Lange lijnen met 2 pony`s

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mabelbohms

Lange lijnen met 2 pony`s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:39

Heei allemaal,

Ik ben mijn 2 shetjes voor de kar aan het beleren want ik kan niet meer met ze rijden.
Ik krijg menles en Mandy (degene van wie ik menles krijg) dacht dat het wel heel leuk zou zijn als ik mijn 2 shetjes samen in 2-span aan de lange lijnen probeer. Het leek me echt een heel leuk idee! We hebben het geprobeerd en het was wel lastig maar wat waren ze braaf! <3
Ik ben super trots op ze en ik ben echt heel blij met deze foto`s die mijn vriendin heeft gemaakt. Ik wil ze graag met jullie delen. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Arie ook nog voor de 2de keer voor de kar <3

Afbeelding

Afbeelding

Jarmo

Re: Lange lijnen met 2 pony`s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:40

Leuke ponys! Maar het borsttuig bij de kleine pony zit echt veeeel te laag!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:43

Jarmo schreef:
Leuke ponys! Maar het borsttuig bij de kleine pony zit echt veeeel te laag!

Ik zou er deze week gaatje bij gaan maken ;)

Ohja, ik weet dat hij geen broek draagt maar aan de kar zit al iets wat dient als broek :o

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:48

een gaatje? ik zou dr minstens 2 of 3 maken hij mag echt een stuk hoger.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:51

Wat een leuke pony's! Ik ben zelf ook bezig met lange lijnen (maar dan met 1 shetlander) :D . Heb alleen wel een tipje, de neusriem van de shetlander met het roze dekje mag wel een paar gaten omhoog, hij zit nu namelijk op dezelfde hoogte als het bit :) . En zoals hierboven gezet, het borsttuig mag ook wel wat hoger ;) . Verder ga zo door!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:59

NoaHD schreef:
Wat een leuke pony's! Ik ben zelf ook bezig met lange lijnen (maar dan met 1 shetlander) :D . Heb alleen wel een tipje, de neusriem van de shetlander met het roze dekje mag wel een paar gaten omhoog, hij zit nu namelijk op dezelfde hoogte als het bit :) . En zoals hierboven gezet, het borsttuig mag ook wel wat hoger ;) . Verder ga zo door!

Nu ik hem voor de kar zet gebruik ik dit hoofdstel weer en het is inderdaad te groot.
Ga ik ook gaatjes bijmaken :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:59

Leuke pony's!

Maar je tuig is ook incompleet. Aan het borststuk hoor nog een deel dat over de manenkam van je pony ligt. Ik weet niet hoe het heet maar dat houdt je borststuk ook in positie. Je borsttuig moet echt een cm of 20?? omhoog. Arme pony kan echt niet goed lopen/trekken nu.

Zou eerst zorgen voor een goed passend en compleet tuig voordat je verder gaat. Tot die tijd lekker aan de lange lijnen laten :)

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:01

Muisbal schreef:
Leuke pony's!

Maar je tuig is ook incompleet. Aan het borststuk hoor nog een deel dat over de manenkam van je pony ligt. Ik weet niet hoe het heet maar dat houdt je borststuk ook in positie. Je borsttuig moet echt een cm of 20?? omhoog. Arme pony kan echt niet goed lopen/trekken nu.

Zou eerst zorgen voor een goed passend en compleet tuig voordat je verder gaat. Tot die tijd lekker aan de lange lijnen laten :)

Hij heeft wel een broek aan zijn tuig maar die zit op de foto onder het dekje,
Als je goed kijkt zie je hem zitten ;)

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:02

ze heeft het denk ik over het borststuk, daar horen nog 2 soort leren riemen over de nek te lopen zodat het borststuk omhoog blijft, ik zie het nu niet zo snel zitten.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:04

Koop alsjeblieft een nieuw (passend!) tuig, op deze manier kun je écht niet veilig mennen. Vind het belachelijk dat je instructrice je zo laat mennen.. -O- En die leidsels zou ik ook zeker niet over je nek hangen, al eens aan gedacht wat er gebeurt als je pony's ergens van schrikken en een sprintje nemen?
Laatst bijgewerkt door Fellow op 16-07-15 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:05

Fellow schreef:
Koop alsjeblieft een nieuw (passend!) tuig, op deze manier kun je écht niet veilig mennen. Vind het belachelijk dat je instructrice je zo laat mennen.. -O-

precies wat ik dacht.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:06

Zo hoort een mentuig eruit te zien TS
Als je zelf wat research had gedaan wist je dat dit absoluut niet goed was -O-
Afbeelding

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:08

martine12h schreef:
ze heeft het denk ik over het borststuk, daar horen nog 2 soort leren riemen over de nek te lopen zodat het borststuk omhoog blijft, ik zie het nu niet zo snel zitten.

