Pony en ik, onze band is perfect, nu de rest nog

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ERdiva

Pony en ik, onze band is perfect, nu de rest nog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:19

Hallo iedereen!
Dit is mijn eerste topic HAW, hoop dat jullie fijne/bruikbare tips hebben!
Ik ben een meis
je van 12 jaar, die rijdt op een pony van 12 jaar. Het afgelopen half jaar heb ik gekeken wat ik nou eigenlijk met d'r wou doen; m'n moeder en oom willen buitenritten, m'n staleigenaresse dressuurles geven... In de winter heb ik veel aan dressuur gewerkt, en dit vond ik super leuk om te doen! We hebben ook wellis een sprongetje meegepakt, ook een succes! Nu ben ik erg benieuwd wat jullie van mijn houding en zit vinden, en of ik vriendelijk genoeg ben tegenover het paard, dit vind ik erg belangrijk, omdat de mensen om mij heen alleen de vooruitgang zien...ik wil in de zomer trouwens ook beginnen aan wedstrijd, onderling en in de B. Denken jullie dat we er klaar voor zijn?
.

Afbeelding

Afbeelding
Beetje onscherp sorry

Afbeelding

Afbeelding
M'n houding
Afbeelding
Liefs van ons!
Laatst bijgewerkt door ERdiva op 12-04-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:20

Bedankt voor het kijken!

Selina

Re: Pony en ik, onze band is perfect, nu de rest nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:21

1 foto staat er 2 :)

Gewoon onderling doen, dat kan altijd :)
Ik doe het altijd voor de lol en als leermoment.

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:25

Ja, daar zie ik het idd ook voor aan even die foto verwijdert ☺️. Maar ben ook vooral benieuwd naar wat jullie van m'n houding vinden dankjewel voor de reactie nogmaals

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:27

De foto's zijn best wel onduidelijk, wel zie ik een stoelzit. Ga op je zitbeenknobbels zitten en leg één voor één je bovenbenen naar achter. En dan je benen daar proberen te houden :P

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:39

Vind het erg grappig dat je dit zegt, t zal vast kloppen en ik ga er ook echt aan werken, maar iedereen vond dat ik een springruiter zit had; dus te ver naar voren met m'n lichaam.. Dat is dus wel verandert ik vind zelf m'n hakken en handen nog steeds niet goed, m'n handen draag ik gewoon echt te laag, maar ben hard aan de slag en m'n hakken moet ik uitdrukken als ik aandrijf, een of andere gekke tik, om dan m'n hak op te trekken terwijl ik met m'n kuit drijf..

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:40

Ik heb ook een filmpje, maar geen idee hoe ik dat erop moet zetten...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:43

Ik heb het ook over je benen hè, niet je bovenlichaam.
Je hakken moeten in 1 lijn zijn met je heupen en schouders. Je zit wel goed bij de standfoto maar dit volhouden tijdens het rijden is lastig als je altijd verkeerd hebt gezeten.

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:45

Dankjewel! Zijn er nog oefeningen om dat te trainen/verbeteren?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:49

Omdat dit topic niet voldoet aan de regels van HAW (te weinig foto's, geen verbeterpunten) en TS 12 jaar verplaats ik dit topic naar JITP.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:52

Probeer ook je beugels een paar gaten langer te zetten. Dan zal je zien dar je zit ok gaat verbeteren. Vind overigens het zadel niet lekker liggen, op de foto's dan. Te ver naar voren/op de schouder gok ik, kan mn vinger ee niet helemaal op leggen. Op de laatste foto ligt hij overigens ook naar achteren gekiept, waardoor je met je houding (als die foto klopt) automatisch naar voren wordt gegooid: springhouding.

Maar volgens mij zie ik dan ook 2 verschillende zadels of niet?

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:05

Goed gezien! We vonden idd die andere niet goed liggen dus toen een zadel maker bij gehaald, maar idd, vandaag had ik ook weer problemen met dit zadel.. Zou het dus kunnen dan ik daardoor zoon springhouding krijg? Maar op die andere heb ik dus sws een stoelzit.. Bedankt!

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:07

Sorry! Ik kon alleen nergens regels vinden? Zal wel aan mij liggen bedankt voor het verplaatsen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:58

Als die laatste het nieuwe zadel is, dus die stilstaande foto, zou ik niet blij worden van je zadelmaker. Of de foto vertekend doordat je pony schuin staat, maar hij ligt zo te zien naar achteren gekelderd, op de schoft en schouder.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:01

Goh, nu je het zegt, zadel ligt wel erg raar op de laatste foto. Totaal geen schoudervrijheid voor het paard.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:04

Ik vraag me alleen af of dat aan de foto ligt omdat de pony schuin staat of niet. Denk persoonlijk dat het niet aan de stand vd pony ligt

Je zou kunnen kijken wat er gebeurd als t zadel meer naar achter wordt gelegd, maar denk dat hij dan weer te lang voor je pony wordt.... Wie is je zadelmaker als ik vragen mag?

ERdiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 06:42

Ene meneer Janssen... Denk dat ik vandaag maar probeer t zadel naar achter, en anders heb ik nog een zadel dat ook nog zou kunnen passen.. Volgens jullie ligt ie dus op z'n schouder/schoft? Ik probeer altijd m'n vingers nog langs haar schouder te laten glijden, meestal ligt het dan oke...