Tinker King door JolliesPictures!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DigiDiede

Tinker King door JolliesPictures!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 19:39

30 mei had ik afgesproken met Jolanda (@jolliej) van Jollies Pictures om een gezellige meeting te houden (wij kennen elkaar van YouTube) en omdat ze net een nieuwe lens had gekocht, besloten we om een fotoshoot met King te doen.
Ze zou met het ov vanuit Harlingen naar Groenlo komen.
Dus 's ochtends eerst het paardje gewassen en gepoetst en met de deken buiten gezet (meneer was in de stal gaan liggen dus hij had overal zaagsel en mestvlekken. Gelukkig is dit op de foto's niet meer te zien.)

Toen ik om half 2 bij de afgesproken bushalte stond te wachten, kreeg ik een sms-je van Jolanda dat ze de bus had gemist en dus van Lievelde naar Groenlo kwam lopen.
Na even nagedacht te hebben wist ik waar ze was en ben ik haar tegemoet gefietst.
Toen ik haar tegenkwam zijn we samen teruggelopen (ik had totaal de verkeerde schoenen aan, dus ik had ontzettende blaren).

Even later zijn we bij naar King gegaan en hebben we eerst de losgooifoto's gemaakt, daarna de portretfoto's en als laatste de rijfoto's. En daarna zijn we nog naar de kermis geweest! :o
Al met al super gezellig gehad en zeker voor herhaling vatbaar.
Volgende keer ga ik naar Friesland!
Ik wil er nog wat laten printen en misschien eentje op canvas maar ik kan niet kiezen :')
Maar nu genoeg gekletst eerst de foto's!

#01 knappe kerel in draf
Afbeelding

#02 Prethoofd :')
Afbeelding

#03 Knapperd :wow:
Afbeelding

#04 Hunkie
Afbeelding

#05 'Zien jullie hoe knap ik ben?'
Afbeelding

#06 King is sexy, and he knows it!
Afbeelding

#07 Close-upje
Afbeelding

#08 Schatje <3
Afbeelding

#09 Saampjes
Afbeelding

#10 Lieverd
Afbeelding

#11 Ff zonder zadel
Afbeelding

#12 En rijden maar
Afbeelding

#13 Drafje
Afbeelding

#14 Galopje
Afbeelding

#15 en een foto met lieve zus en moeder
Afbeelding

Doeiiii

+:)+ +:)+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:41

Mooi paard.

Bernadth99

Re: Tinker King door JolliesPictures!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:35

Leuk beestje!
Foto's zijn wel een beetje donker, maar dat maken ze er niet minder mooi op!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:07

ITP -> JITP omdat TS onder de 16 is.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:34

Ik heb in het andere topic wel veel commetaar gekregen, vind ik erg jammer. Ik was erg tevreden over het resultaat en nu slaat het weer in als een bom....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:45

Blijven oefenen en je foto's worden heus beter! Doe wat met de tips die je hebt gekregen. De foto's mogen een stuk lichter, maar weer niet overbelicht. Hoe meer je het doet, hoe meer je dit onder de knie krijgt.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:47

Idd, het zijn mooie foto's hoor! Alleen dus wat te donker, maar dat zou je misschien met nabewerken nog kunnen verbeteren en voor de volgende keer je camera wat anders instellen. Geeft toch helemaal niet :D Iedereen heet het moeten leren hoor, dus gewoon lekker oefenen :D

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:51

Het punt is dat ik de foto's juist donkerder heb gemaakt, omdat ik dat hele lichte zelf niet mooi vind... Maar ja, verder maar ontopic weer..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:58

Hoe hoog staat jouw ISO? Als je er al meerdere keren commentaar op hebt gehad moet je er toch wel wat aan gaan doen lijkt mij.
Paard je is wel erg leuk :)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:08

Geen idee, de iso verschilt per foto en wat er gebeurt, potret heb ik hem lager staan dan bewegend, omdat de sluitertijd dan sneller is. Maar zoals ik zei heb ik zelf de foto's donkerder gemaakt. Ik snap ook wel dat ik er iets aan moet gaan doen, dan ben ik ook wel van plan. Maar momenteel zit alles even tegen, ik was tevreden over de foto's en dan slaat dit wel in als een bom, dat bedoelde ik meer. Ik bedoel weer iets toe te voegen aan een lijstje wat ik niet kan. Daarnaast zijn er heel veel die het wel mooi vinden, maar daar kijk ik zelf dan niet naar. Maar goed, ik blijf wel oefenen daar niet van.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 11:30

komt allemaal goed Jollie ik moet het ook nog leren

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:43

Jolliej schreef:
Ik heb in het andere topic wel veel commetaar gekregen, vind ik erg jammer. Ik was erg tevreden over het resultaat en nu slaat het weer in als een bom....

Zie het niet als kritiek maar als advies en tips. Ik heb ook in het andere topic gereageerd maar je vraagt verder niet om uitleg waarom ik de kritiek geef en wat ik eraan zou doen. Licht of donder is inderdaad een kwestie van smaak, maar als details van hals en boeg wegvallen omdat het 1 zwarte vlek is, is dat voor de toekomst (betaalde opdrachten) geen goede acties ookal vind jij dat mooi.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:59

Nou ja, ik zie geen tips in het doet zeer aan me ogen, had wel iets opbouwender gemogen. Ik bedoel, dit was mijn tweede keer fotograferen en de eerste keer dat ik Lightroom gebruikt heb, eerste keer eigen instellingen cameramensen eerste keer in RAW, dus als het resultaat dan nog niet super is, dan begrijp ik dat. Ik heb het ook echt wel meegenomen, heb de foto's bekeken op een ander scherm en idd zijn ze te fel, helemaal mee eens! En teveel contrast. Ik heb het ook meegenomen naar afgelopen zaterdag fotomeeting zeegse en die zijn echt een stuk beter! Dus ik neem het wel degelijk mee, maar was gewoon even erg geraakt omdat momenteel veel dingen van me in de soep lopen.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:55

heel mooi hoor

lenthetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:04

Ik vind het prachtige foto's Jolanda!!! Het belangrijkste is dat wij ze mooi vinden, en als iemand commentaar heeft laat ze het dan eerst maar eens zelf doen!! IK ben er superblij mee!! En dat moet jij ook zijn.
Alle mensen die commentaar hebben zonder goede reden, moeten gewoon hun mond houden, tips is natuurlijk een ander verhaal.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:48

De foto's zijn erg leuk geworden hoor Diede! Vind vooral die met mams en Lenthe erg leuk. Over de kwaliteit van de foto's is al genoeg gezegd :)