Precies dat!
Het zit er ook niet

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:09

ik vind het daarom heel onveilig om te mennen! Had eerst gekeken hoe het hoort en zorg eerst voor goed passend tuig voordat je er een kar achter hangt.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:23

Maar keurde je menlerares dit goed of was ze er niet bij?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:28

Poehh, deze meninstructrise zou ik de deur wijzen.

Je hebt een incompleet tuig inderdaad.
En ook zou ik de pony laten wennen aan een broek, want die hoort er wel bij!!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:55

Ik vroeg geen reacties over het tuig.
Ik moet bij sommige dingen er nog wat gaatjes bij laten maken want ik weet dat het te groot is.
Verder is het tuig wel compleet. Heb ook een kruisriem (sorry in mijn vorige reactie zei ik broek, dat bedoelde ik niet) maar die zit onder het dekje op de foto. Alleen geen broek maar zoals ik al zei, die is niet nodig bij deze kar.
Er zit al iets aan de kar wat als broek dient en die kun je hier ook niet aan de kar vastmaken.
Ik hoef hier verder geen reacties meer over

Dit tuig was eigelijk voor mijn andere (grotere!) shetlander en daar past het wel prima.
Omdat we besloten hadden Arie ook een keer voor de kar te zetten is het tuig nog te groot.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:58

mabelbohms schreef:
Ik moet bij sommige dingen er nog wat gaatjes bij laten maken want ik weet dat het te groot is.
Verder is het tuig wel compleet. Alleen geen broek maar zoals ik al zei, die is niet nodig bij deze kar.
Er zit al iets aan de kar wat als broek dient en die kun je hier ook niet aan de kar vastmaken.

Dit tuig was eigelijk voor mijn andere (grotere!) shetlander en daar past het wel prima.
Omdat we besloten hadden Arie ook een keer voor de kar te zetten is het tuig nog te groot.

Dat je geen reacties acht op het tuig is prima. Maar plaats ze dan ook niet op bokt als je weet dat het niet past, want je weet dat er reacties op komen!

Ik mis inderdaad ook het leer, wat over de maantop voor de schoft gaat!
Nu hangt hij letterlijk alleen in de strengen, wat absoluut onveilig is!

En als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wat zit er volgens jou al op de kar? Wat als broek moet dienen??
Want zoals ik nu zie, is deze kar niet geremd!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:58

martine12h schreef:

Sorry, dat bedoelde ik idd. De kruisriem zit er wel

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:00

mabelbohms schreef:
martine12h schreef:

Sorry, dat bedoelde ik idd. De kruisriem zit er wel

Waar zie jij die dan zitten??
Net voor het schoftstuk?

dan wordt het tijd voor een (kleinere) ander tuig!
Want deze is écht veel te groot, als het daadwerkelijk zo is, als ik denk dat het zo is.

Zoals het plaatje hier getoond werd, hoort een tuig (ongeveer) te zitten.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:00

maralyn schreef:
mabelbohms schreef:
Verder is het tuig wel compleet. Alleen geen broek maar zoals ik al zei, die is niet nodig bij deze kar.

Dat je geen reacties acht op het tuig is prima. Maar plaats ze dan ook niet op bokt als je weet dat het niet past, want je weet dat er reacties op komen!

Ik mis inderdaad ook het leer, wat over de maantop voor de schoft gaat!
Nu hangt hij letterlijk alleen in de strengen, wat absoluut onveilig is!

En als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wat zit er volgens jou al op de kar? Wat als broek moet dienen??
Want zoals ik nu zie, is deze kar niet geremd!

Degene die mij les gaf had het verteld maar ik weet ook niet meer precies wat het was. Zei heeft er echt verstand van!

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:01

Leuk dat je actief met de shetlanders bezig bent.
Graag wil ik je wijzen op het onderstaande filmpje.
Hier wordt duidelijk uitgelegd hoe het borsttuig hoort en waarom

veel plezier met de pony's

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:03

sorry TS, maar ik twijfel enorm aan je verhaal hoor....

Als je er ECHT verstand van hebt. Dan zie je gelijk, dat jouw tuigage ongeschikt is voor de maat van de shetlander. En als je écht verstand er van hebt en verantwoordelijkheidsgevoel laat jij je leerling niet met een ondeugdelijk tuigage mennen, helemaal met een pony en ruiter die het samen moeten leren.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:06

Dit is hetzelfde tuig.
Kruisriem zit er dus wel aan!

Afbeelding

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:06

Dyanne_z schreef:
Leuk dat je actief met de shetlanders bezig bent.
Graag wil ik je wijzen op het onderstaande filmpje.
Hier wordt duidelijk uitgelegd hoe het borsttuig hoort en waarom

[ Video ]

veel plezier met de pony's

Bedankt