21 april was het zover, een dag om niet gauw te vergeten! Zaterdag bleven Tinky en ik lekker logeren bij Bokker Oona, we vonden het beide erg gezellig! Zondag ochten vroeg opgestaan - half slaperig ontbijt opgegeten en hup, naar de paarden toe! Ik vond het persoonlijk wel erg spannend om te zien hoe Tinky op deze logeerpartij reageerde. Ik zag redelijk lang er tegen op om haar op verplaatsing te laten slapen, mits koliekgevoeligheid, maar eens aangekomen stond ze lekker alert in het weiland rustig op wat hooi te knabbelen. Ze liet zich niet zo heel makkelijk vangen, dus ik denk dat ze een fijne nacht heeft gehad
Ze heeft dan natuurlijk ook een hoop vriendjes gemaakt! De appaloosa van Oona had volgens mij een affaire met haar, pfoeh, zo showen en hinnikken toen we haar uit de wei haalden.. Vervolgens paarden geborsteld en hup ingeladen. Na een 2uur durende rit kwamen we eindelijk aan in Oostkapelle, waarbij al enkele mensen ons op wachtten. Na nog een uurtje te hebben geborsteld, opgezadelt en vooral naar knappe paarden gekeken te hebben was het moment daar: richting strand! Tinky had er behoorlijk zin in en vond het dus ook wel leuk om iedereen voor bij te steken
Gelukkig heb ik haar kunnen omdraaien en sloot ze toen netjes aan bij haar vriendjes. Het was haar toch wel wat hoor, zo veel paarden bij elkaar! Op het strand was ze ook lekker alert, maar o zo braaf. Goed voorwaarts wel haha. Na een goed stuk in stap, moesten we splitsen, de mensen in galop bij de galopgroep en de stappers keerden terug. Ik heb enorm getwijfeld, puur omdat Tink wel eens de draak durft uithangen, maar jeetje, ben ik blij dat ik gewoon ben meegegaan! Ze was enorm braaf
Na door de plassen gereden te hebben, enzovoort, gingen we terug richting de trailers. We waren met 4 Belgen, waaronder 3 te paard en 1tje gewapend met een fototoestel
We vonden het zonde om al naar huis te keren na zo'n lange rit en hadden dus besloten na de lunch gewoon terug richting strand te gaan voor enkele leuke foto's. Zo gezegt, zo gedaan. Ik had geen zin meer om het zadel op Tinky te leggen, dus na lange tijd gewoon eens lekker zonder zadel! Ze was doodbraaf, we hebben wel niet echt gereden natuurlijk, ze bleef graag bij de rest. Omdat ze écht niet in de zee wilt OHZ, ben ik met haar te voet de zee in gegaan. Ja, het was verschrikkelijk koud, mààr ze is er in gegaan en dat is al iets! Drie doelen bereikt op één dag! Dàt had ik echt niet verwacht!Om een lang verhaal kort te maken: Het was in één woord GEWELDIG en zeker een hele ervaring om mee te mogen doen! De sokkenwasrit wordt elk jaar georganiseerd door het NSvT en is dus uitsluitend bedoelt voor Tinkers.
'A once in a lifetime oppurtunity!'
Foto's met copyright zijn gemaakt door Hetlevenwint op bokt. Als je mij zoekt, ik ben àltijd in het rood

Opzadelen

Wachten op het strand tot vertrek *geconcentreerd hoofd
*
Daar gaan we!

Saampjes met Oona en Cheyenne

Na het galopje, Tink effe los teugeltje geven, ze keek der ogen uit! (Wedden dat ze die stoere hengst King zag?)

Terug richting de trailers

Na de pauze terug richting strand om te zwemmen samen

En samen met 2 ongeloofelijk lieve mensen! (Lor staat er niet bij
) V.l.n.r: Oona met Cheyenne, Ik en Tinky & Killed met DotjeEn om af te sluiten een leuk filmpje!

Ziet eruit als een geslaagde dag.
Tinky is een sexah koekjasponah.