Dit is namelijk mijn grote kleine niet-echt-meer-nieuwe aanwinst. Moonlight Sampson's Paverotti, aangezien de kleur twee kleuren in een potti, maar uuh, zeg maar Otti hoor 
Heel verhaal hieronder maar eigenlijk is dit een heel standaard verhaal over een paardje die overgenomen word, dus het zou leuk zijn als je het stukje leest maar het voegt niet heel veel toe, moet zeggen dat de foto's ook wel leuk zijn hoor

Otti kwam op ons pad door een vriendin van mij, haar tante zocht voor hem door omstandigheden snel een goed nieuw tehuisje , en ik zag de oproep op facebook staan. Een AMHA minipaardje, ruintje, 4 jaar oud. Zeer leuk kleurtje, elk seizoen van het jaar een nieuwe kleur

Ik zocht al heel lang naar een leuke kleine, als mascotte op stal, grote hond en knuffel. Wij hebben een speciaal klein shetlander stalletje thuis op stal, en die stond al flink lang leeg. Dit vonden we eigenlijk zonde. Maar elke keer als we wat zagen, op het internet qua shetlander, dan kostte het allemaal redelijk wat, en dat hadden we er niet voor over. Dit kwam toevallig langs en ik ben maar contact gaan opnemen met die vriendin. Nou, afijn, na heel veel zeuren bij mijn stiefvader
, en veel dingen regelen (moesten extra linten komen bij de weides anders zou hij er zo onderdoor kunnen glippen, we moesten hem kunnen ophalen, trailer regelen, enz ). Uiteindelijk ging het dan door, alles was geregeld en we mochten hem komen ophalen. Mits ik zelf alles zou doen qua stalletje klaarmaken, extra linten zelf zou neerzetten, trailertje regelen, en ik de zorg zou gaan dragen voor de pony. Hier zei ik natuurlijk geen nee tegen, en twee dagen later hebben we hem opgehaald
Dinsdag zag ik de foto's op facebook staan, en vrijdagavond stond de echte versie bij ons in het shetlanderstalletje. Toen we hem gingen ophalen was ik gelijk verliefd, heerlijk springkonijn en een grote knuffel. Tikkeltje brutaal, eigenlijk precies wat ik zocht
Hij staat nu al dik een half jaar bij ons op stal en hij heeft het reuze naar zijn zin. Hij is favoriet bij iedereen op stal, en knuffels dat komt hij zeker niet te kort. Staat lekker tussen de grote paarden, op de wei bij twee merries waaronder mijn merrie. Dit vind hij fantastisch, die mooie dames om hem heen
. Het is een dominant paardje, maar voor grotere paarden heeft hij opvallend veel respect. Als je met hem bezig bent moet je wel duidelijk laten weten dat jij de baas bent, want hij kan ontzettend brutaal zijn en dominant worden. Ik ben begonnen met vrijheidsdressuur en natural dressage met hem, dit vind hij prachtig. Tot op zekere hoogte, want als het hem niet meer bevalt dan laat hij dat zeer duidelijk weten. Hij heeft grenzen en die moet je respecteren, en dan heeft hij ook respect voor jou
Heb hem ondertussen wat kunstjes geleerd, de simpele zoals volgen, teruglopen, rondje maken, kusje geven en jambette. Tijdens het spelen met hem heb ik zonder eigenlijk na te denken dat het een kunstje werd, hem steigeren aangeleerd. Hij was heel druk en we waren een beetje aan het rondrennen, en wanneer ik ineens stopte en hem op wilde richten, toen nam hij zijn gewicht op zijn achterhand en maakte hij een perfect gebalanceerde steiger. Dit deed hij heel gecontroleerd, en op het moment doet hij het ook echt wanneer ik de hulp daarvoor geef. Ik heb wel eens geprobeerd om iemand anders hem te laten steiger, maar dat lukte niet. Hij luistert dus vooral naar mij.Natural dressage gaat ook steeds beter, hij ontspant steeds meer en gaat zichzelf steeds meer 'dragen' als het ware.
Hier hoop ik snel nog wat foto's en filmpjes van te kunnen maken zodat we dit aan jullie kunnen showen!
Nou genoeg gekletst, dit is de grote kleine vriend !

Zjoeefff

Even leuk kijken

Weetje baasje, vind jou best wel lief

Nou dit issem dan!

Met zijn mooie modellenkoppie

Even strekken

En hij weet maar al te goed hoe knap ie wel niet is

'Dat is een grote hond!'

En op het moment is het van strak in het pak geschoren naar een teddy wolliebollie gegaan, en hij blijft leuk

Bedankt voor het kijken allemaal! Jullie zullen ons vast vaker zien hier op Bokt! Ennuhhh, reacties vinden wij leuk hoor