Afscheidstopic voor Zazoe... Nog 1 keer ITP.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zomer

Afscheidstopic voor Zazoe... Nog 1 keer ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 00:01

Nadat ik Zazoe anderhalf jaar heb gehad word ze verkocht.. Ze word te klein, te oud, houd het allemaal niet meer helemaal vol. Dus voor mij weer een nieuwe start met een paard, in de hoop wedstrijden te gaan rijden, en voor Zazoe een lief baasje waar ze gewoon heerlijk oud kan zijn :)

paspoortje:
Zazoe Monika valentina.
20 jaar
V. Condor ox
M. maxime
voormalig nederlands kampioen dressuur :D

Dankjewel Marlijn voor de mooie foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DagmarHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:08

Leuke pony

Henrike5

Re: Afscheidstopic voor Zazoe... Nog 1 keer ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:57

wat een super leuke pony zeg

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:59

Leuke pony, jammer dat ze weg gaat..

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:01

Jammer dat ze weg gaat!
Kan ze niet lekker op een weitje bij jullie op pensioen? Lijkt me niet dat je een pony van 20 zo makkelijk verkocht krijgt.. Hopelijk vind je snel een lief baasje voor haar!

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:09

Libbylove schreef:
Jammer dat ze weg gaat!
Kan ze niet lekker op een weitje bij jullie op pensioen? Lijkt me niet dat je een pony van 20 zo makkelijk verkocht krijgt.. Hopelijk vind je snel een lief baasje voor haar!

Dat zou ik ook zeggen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:11

Jammer dat je een nieuw baasje voor haar moet zoeken.
Maar dat was ook wel een beetje te voorzien als je een 18-jarige koopt ... toen niet overwogen om een jonger dier te kopen waar je jaren mee vooruit zou kunnen?
Nu is het voor jou jammer, maar ook voor Zazou dat ze weer aan een nieuw baasje moet wennen.

Leuk koppie heeft ze! :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:13

Ik vind het altijd zo stom als mensen een paard/pony weg doen omdat ze te oud zijn en geen wedstrijden meer kunnen rijden.Een dier koop je toch voor altijd? :x

Wat een lieve pony. Heel veel succes met een geschikt baasje vinden, als zal dat op deze leeftijd niet meer zo makkelijk zijn. Ook voor de pony niet.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:50

Jammer dat ze wegmoet. Het is een mooie pony! :D
Dat oudere paarden meteen geen wedstrijden meer kunnen rijden vind ik echt onzin, maar succes met de verkoop!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:59

Erg mooi dier is het, sprekend hoofd heeft ze. Ergens vind ik het dan toch jammer dat er weer met een dergelijk oude pony gezeuld wordt. Voor de pony te hopen dat ze nu eindelijk een laatste adres krijgt waar ze waardig oud mag worden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:11

Ik hoop dat je een superplek vindt. Doe daar maar goed je best voor! Dat heeft ze zeker verdiend.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:14

Leuk dier!

Maareh ben ik de enige die 20 niet oud vind?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:18

Sneu... Had je of je ouders dat bij de aanschaf niet kunnen bedenken? 1.5 jaar geleden had deze pony dezelfde stokmaat als nu en nu moet ze mede weg omdat ze te klein is?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:18

Jammer dat je haar moet verkopen!

ben het wel een beetje eens dat je voor je een 16.5 jarige koopt je weet dat je niet jaren meer wedstrijden met haar kan rijden? :o

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:30

20 jaar hoeft niet (te) oud te zijn om nog een heleboel leuke dingen met je pony/paard te doen en te rijden, maar het is wel een leeftijd dat je je eigen ambities en eisen eens goed moet bekijken en je afvragen wat je nog wel en niet kunt vragen van je pony/paard.

Maar zo'n afweging kun (moet?) je ook maken als je een pony van ruim 18 koopt.

