Achter 8 maanden ben ik weer op wedstrijd geweest.
Ik was een tijdje gestopt met mijn ene paard omdat het beter was voor ons allebei om van nul opnieuw te beginnen.
Maar mijn ander paard, die een sprongetje heel leuk vond, is meegeweest op wedstrijd!

Hij is geen grote springer, dus hebben we het ook niet op niveau etc. gedaan, puur voor het plezier!

Voor een paard die nog niet vaak (?) op jumping was geweest deed hij het zeer goed. In de 60cm had ik 1 weigering, die helemaal mijn fout was. Kruisgalop, korte bocht, waardoor hij er naast liep. Maar erna sprong hij er vlotjes over!
Omdat er maar 4 combinaties waren zaten we in de ereronde. Wat hij natuurlijk leuk vond toen hij de andere paarden zag lopen.
Daarna nog de 70cm gereden! En deze reeks ging zo goed! Hij stuurde beter, had een beter tempo, sprong vlotjes, En we zijn uiteindelijk tweede geworden! Ik was echt heel blij! En hij verdiende dus ook veel koekjes, knuffels,...
En toen we terug waren, was hij zo blij zijn weidemaatje achter een weekend terug te zien.

Hier een paar foto's, mijn houding is inderdaad nog helemaal niet wat het moet zijn, maar ik verwachtte geen reuzesprongen.

(foto's zijn inderdaad mistig, daarom zo weinig.

En dan de foto waar ik verliefd op ben, ik voelde zo hard dat hij een reuzesprong nam. En dat voor een paard die hiervoor vaak dressuur liep.

Een reactie vinden wij heel leuk!