Wodan 1 jaar bij mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Wodan 1 jaar bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:38

Sinds gisteren is wodan hier een jaar, we hebben nog niet veel bijzonders gedaan maar vanaf dit jaar hopen we wel genoeg leuke dingen te kunnen doen.

Paspoortje van wodan :
14 jaar
ruin
kwpn x tuiger?

We beginnen bij het begin natuurlijk :+ : ik zocht een leuke paard doordat, ik te groot was voor onze pony's. Na een tijdje kwam ik op mp een kwpner tegen , hij stond 15 km hier vandaan dus zijn we de volgende dag wezen kijken. Er is een jaar niks meer mee gedaan maar ondanks dat hebben we hem eventjes gereden. Na een nachtje nadenken heb ik besloten om hem te kopen en vrijdags hebben we hem opgehaald.
( niet de mooiste foto maar mooiere had ik niet )
Afbeelding

Ik had niet verwacht dat het zo zou lopen , met positieve gedachte dacht ik dat hij wel mee ging werken ( helaas hij is nooit aangepakt en daardoor rent hij altijd weg en kan hij niet normaal aan de longe lopen lees: trekt aan touw en rent dwars door draad heen) ik heb elke dag geprobeerd om hem te laten stilstaan bij het opzadelen, ik kon niet eens alleen poetsen of deken opdoen. Ik heb het maar opgegeven en heb hem eigenlijk maar 3 x per week laten rennen ( 5 maand lang)

Afbeelding

Toen het zomer was ben ik begonnen met rijden , ging totaal niet goed en heb eigenlijk alleen gestapt.
(geen foto van zomer , die heb ik niet )
Afbeelding

Wel heb ik zonsondergang foto's gemaakt :
Afbeelding
Afbeelding

In oktober begon ik met grondwerk lessen , hij deed het goed en hij accepteerde me eindelijk ik ben nu tijdelijk gestopt met de lessen door het weer maar ga zelf wel elke keer met hem bezig. Het ging zo goed dat ik met hem aan de hand durf te stappen op straat hij deed het super goed en ik kreeg eindelijk vertrouwen in hem. Ik heb zelfs zonder zadel gereden en ook een paar keer zonder tuig.

Afbeelding

In november had ik een fotoshoot met hem en ondanks hij nog steeds weggerend , zijn er prachtige foto's uitgekomen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu gaat het rijden al een stuk beter ( heb al 3 maand niet gereden maar toen ging het goed :+ ) ik heb al zo lang niet meer gereden want binnenkort komt de osteopaat en ik wil eerst zekerheid ( heb nog geen gesteende plek dus hij kan nu helaas nog niet komen). Wel zijn we begonnen met lange lijnen en vrijheidsdressuur. Het longeren gaat al een stuk beter.

Afbeelding
Afbeelding

Zelf denk ik dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt om hem te kopen , maar ik ga hem niet weer verkopen , hij is nu al gewend aan de andere paarden en ik heb zelf de verkeerde keuze gemaakt :o

Sorry voor het lange verhaal maar respect als je het gelezen hebt :D

Mijn doelen voor de volgende jaren :
- op buitenrit kunnen gaan
- gaan springen
- onze derde galopje doen ( De andere 2 keren sloegen nergens op :Y) )
- BB starten ( als de galop er goed aan zit )
- meer foto's maken

roooooss

Re: Wodan 1 jaar bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:46

Mooi overzicht heb je gemaakt!
Jammer van jullie moeilijke start. Maar dit jaar gaat vast beter worden. Veel plezier samen toegewenst!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:48

Ik vind het een leuk dier op het eerste gezicht!
Met een hoop training is dit vast en zeker je droompaard!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:00

roooooss schreef:
Mooi overzicht heb je gemaakt!
Jammer van jullie moeilijke start. Maar dit jaar gaat vast beter worden. Veel plezier samen toegewenst!

Dankjewel :D , Ik hoop dat dit jaar ook een stuk beter word maar ik denk nadat de osteopaat is geweest hij een stuk fijner gaat lopen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:02

AlwaysH schreef:
Ik vind het een leuk dier op het eerste gezicht!
Met een hoop training is dit vast en zeker je droompaard!

Het is idd een leuk dier (maar erg sterk haha :P ) . Met de trainingen moet het vast lukken , in Maart krijg ik weer grondwerk en rijles met hem , dus hoop dat we dan echt kunnen gaan rijden :o

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:06

-

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 18:10

-

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:24

Hier heb ik nou echt respect voor!
Je bent een echte doorzetter, ondanks dat hij niet helemaal is wat je van hem verwachtte! Super!!!
Mogen nog een hele hoop mensen van leren! *\o/*
Toevallig is er een topic die totaal het tegenover gestelde is en waarbij de TS nog wel eens wat van jou kan leren!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:27

Super van je dat je niet zomaar opgeeft.
Jullie komen er wel!!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:09

Ianrowan2009 schreef:
Hier heb ik nou echt respect voor!
Je bent een echte doorzetter, ondanks dat hij niet helemaal is wat je van hem verwachtte! Super!!!
Mogen nog een hele hoop mensen van leren! *\o/*
Toevallig is er een topic die totaal het tegenover gestelde is en waarbij de TS nog wel eens wat van jou kan leren!

Dankjewel :D , Ben zelf ook blij dat ik niet opgeef :o , want ik weet zeker dat we veel meer kunnen bereiken dan dit en dat hoop ik dat jaar ook te kunnen doen :D . Het is Het is soms ook best jammer dat ik niet op buitenrit kan gaan en ben best wel jaloers :Y) op de mensen die met hun paarden urenlange buitenritten kunnen maken , maar er zijn ook genoeg leuke dingen in de bak te doen en ooit zullen wij ook op buitenrit kunnen :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:51

Pelryo schreef:
Super van je dat je niet zomaar opgeeft.
Jullie komen er wel!!

Dankjewel :D , Ik denk na veel lessen dat we er zeker moeten komen. :)