TS zegt zelf dat de pony te oud en te klein wordt! Aangenomen dat het paardje niet krimpt en al op leeftijd werd gekocht, was dus bekend dat ze twee jaar later nog steeds klein en op leeftijd zou zijn ... ;)

TS, misschien kun je zelf wat meer duidelijk maken waarom je destijds Zazou kocht (of beter: je ouders, want ik zie in je profiel dat je 12 bent ;) ), maar nu toch verkoopt omdat je 'niet verder' kunt met haar op wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door simodi op 23-11-13 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:33

ach wat sneu. ik zou dr bijna uit medelijden over nemen. en een 20 jarige pony kan nog jaren mee vaak. ik vind 20 ook niet oud. ik vind t wel bijzonder dat het lijkt dat hier anderhalf jaar terug niet over na gedacht is. ...ik hoop dat ze een fijne plek vind.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:47

Gebruikers onder de 16 jaar horen hun topics op [JITP] In the picture te openen, bij deze dus verplaatst.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:59

simodi schreef:
20 jaar hoeft niet (te) oud te zijn om nog een heleboel leuke dingen met je pony/paard te doen en te rijden, maar het is wel een leeftijd dat je je eigen ambities en eisen eens goed moet bekijken en je afvragen wat je nog wel en niet kunt vragen van je pony/paard.

Is een afweging die je bij elk paard ongeacht de leeftijd moet maken :j

Ik vind 20 ook niet oud voor een gezonde pony en waarschijnlijk is het een goeie leerpony dus daar moet wel een fijne plek voor te vinden zijn.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 10:17

De reden dat ik geen wedstrijden meer rij, is dat ze van de zomer een grote wond aan haar achterbeen kreeg. Maar toen die was genezen, kwam ze vast in het gaas te zitten met natuurlijk aan het andere been een grote wond. Dus zo hebben we tijden niet kunnen rijden en is ze in die tijd erg achteruit gegaan (verkouden, hoesten, loopneusje). Maar inmiddels staan we weer op stal, en kunnen we weer beginnen met opbouwen.
Maar ze word nooit weer sterk genoeg word om weer volop te lopen. (dat betekent niet dat ze voor altijd op de wei mag grazen en oud en dik word, want als ik haar een dag geen beweging geef, is ze de volgende dag een bommetje := (Die dan ontploft, wat weer voor kreupelheid zorgt :o )

Ja vaak kunnen 20 jarigen nog jaren mee maar niet altijd voor wedstrijden. :) En zoals ik al zei, ik word te groot dus verdergaan met een paard waar ik wel langer mee kan doen, is handiger.

Wij hebben hier geen ruimte om meerdere paarden te houden, en geen tijd om er dan ook 2 beweging te geven.

de reden dat wij haar toen hebben gekocht is dat ik toen nog maar 10 was en dat we erg buiten wonen dus het moest een brave pony worden. Heel erg braaf. Dus we kwamen bij Zazoe uit, lief betrouwbaar en 100 % verkeersmak (meestal :o ). toen die tijd vond ik het ook jammer dat ik zo'n "oude" pony kreeg en ook nog eens zon kleine! Maar dat was echt het beste want als ik toen al een paard van 5 had gekregen dan was ik wss alleen maar bang geworden, en ik ben echt geen ster in rijden, dus ik heb lekker gewoon les genomen op Zazoe en zij heeft mij een heel eind verder geholpen :D

Ik mocht toen van mij ouders nooit wedstrijden rijden. maar nu krijgt mijn vriendin ook een paard en kunnen we samen :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:56

God je bent nog maar 12. :o Dat had ik niet gedacht toen ik je topic las. Je kunt iig netjes schrijven. :D
Inderdaad beter als je voor een grotere pony kijkt. Succes met een nieuw baasje zoeken. :)

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 12:02

dankjewel! :D

xlisaloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:53

Giolli schreef:
Ik vind het altijd zo stom als mensen een paard/pony weg doen omdat ze te oud zijn en geen wedstrijden meer kunnen rijden.Een dier koop je toch voor altijd? :x

Wat een lieve pony. Heel veel succes met een geschikt baasje vinden, als zal dat op deze leeftijd niet meer zo makkelijk zijn. Ook voor de pony niet.

dat bovenste vind ik ook wel..!

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 21:05

xlisaloveyou schreef:
Giolli schreef:

dat bovenste vind ik ook wel..!

ik heb de reden gezegd waarom we haar hebben gekocht. hier liever geen commentaar meer op :)