Een jaar vol met bloed, zweet en tranen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

Een jaar vol met bloed, zweet en tranen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 21:35

Maar niet de hele tijd hoor! :D

Afbeelding

Kantje's Cartie v. Kantje's Carter (silverlea simply red x Kantje's Ronaldo) oftewel gewoon Honey, 5 jaar, merrie, eigenwijs, houdt van eten, maar is de grootste schat die er bestaat! <3

2015 was hét jaar voor mij en Honey. hoewel we in het begin van het jaar nog bezig waren met het revalideren van een blessure, sluiten we ons jaar nu af met ons BB en B debuut. :D

We beginnen in januari. Hier was Honey nog aan het revalideren van haar blessure. Aangezien haar hoeven in de franse stand stonden, werden die rechtgezet en de spieren eromheen moesten aansterken. Elke dag moest ik 3 dagen 10 minuten lopen, dan 3 dagen 12 en een halve minuut, tot de 25 minuten. Daarna mocht dat onder het zadel en toen dat achter de rug was, mocht ik weer draven. Er lag ondertussen sneeuw, wat de paarden geweldig vonden!
Afbeelding

Februari. Ondertussen zijn we nog steeds bezig met revalideren, het gaat wel heel goed met Honey, ze is vrolijk, speelt lekker in de wei met haar shettenvriendin en weer heeeerlijk ondeugend :o In februari mocht ik na een hele lange tijd voor het eerst op haar rug zitten! We hebben letterlijk maar een rondje gestapt, ik wou haar absoluut niet overbelasten. Ook kreeg ik hier mijn nieuwe hoofdstel. De neusriem zat veel te laag, maar zoals jullie kunnen zien zit de neusriem absoluut niet strak, na het rondje ging het hoofdstel ook meteen weer af. Ook is Honey hier veeel te dik, helaas mocht ze absoluut geen arbeid verrichten en kon ze dus ook niet afvallen.
Afbeelding

Maart. In maart is er verder niet veel gebeurt, behalve dan dat Honey een jaar van mij is! We zijn nog steeds bezig met het revalidatieschema en ondertussen ook met afvallen, aangezien ze weer onder het zadel mocht :D In maart heb ik dan ook niet veel foto's gemaakt.

April. We zijn klaar met het revalideren en kunnen weer aan de slag! (wel rustig aan natuurlijk). Dichtbij onze stal is een heel mooi natuurgebied en aangezien ik graag nieuwe foto's van Honey wilde, zijn mijn vriendin en ik hiernaartoe gelopen (was een klein kwartiertje stappen) en hebben hier foto's gemaakt. Ik ben nog steeds erg blij met de foto's!

Wauw wauw wauw, wat voelde dit galopje goed! Na maanden revalideren , ons eerste galopje door de natuur, wat was ik trots!
Afbeelding

Afbeelding

En we zijn alweer bij Mei beland! Het zonnetje begon te schijnen, Honey was uit haar wintervacht en het was gewoon super weer! Ook hier is Honey weer op de foto gezet en wauw, wat zag ze er goed uit! Ze is hier al een mooi stuk afgevallen, we waren er nog niet maar er is al een hele verbetering.
Afbeelding

Afbeelding

Juni en Juli
bij elkaar. Vanaf hier ben ik begonnen met lessen bij onze ponyclub. En de eerste keer... :o Het leek wel alsof ik een giraffe had in plaats van een pony. Het was letterlijk: kop in de lucht en als een plank de bak door. En springen, die gekleurde balken zijn toch wel heeeeel eng! :+

Wel kan ze heeerlijk bewegen!

Afbeelding

Afbeelding

Augustus. Het lessen ging steeds beter en op 19 augustus hebben we ons eerste BB springdebuut gemaakt en gelijk met een 1e prijs naar huis gegaan! :D Jeetje wat was ik trots, ik met mijn knollie bij voor ons beide de eerste wedstrijd ooit! Honey was hier nog maar 4, maar behalve een beetje wedstrijdspanning (die vooral van mij kwam) was ze niet erg onder de indruk, wel vond ze het heeel erg leuk!
Afbeelding

Afbeelding

En met mijn beste vriendinnetje! Mijn lieve groom die de hele dag meegelopen heeft <3
Afbeelding

September. Het lessen ging beter en beter, Honey begon steeds beter te ontspannen onder het zadel, ze werd steeds losser in het lijf en zoals altijd is ze mijn lieve zachtaardige, ondeugende pony <3 Ook kreeg ik hier weer een nieuw hoofdstel (naja zelf gekocht), namelijk een Isabell Werth trenshoofdstel :D Ik ben er nog steeds heel erg blij mee! <3
Afbeelding

Afbeelding

Oktober. In oktober heb ik mijn eerste dressuurwedstrijdje gereden. We hadden beide veel spanning, Honey vindt het nog steeds moeilijk om volledig te ontspannen onder het zadel, maar voor de eerste keer ging het naar mijn gevoel erg goed! We werden beloond met 175 en 180 punten, ik was heel tevreden :) Helaas heb ik geen foto's van de wedstrijd, maar wel een typisch Honey hoofd <3
Afbeelding

En dan zijn we alweer aangeland bij november! Het gaat nog steeds heel goed met Honey, ze is vrolijk, energiek, blij en speelt nog steeds lekker met haar vriendinnetje in de wei. In deze maand kreeg ik de vraag of Honey model wilde staan voor een vriendin van een vriendin van mij. Nou, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :D En zo zijn deze foto's ontstaan:
Afbeelding

Afbeelding

Zo, dan zijn we er weer doorheen! Een heel jaar Honey, wat gaat de tijd weer snel :) Ik ben benieuwd wat december en 2016 gaan brengen. Wel hebben we vele plannen; startkaart aanvragen, een nieuw zadel kopen, B springen starten, maar ook vooral vele buitenritten, spelen in de wei, grondwerk en gewoon plezier maken! Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit lange maar hopelijk leuke verhaal.

