het begon ermee dat de eigenaresse van de ponyclub waar ik rij mij vaak op nieuwe pony's laat rijden.
dus toen ze fred net een week had mocht ik het gaan proberen, leuk dacht ik maar dat was het niet.
Hij was pas een half jaar onder het zadel maar nooit echt goed doorgereden en dat was te merken, hij plakte onwijs achter alle pony's, hij wende plotseling af, maakte zich recht en bokte huizenhoog, ook sprong hij op andere pony's. Ik was best geschokken en bang, want ik wist dat hij veel sterker was dan ik, maar ik bleef volhouden. Een half jaar later in een les was hij zo gemeen aan het doen dat ik echt kwaad werd ik concentreerde me op hem, en vroeg hem (in mijn hoofd) om te stoppen en toen veranderde er iets in hem. Hij ontspande begon te kouwen en aan de teugel te lopen, sinsdien reed ik elke les op hem, en we kregen steeds een grotere band. Ik kon dus normaal op hem rijden maar bij andere (en vooral kleinere kinderen) was hij weer de oude. Er was zelfs een kind dat nadat hij haar eraf had gegooit van paardrijles af ging. Zelfs bij mijn vriendin (die net zo goed rijd als ik) was hij net een rodeo paard met vier benen in de lucht, zij bleef er wel op zitten maar had hem niet echt onder controle. Toen het echt te erg werd, zij ze dat ik er even op moest, en wat denk je? hij was zo braaf als een schoothondje. Dus ging mijn vriendin er weer op, en ja hoor, daar gingen we weer. Het is dus een best koppige pony maar onwijs knap en lief .Je snapt dat hij niet voor de lessen gebruikt kon worden dus heb ik hem gekocht. Nu staat hij samen met 2 shetlanders op het hertenkamp en je kunt hem niet meer herkennen zo lief als hij nu tegen iedereen doet voor mij gaf hij echt een teken dat hij bij de manege weg wilde.

Wij samen

In het topic de pony's van het hertenkamp zijn nog veel meer foto's
Ik weet dat dit niet goed staat, maar kan het volgens mij niet meer veranderen.