Afgelopen zondag ben ik met mijn maatje Monty naar een Fotomeeting in Havelte geweest! Dit was voor ons de eerste keer! Het was een super geslaagde dag, met aardige mensen en goede fotografen. Monty deed het ook super, en ik wou graag een paar foto's laten zien

Monty is mijn 30 jarige welsh x Arabier. Ik heb hem nu al 6 jaar. Hij is mijn eerste pony. Waarschijnlijk zullen er wel een paar denken waarom ik zo'n oudje heb gekocht. Omdat ik net van de manege afkwam, had ik nog niet veel ervaring

Helaas heeft Monty een jaar geleden een peesblessure gekregen... Het duurde 8 maanden voor we weer rustig aan konden rijden. In die 8 maanden heb ik 3 keer per dag zijn been moeten koelen, en 20 minuten per dag met hem op het harde gelopen. Er waren veel die dachten dat hij het niet meer zou redden... Het was een ernstige peesblessure, en hij had veel in de sport gelopen... 29 was een mooie leeftijd, vonden veel... Maar gelukkig is hij er weer helemaal bovenop gekomen! We begonnen daarna bitloos te rijden, en niet meer te springen. Ik kon hem zelfs op buitenrit gewoon op neckrope rondsturen. Monty genoot weer, en ik genoot omdat ik wist dat hij geen pijn meer had! Helaas begint hij er steeds ouder uit te zien... Hij is net 30 geworden, en je kan zijn ribben soms zelfs zien... Hij krijgt slobber bij, en meer dan genoeg te eten, maar hij komt gewoon niet meer aan...
Daarom wou ik supergraag nog eens foto's van hem hebben! En dus heb ik me opgegeven voor deze meeting! Gelukkig werden we uitgekozen! Ik heb mezelf voorgenomen dat hij na deze meeting echt van zijn pensioen mag gaan genieten. Gewoon lekker nog wat wandelingetjes aan de hand tussendoor, en nog wat kunstjes af en toe. Hij heeft zo lang zijn best voor me gedaan, en nu wil ik m'n best doen voor hem, om hem de mooiste laatste jaren te kunnen geven die een pony zich maar kan wensen!
Respect als je dit helemaal gelezen hebt

Nu de foto's

1. Dit is mijn knappe vriend dan

2.

3.

4. Dat tongetje

5. Zweerplaatje

6. Het was te bedoeling dat meneer hier ging rennen, maar daar had hij duidelijk geen zin in

7.

8. Wat zou z'n lievelingskunstje toch zijn...?

9.

10.

11.

12.

13. Ondanks zijn waterangst durfde hij toch het water in

14.

15. Doei

Bedankt voor alle mooie jaren, Monty!
En nu nog de moeilijkste vraag: welke moet ik uitvergroten?