Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen hoe alles begonnen is en dat wonderen de wereld nog niet uit zijn!

Klein paspoortje;
Naam: Insala
Geboortedatum: 1 Juli 2013
Ras: KWPN
Moeder: ZAMBUCA
Vader: DUTCH DESIGN
*veel tekst, knap als je het helemaal leest!
Ons verhaal;
Ik heb haar leren kennen toen ik mijn blokstage deed op een zorgboerderij in Berlicum (Den Bosch)
Ik was daar 10 weken lang 5 dagen in de week tot de zomervakantie.
Het was mijn eerste dag, liep vooral met andere collega's mee op de boerderij.
Ik liep de schuur in waar ook de kalveren staan van 2 weken oud.
Mijn ogen vielen op een klein, bang paardje die zo alleen en bang in die grote stal stond.
Ze zag er verschrikkelijk uit, dikke plukken haar onder haar buik, mager en zo bang voor ons.
Ik wilde meer over haar weten, ze had iets wat me aandacht trok.
Zo kwam ik er achter dat ze, op de boerderij is gezet omdat haar eigenaar overleden was.
Toen is ze slecht tot niet verzorgt geweest.
Ze was zo schuw dat ze haar met een touwtje om haar nek de trailer hebben op gezet, een halster omdoen was onmogelijk.
Ze was pas een weekje op de boerderij toen ik kwam, niemand stak er echt energie in.
Ik had helemaal het omgekeerde, ik wilde alles van d'r weten, ik wilde weten wat voor paardje daar zo stond!
En toen begon ons avonduur pas:
Maandag t/m vrijdag ging ik even bij der in de stal zitten zonder te aaien of aan te raken, alleen maar rustig praten, dit is een tijd zo gegaan.
Ik heb toen meer naar haar toe gegaan, ik wilde haar aandacht.
Ik wilde laten zien dat ik haar geen pijn zal doen of haar wegjaag.
Elke dag ging het beter, zo goed dat ik haar kon aaien, knuffelen en aan kon kijken!
Wauw wat was ik blij!
Het ging zo goed dat ik wilde kijken wat ze deed met een halster, we waren al weken verder en op een gegeven moment ging ze hinniken als ik de schuur in liep.
Zodra ze me zag knapte ze helemaal op!
Het halster ging zo goed!, ik snapte niet hoe het kon.
Het ging zo goed dat ik graag wilde dat ze naar buiten kon, het was prachtig weer waarom zou ze dan in die saaie stal blijven staan?
Ze ging niet met mijn stagebegeleider mee, ik geprobeerd en toen ging het, 3 stappen naar voor 2 stappen terug.
Ze kon niet bij andere paarden in de wei, ze was nog te zwak.
En omdat er ook schapen op de boerderij zijn en ook buiten stonden, in overleg ging ze tussen de schapen!
Deze foto is genomen toen ze voor de eerste keer buiten was tussen de schapen, zo zag ze er ook echt uit toen ik haar voor de eerste keer zag'

Ze heeft een lange tijd tussen de schapen gestaan, ze moest eerst aan sterken voordat ze tussen de soortgenoten kon gaan.
Met extra liefde, en bijvoeren kwam het helemaal goed!
Ze mocht eindelijk tussen de kudde!
Wat was ik blij zeg!
Iedereen kende zijn plek en het was een geweldige kudde samen!
Lekker luieren op een warme dag!

Om te knuffelen heeft ze altijd tijd voor, ook om selfies te maken!

Na een lange tijd niet veel bijzonders gebeurt, veel geknuffeld en van elkaar genoten!
Om een gegeven moment ook contact gehad met aan mede eigenaren.
Ik wilde haar graag kopen, maar dat was nooit mogelijk ik had zowat geen geld.
Had maar tijdelijk een baan, en ik werkte zo hard voor haar!!
EN TOEN, kwam mijn liefste vriendje;
Ze wordt van jou!
Ik kon het niet geloven, wordt ze echt van mij?
Na veel gesprekken en rond bellen.
Werd ze van mij, dankzij me allerliefste vriendje!!
Ik heb jaren geleden een lievelings pony moeten laten inslapen.
Ik dacht dat ik nooit meer een band kon hebben met een paard zoals haar'
Ik was zo dol op die pony'

Eindelijk heb ik me eigen paardje!
Ik ben zo trots dat ze van mij is!
Wat we samen al bereikt hebben is ongelooflijk!
Ik ben trots op je Insala'

Hoe gaat het nu ?
We zijn al een tijdje verder en het gaat nog steeds erg goed!
De veearts is een tijd geleden geweest, ze had bloedwormen waar door ze achterbleef met groeien.
Ze was erg rustig, eigelijk te rustig haha.
Daar is ze voor behandeld en toen ging ze opeens zo de hoogte in, ze werd gekker een echte jaarling!
Met de veearts netjes gedaan, alles toegelaten en zelf geen kick met de inenting!
De hoefsmid kwam de dag erna, ik was al beetje met je aan de gang gedaan met je benen optillen.
Je voor beentjes waren geen probleem maar je achter benen wel, je snapte er niks van wat die man moest haha.
Ondanks dat je het wat spannend vond was je braaf.
Je kent het halster al een tijd en je loopt zelf netjes mee aan het halster.
In de zomer staat ze 24/7 buiten met de kudde, maar omdat het slechter weer is zijn de meeste paarden terug naar huis en komen pas weer als het weer lekker weer wordt!
Je staat nu met een andere merrie en dat gaat erg goed!
Soms ben je wat lomp, deze is jonger dan Insala.
Ze gaan nog een tijdje in de paddocks en hopelijk is het snel goed weer dat ze allemaal weer lekker de wei op kunnen gaan!

We hebben nog vele jaren samen te gaan!

Hoe alles is gegaan snap ik nog niet maar ik ben er zo blij mee!
# Reactie's zijn leuk

# Stemmen voor uitgelicht?

TOT DE VOLGENDE KEER !

Ze is nu een lief harig beertje