Daag! :wave:
Afbeelding

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:32

Leuke foto's!
Honey ziet er lief uit en jullie groeien zo samen leuk op :)
Heerlijk om te zien dat ze ook goed buiten te rijden is zonder 'tuig' en dat je haar volkomen vertrouwt +:)+
Je herfstfoto's vind ik (als foto-leek) erg mooi, die herfstkleuren passen perfect bij haar warm gekleurde vachtje :j
1 tip; de botten van een paard/pony zijn pas volgroeid (aan elkaar gegroeid goed) met 7 jaar. Om daar eerder mee te gaan springen kan scheurtjes in de botten v/d voorbenen veroorzaken waar ze op latere leeftijd last van kunnen krijgen. :o

Maar leuk dat jullie zo vooruit gaan, veel plezier nog samen! :evaw:

DonCamillo

Re: Een jaar vol met bloed, zweet en tranen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:52

Wat een heerlijk jaar moet het voor jullie geweest zijn, zo te lezen. Alleen de titel van je topic dekt de lading niet echt (gelukkig)...
Mooie foto's van een mooie pony en al bij de foto's in mei wou ik dat mijn paard al zo mooi op gewicht was als Honey. Veel plezier in het volgende jaar!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 07:58

Leuke foto's en leuk paard :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:18

Wat een lieve uitstraling heeft je pony, mooie foto's met die herfstkleuren, zou de laatste zeker aan de muur hangen! :D

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:34

Ahh! Daar hebben we honey *\o/* wat waz het gezellig met de herfstfotos maken! Ik kom nog wel een keet langs :Y) veel plezier het komende jaar! Maar dat komt wel goed denk ik!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 12:56

Bedankt allemaal! :D

Jolene85 schreef:
Leuke foto's!
Honey ziet er lief uit en jullie groeien zo samen leuk op :)
Heerlijk om te zien dat ze ook goed buiten te rijden is zonder 'tuig' en dat je haar volkomen vertrouwt +:)+
Je herfstfoto's vind ik (als foto-leek) erg mooi, die herfstkleuren passen perfect bij haar warm gekleurde vachtje :j
1 tip; de botten van een paard/pony zijn pas volgroeid (aan elkaar gegroeid goed) met 7 jaar. Om daar eerder mee te gaan springen kan scheurtjes in de botten v/d voorbenen veroorzaken waar ze op latere leeftijd last van kunnen krijgen. :o

Maar leuk dat jullie zo vooruit gaan, veel plezier nog samen! :evaw:

Ze is echt zo mak als een lammetje buiten, zou bij wijze van spreken (dat doe ik natuurlijk niet) een hele buitenrit met alleen halster kunnen maken. :)

Ik spring maar 1x per week tijdens de les, we springen dan niet hoog, maar meer op techniek :) Maar bedankt voor de tip! :)

matedor schreef:
Ahh! Daar hebben we honey *\o/* wat waz het gezellig met de herfstfotos maken! Ik kom nog wel een keet langs :Y) veel plezier het komende jaar! Maar dat komt wel goed denk ik!

Was super gezellig! Moeten we vaker doen :j Dankjewel :D

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:54

Leuk een kleine Carter? Is ze bij Vd r akt gefokt? En zo ja uit welke moeder? Heel veel plezier met haar nog de komende jaren. Ze ziet er super goed uit!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 18:16

CarpeDiem schreef:
Leuk een kleine Carter? Is ze bij Vd r akt gefokt? En zo ja uit welke moeder? Heel veel plezier met haar nog de komende jaren. Ze ziet er super goed uit!

Ja ze is van van de Rakt. Haar moeder is de moeder van Casper, ik weet de naam niet, moet ik opzoeken. Dankjewel! :D

Dit is Honey als veulen met haar moeder, weet niet of je de moeder herkent? Ik heb nog meer foto's van haar als veulen, maar die staan op mijn laptop en ik zit nu op mijn mobiel.

Afbeelding

Afbeelding

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:51

Wauw, gaaf dier! Leuke combinatie zijn jullie!

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:52

Leuk Noa! Jullie zijn echt leuk samen :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:41

wat een superleuke combinatie!!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 22:33

marachels schreef:
Wauw, gaaf dier! Leuke combinatie zijn jullie!

Dankjewel! :D

marlouv schreef:
Leuk Noa! Jullie zijn echt leuk samen :D

Aaah dankje Marlou! <3 hoe gaat het met jou en Zilora?

nanoukkie schreef:
wat een superleuke combinatie!!

Dankjewel! :D

juulnoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:31

Leuke foto's!! Het is vooral zo leuk te zien dat jullie veel plezier hebben samen en elkaar ook echt vertrouwen :).