Afscheidsfoto's op het strand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Afscheidsfoto's op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 17:13

De afgelopen tien dagen hebben Sandor en ik ontzettend genoten van elkaar, het strand, de rust en het mooie weer. Na een bloedworm besmetting en een iets mindere periode zit Sandor weer ontzettend goed in zijn vel, wat ik op deze foto's eraf vind stralen. Hij is weer goed op gewicht, goed gehumeurd en zelfs een beetje stout zo nu en dan ;). Mijn zusje heeft de foto's gemaakt en het zijn dan misschien geen hoogstandjes, ik ben er zo ontzettend blij mee. Aankomend jaar verhuis ik naar het buitenland voor studie en zal ik deze kanjer van een knol moeten missen. Dit was dus een mooi afscheid.
Ik zie trouwens in dat het touwhalster voor ons op het strand niet optimaal werkt en op sommige foto's zit deze dan ook gedraaid of helemaal verschoven. Sandor reageert erg fijn op neusdruk en is ook goed op zit en stem te rijden. Hij is dan ook een van de kalmste paarden die ik ken. Maar ( :+ ) als hij het eenmaal op z'n heupen heeft, vloeit hij heel moeilijk spanning af. Op een druk en vol strand vind ik het dan prettiger om een andere optoming te hebben, dus die komt er zeker als ik weer terug ben over een jaartje :)
Helaas zat ik er net zonder zadel op toen een pitbull vol voor Sandors benen ging, vandaar toch wat spanning.

Ondanks de pitbull moet ik elke keer weer lachen als ik de foto's zie, ik word zo gelukkig van dit paard! Hopelijk genieten jullie net zo van de foto's :)

Afbeelding

Z'n ontspan-modus (zie hangbekkie):
Afbeelding

Afbeelding

Het 'incident'.. Baasje dat je op de achtergrond ziet riep de hond niet terug, lijnde hem niet aan (verplicht op dit strand) en beloonde hem nota bene toen hij terug kwam :\ . Sandor is geen watje met honden, zeker niet, maar deze ging vanaf grote afstand recht voor z'n benen. Ik heb wel even zitten zweten kan ik je vertellen.
Afbeelding

Gelukkig bleef hij redelijk bij me (en beet de hond niet door) en konden we daarna weer verder!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandor lijkt hier heftig overbouwd, maar een van zijn hobby's is kuilen graven als hij het een beetje spannend vindt. Z'n voorbenen staan dus in een prachtig zelfgemaakte kuil :+
Afbeelding

Afbeelding

En even flink gassen kon natuurlijk niet uitblijven (toch maar wel even met zadel):
Afbeelding

Afbeelding

Voor de oplettende kijker: ik ben zo scheef als het maar kan en draag daarom een bekkenband. Die schuift alleen met rijden wat naar boven, met hier en daar wat vreemde lichaamsvormen als gevolg :+

Maflinger_S

Re: Afscheidsfoto's op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:17

Ondanks een pitbull, scheef bekken, kuilen graven, een niet goed passend touwhalster en een niet supergoede fotograaf (allemaal jouw eigen woorden) toch heel geslaagde foto's die denk ik de band met je paard eer aan doen. Een mooie herinnering voor als je in het buitenland zit.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 17:25

Haha zo klinkt het wel als een ontzettend sneue bedoening :'). Touwhalster past overigens goed hoor, maar is gewoon niet geschikt om met wat meer druk te rijden als je een keer wat strenger in moet komen.
Dankjewel voor je lieve woorden!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:46

Je hebt echt een prachtig paard! Je zult hem vast wel vreselijk gaan missen.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:05

Het touwhalster past opzich wel (al mag het neus stuk ietjes kleiner) alleen hij verschuift omdat je de teugels aan de zijkanten vast hebt.
Echt een mooi paard heb je! Lieve oogjes. :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 23:06

Bedankt! Ik ga hem inderdaad ontzettend missen.
Ik maak de teugels in het vervolg inderdaad anders vast. Ik dacht dat ik op deze manier wat subtieler kon inwerken, maar helaas :D

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:52

Lijkt wel zo'n sprookjes paard, echt leuk dier.
Jammer van die mensen die zo hun hond op je af laten komen en er vervolgens niks aan doen.. :?
Deze foto's heb je maar weer bij je als een prachtige herinnering denk ik. (op de hond na)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:14

Ik ben blij dat anderen hem ook zo leuk vinden, dat het dus niet mijn roze bril is ;)
Dankjewel, wat een leuk commentaar!

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:36

Mooie foto's!
De kleurencombi van het touwhalster is errug gaaf! :D

Irisjevoogd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:00

mooie foto's
maar probeer want ontspanner op je paard te zitten xx het is maar een tip xxx

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:03

Maflinger_S schreef:
Ondanks een pitbull, scheef bekken, kuilen graven, een niet goed passend touwhalster en een niet supergoede fotograaf (allemaal jouw eigen woorden) toch heel geslaagde foto's die denk ik de band met je paard eer aan doen. Een mooie herinnering voor als je in het buitenland zit.

Zoooo mee eens!!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 18:46

Dankjulliewel :D!

Irisjevoogd: zoals je hebt kunnen lezen was er inderdaad wat spanning bij ons beiden, maar ik neem je tip zeker mee ;)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:49

Haha mn vader heet Sandor :')
Ik vind het echt hele mooie foto's zeg! Leuk paard. :)