje, de vos en de laatste foto van een kat.
Andere foto's zijn wel oke, maar vind ik teveel bewerkt, maar dat is een kwestie van smaak. Dan doel ik voornamelijk op de fotomeeting foto's van oktober.
En er zijn nog wat foto's die ik helemaal niet bijzonder vind. Foto's die in mijn ogen iedereen kan maken, de kittens, enkelen van de shetlander, de foto's bij het strand en het konijn.

Maar wel heel divers :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 16:36

Irisjeeh1999 schreef:
Ik vind ze supermooi! <3

Dankjewel! :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 16:38

Azmay schreef:
Je bent heel goed vooruit gegaan zeg!
Ik vind de roze sprookjeseffecten niet mooi maar je hebt verder wel een mooie warme stijl.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 16:40

Mjetterd schreef:
Wauw wat een verschil qua fotografie.
Vind sommige foto's echt fantastisch en daar blijft mijn blik echt op hangen, zoals de badeendjes, de papegaai, het blaadje, de vos en de laatste foto van een kat.
Andere foto's zijn wel oke, maar vind ik teveel bewerkt, maar dat is een kwestie van smaak. Dan doel ik voornamelijk op de fotomeeting foto's van oktober.
En er zijn nog wat foto's die ik helemaal niet bijzonder vind. Foto's die in mijn ogen iedereen kan maken, de kittens, enkelen van de shetlander, de foto's bij het strand en het konijn.

Maar wel heel divers :)

Dankjewel! Je hebt gelijk over sommige foto's dat iedereen ze zo zou kunnen maken, daar ben ik nog flink voor aan het oefenen om net de compositie, belichting, enz. anders te doen :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:29

Ik vind ze erg mooi :) Al heb ik niet zoveel verstand van fotografie

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 09:42

Gucci_ schreef:
Ik vind ze erg mooi :) Al heb ik niet zoveel verstand van fotografie