Devica Evenaar
7 jaar
Merrie
Dochter van Woberlina-Deux en Canturano
3 maart was het het zover eindelijk kwam mijn grootste kinderdroom uit. Mijn voorkeur ging altijd uit naar haflingers of tinkers, maar mijn moeder en zus moesten er ook op kunnen dus dat zou het niet worden. Dus zijn we ons gaan focussen op de grote paarden tussen de 8 en 12 jaar. Een braaf en koel karakter was een must! We gingen kijken bij een paard Coldplay , een heel knap paard waar bij in de advertentie stond dat het een goede overgang was voor manege ruiter naar eerste eigen paard. Ze was op de kijkdag hengstig en kwam al dribbelend de stal uit. Ik ging erop en zoeff, daar ging ze aan de kletter. Ik vond het leuk maar niks voor mn moeder en zus. Dus hop in de auto richting huis , degene die mee was als adviseur ging rond bellen. En we kwamen via via uit bij stal Jacobs waar ze een braaf gezinspaard van 6 hadden. Dus wij gingen daar diezelfde dag nog langs zonder foto te hebben gezien. En daar stond ze dan los op de wasplaats heel rustig te kijken wat iedereen aan het doen was.
De eerste keer opgestapt , en we waren allemaal verliefd. Ongelofelijk knap en zo lief en ook nog eens heel braaf. Ook een laag kruisje gesprongen wat niet echt een succes was aangezien het een dressuur zadel was met dressuur beugels. Maar wel een springpaard. En zo begon ons avontuur.
Eerste kruisje

1e foto

Maart 2015
We begonnen samen te lessen en oh wat was je sterk , door mn hand heen rijden maar bij mn beginnende moeder oh zo braaf. Van een bustrens naar een watertrens gegaan en dit was toch wel een goede keuze. We schoten vooruit!
Een van de eerste keren op haar

April 2015
Het eerste FNRS wedstrijdje van Devica en mn zus was een feit
Afro pony

Tijd voor een nieuwe stal!
Van een manege waarbij ze op pension stal stond toch de overstap naar een doe het zelf stal gemaakt waarbij ze elke dag voor veel uren op de wei staat en zelfs al staat ze in stal dan staat ze op haar uitloop stal. Maar het is het zeer zeker waard!
Knuffel tijd

Mei 2015
Ik ging op kamp naar Soerendonk.
Na een tijdje twijfelen toch maar de keuze gemaakt om Devica niet mee te nemen. Ookal had ik vertrouwen in haar en zij in mij. We waren nog zo'n frisse combinatie dat ik het toch niet heb gedaan.
Juni 2015
Met een vriendinnetje van me bedacht dat het in juli toch wel tijd was om met zn 4'en naar het bos te gaan zo gezegd zo gedaan. We hebben een datum gepland en een studio gehuurd voor een weekendje. We gingen met Devica en haar onwijs brave tinker Woody.
Juli 2015.
Deze maand was het zo ver. S'ochtend vroeg was ik al op stal om al mn spullen bij elkaar te rapen en Devica voor te bereiden voor transport. We hadden Devica alleen nog maar in de trailer gehad bij ons. Dus het duurde een tijdje voor ze in de vrachtwagen stond. Maar na een tijdje konden we op weg naar Soerendonk! En daar gingen we dan door het bos en wat was ze braaf

Augustus 2015
De eerste keren zonder zadel en zonder bit waren ook een feit deze maand ook dit deed ze met gemak. Tot mijn verbazing zat de rem er goed op

In deze maand hebben we op het rij gebied ongelofelijk veel vooruit gang geboekt vanaf mijn kant maar ook vanaf haar kant. We begrijpen elkaar nu echt weer op dressuur matig gebied.

Oktober 2015
Deze maand is niet zoveel te vertellen mevrouw liep niet helemaal lekker de laatste weken dus lekker grondwerk gedaan.
November 2015
Op de dag van vandaag ben ik nog steeds heel blij met haar en heb ik me ingeschreven voor het ruiterkamp en dit jaar wel met haar. Nou jullie horen nog van ons bedankt voor het lezen van dit hele verslag. Doeii