Vandaag besloot ik maar eens om een topic aan te maken voor mijn lieve merrie Kiwi.
Paspoortje:
Naam: geb. Als Kleewiese, later veranderd in Katzenpfötchen
Roepnaam: Kiwi
Vader: C'est Bon
Moeder: Kleeblüte ll
Ik en mijn vader hadden lang geleden al eens de belofte gedaan dat als ik echt had bewezen dat ik het 'paardengedoe' vol zou houden, hij een paard voor mij zou komen. Begin vorig jaar hadden we een mooie zwarte merrie gezien, met anderhalf wit voetje en een sneb. Mijn droompaard gevonden, pennydroom werd werkelijkheid. Ze stond in Zuid-Duitsland, ter hoogte van Parijs. De huidige eigenaren gecontacteerd en het bleek dat we alleen langs konden komen op werkdagen. Dat ging niet, met school en alles. Dus heeft mijn vader een van zijn vrienden, die uit Duitsland komt en daar ook woont, gevraagd op hij Kiwi wou gaan bekijken en foto's en filmpjes wou maken.
Ze stond alleen al sinds februari stil, ze had een grote vleeswond op haar achterbeen opgelopen door prikkeldraad.
De foto's die ik kreeg van de bezichtiging zagen er goed uit:

Zo stond ze op internet:

Ik ben de uitdaging aangegaan en heb gezegd dat ik haar wou. En 15 juni 2015 kwam ze dan toch echt. Liefde op het eerste gezicht. Haar hoofdje stak al nieuwsgierig uit de trailer. Eerst een dag of wat alleen in de paddock, met zicht op de andere paarden. Daarna lekker op de wei met de anderen. Eerst nog een gevecht met de andere merrie, die uiteindelijk wel de baas bleef.
De eerste keer rijden(deze foto is gemaakt nadat ze er vandoor was gegaan in galop, zijn we mee bezig)

Toen heeft ze een tijdje minder goed gegeten waardoor ze magerder werd.

Nu is ze weer wat op gewicht(foto is gemaakt net na rijden daarom is de vacht wat in de war)

Ook hebben we haar nu laten springen,
wat ze helemaal geweldig vind.

Ja, je kan niet altijd fotogeniek zijn..

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen,
Doeiii
met een heerlijke naam roept volgens mij best lekker
dus TS ga zo voort
en hopelijk nog veel mooie leuke topics over Kiwi