Mijn jaar met Taifoen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Mijn jaar met Taifoen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:22

Een jaar geleden, op 25 oktober 2014, kreeg ik de kans om een nieuw paard te gaan rijden. Wezen proefrijden en toen ging de eigenaresse een maand op vakantie, in die maand kon ik haar goed leren kennen. Taifoen, een KWPN merrie van 15 jaar oud. :D

1. Oktober 2014, voor het proefrijden
Afbeelding

2. November 2014
Afbeelding

3. December 2014, kerstmis en een lekker buitenritje met Katie en Maxime (maximexfleur)
Afbeelding

Afbeelding

4. Januari 2015, een onderling B-wedstrijdje mee gepakt. 181 punten, dus tevreden
Afbeelding

5. Februari 2015, de tandarts, zadelmaker en osteopaat op bezoek gehad. Daarna een springlesje mee gepakt.
Afbeelding

6. Maart 2015, in maart heb ik mijn laatste les gereden. Ik heb reuma en werd te ziek om te rijden, in combinatie met een peesblessure in mijn heup besloten het voor een maand of 2/3 stil te leggen. Als afsluiten een mooi bosritje naar de kinderboederij.
Afbeelding

7. April 2015, ik longeerde haar veel. Soms alleen losgooien, maar meestal met de longeerhulp of dubbele lijnen.
Afbeelding

8. Mei 2015, ik organiseerde een fotomeeting in het Amsterdamse bos. Natuurlijk met mijn meisje model gestaan. Er toch even opgestapt na 2 maanden en ze deed het fantastisch. *D
Afbeelding

Afbeelding

Eind mei kreeg ik weer groen licht om te gaan rijden, en zo begonnen we weer rustig.
Afbeelding

9. Juni, juli, augustus en september 2015, helaas mocht het rijden maar een keer of 3 zijn. In begin juni haalde ik haar kreupel uit de weide, ze had een legger. Van het verkrampt staan werd ze spierbevangen om vervolgens hoefbevangen te worden. Het ene drama na het andere drama. Haar hoefbeen was 14 graden gekanteld en het was maar de vraag of het goed kwam. Ze heeft een tijdje 24/7 op stalrust gestaan en vervolgens hebben de eigenaresse en ik dag in dag uit haar zoveel mogelijk aandacht gegeven en aan de hand gestapt.

Afbeelding
Wat heeft dat mijn hart gebroken, mijn meisje die geen stap lopen kon en alleen nog maar lag. Gelukkig knapte ze, nadat ze op special beslag stond, beetje bij beetje op. ;(

Ze mocht eindelijk de weide weer op met haar beste vriendinnetje Katie.
Afbeelding

10. Oktober 2015
Na de 3e foto hadden we groen licht, we mocht haar weer gaan opbouwen! En daar zat ik dan voor het eerste sinds 7 maanden weer op Taifoen (laatste keer in juni niet meegerekend). En wat voelde dat goed!!!

Afbeelding

En gisteren zat ik op mijn werk en ontving ik deze foto van de eigenaresse, en wat kon ik van deze foto genieten. *\o/*
Afbeelding

Ik ben super blij dat ze weer opknapt en we zijn nu had aan het trainen voor een strakke buik en een startpas in het nieuwe jaar +:)+

_KiMbErLeY_

Re: Mijn jaar met Taifoen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:56

He tanja, wat een leuk topic en een leuk laard!! Hopelijk brengt het volgende jaar minder problemen met zich mee!!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:10

_KiMbErLeY_ schreef:
He tanja, wat een leuk topic en een leuk laard!! Hopelijk brengt het volgende jaar minder problemen met zich mee!!

Hee lang geleden! Ik hoop ook op een wat rustiger jaar volgend jaar! En zeker een leuk paard, ze heeft echt een goud hart. :)

Ilse_gerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:18

Fijn dat je weer kan rijden. Veel plezier de komende tijd!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:17

Ilse_gerrits schreef:
Fijn dat je weer kan rijden. Veel plezier de komende tijd!

Dankjewel :)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:59

Leuk topic! Ondanks de rotperiode toch wel een leuk jaar gehad he :D
Jullie komen er wel :*

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:00

Wat een leuk stel jullie samen! :)