Nooit gedacht dat ik ooit nog een Vrijheidsdressuur topic zou maken. Vond het altijd wel heel gaaf, maar in praktijk viel het mij behoorlijk tegen. Abby snapte er helemaal niks van en vond het ook enorm saai.
Omdat we nu niet zoveel meer doen, behalve wandelen wilde ik ook weer eens iets anders proberen. Terwijl ik laatst door de bak wandelde plofte ze zomaar opeens neer om te rollen, terwijl ik het touwtje nog vast had. Gister er eens bij gaan zitten en 1 voor 1 bicsjes voeren zodat ze blijft liggen.
Vandaag wilde ik dat graag eens opnemen, maar ze ging net buiten beeld liggen.

Daarna nog maar even gekeken of ze die soort van jambette nog kon, achterwaarts en flemen. En ze werd hartstikke enthousiast opeens.

Abby had wel zin om wat lol te trappen.

Eigenwijs he. Rechts doen als ik links wil.

Baas haar zin geven is altijd een beetje lastig.

Lekker fanatiek en zelfs zonder touwtje!

Achterwaarts

Poging tot flemen, ze had er niet zo heel veel zin in vandaag. Is niet haar favoriete kunstje.

Nog een mooie gestrekte jambette. Lijkt alsof ze me raakt, maar ik sta er schuinvoor. Moet wel zeggen dat ik er liever naast sta, vind dat iets veiliger.

Helemaal in de ban van de camera.

Abby had wel weer genoeg gehad.

Weer klaar voor vandaag!

Het klopt dat ik geen zweep gebruik, puur omdat ik er niet aan gedacht heb om er 1 te pakken. Ik vertrouw Abby er wel mee en als ze me dan toch raakt is het echt mijn eigen schuld. Ze reageert ook op wijscommando dus heel noodzakelijk vind ik het gebruik van een zweep niet.