Ik heb Bink alweer een sinds oktober en ik heb al veel leuke dingen met hem meegemaakt maar ook minder leuke dingen!
Daarom wil ik mijn kleine shet even aan jullie laten zien
Wat informatie over een Bink,
Naam: Eelco
Roepnaam:Bink
Geboortedatum 12-4-2011
Geslacht: Hengst
Ras: nsps ( met stamboek )
Hoogte 83 cm
Kleur: vos
Bink is een eigenwijse, maar ook super lieve mini shet! Hij houd super veel van knuffelen.
Ook is hij altijd super lief met kindjes. En showen kan hij als de beste
De eerste dag toen ik Bink ging ophalen, was hij nog wel erg voorzichtig soms iets te voorzichtig naar mijn idee, Hij liep bijvoorbeeld niet mee langs de weg.
We haalde hem op samen met zijn nieuwe vriendje, en waaronder ook zijn stalgenootje. Het regende die dag heel erg, dus waren we allemaal klets nat.
Bink samen met Joep ( bonte ) Bink ( vos )

De 1ste week, deden we nog niet zo veel, omdat het wel leek als of hij heimwee had!
Maar na een week snapte hij dat dit zijn nieuwe thuis was en ging hij ook spelen met Joep, hij begon het allemaal ook steeds leuker te vinden, en hij wou ook elke keer als ik langs kwam even mee . en langs de weg ging het nu ook super!
Mijn buurmeisje Eline wou Bink ook even bewonderen

Toen ik hem een tijdje had, deed hij erg lomp en liep hij ook wel eens door me heen, daardoor ben ik begonnen met Grondwerk, natuurlijk alleen een kleine bassis zodat we vriendjes werden, en we elkaar beter leerde begrijpen,
Dit lukte en we werden al snel goeie vriendjes.
Na een tijdje, had ik het idee dat er iets niet helemaal goed was met zijn hoefjes vooral zijn staal aan de voorhoeven, hiervoor heb ik de hoefsmid laten komen, en die zij dat er gelukkig niks aan de hand was.
Wel moest ik 1 a 2 x per week gaan teren, omdat hij toch al een kleine neiging had naar rotstaal.
Dus nu teer ik zijn hoefjes nog steeds 2x per week en hij heeft hier helemaal geen last meer van.
Na een tijdje wou ik graag dat iemand foto,s ging maken en dat ging mijn vriendin maar ook mijn stalgenootje Narel (Nelson17) doen, en die foto,s zijn super mooi geworden.
Hier een paar foto,s van mijn eerste fotoshoot! Dit was en is echt een hoogte punt van alles wat ik met hem gedaan heb!

Narel (nelson17) is zeker een aanrader om foto,s door te laten maken!
Een tijdje lang hebben we veel gewandeld, en ook af en toe grondwerk gedaan, ook heb ik je geleerd nee te schudden, Hij vindt dit helemaal leuk!
En toen kwam er sneeuw bink vond het helemaal leuk! soms ging hij zo spelen met het sneeuw dat hij helemaal onderzat

Na een tijdje kreeg Bink jeuk, echt overal.
We hebben het toen een tijdje afgewacht, maar we wisten geen raad meer, we hebben toen de dierenarts laten komen, Die heeft hem onderzocht.
Er waren geen luizen te zien ofzo, maar toen moest ik hem toch wassen met sebasil. ik en mijn moeder hebben toen in de kauw hem helemaal gewassen met warm water, en hij had het toch koud zo zielig, Wij hem droogwrijven en droog foune maar ook zweetdekens op en wollendekens, we hebben er wel 4 uur over gedaan toen was hij nog niet droog dus is mijn moeder naar de oude woonstal ( ruitersportwinkel ) gereden en daar een regendekentje gehaalt. ondertussen toen zij weg was was bink eigenlijk wel goed droog. en heb ik die regendeken bij hem omgedaan.
De volgende ochtend heeft Narel het er weer af gehaald.
Na een week zagen we geen verschil, En ik had ook in mijn hoofd dat we 1 week erna op vakantie zouden gaan! wat natuurlijk heel leuk is maar niet zo leuk als je pony allemaal probleempjes heeft.
Dus moest er een oplossing komen, we stonden echt voor een heel groot raadsel. we wisten het niet meer, we konden wel een huidonderzoek laten doen bij de dierenarts maar we wisten ondertussen ook dat, dat echt heel duur is !
Ik wist wel dat Narel een mevrouw voor haar oudste paard had, die hollistische geneeskunde kon.
Dus was het het toch nog een optie om haar te laten komen,
Dat hebben we uiteidelijk gedaan, en wat bleek dat hij heel veel vitamine en mineralen tekort kwam, Dit heeft hij opgelopen bij de vorige eigenaar waarschijnlijk want het voer wat hij krijgt ( Marstal ) is heel goed!
Hier heeft hij toen een soort van Medicijnen voor gekregen,
Ondertussen ging ik wel 2 weken op vakantie, dus was het wel een beetje lastig omdat die medicijnen besteld waren maar ook ergens afgeleverd moesten worden, gelukkig heeft Narel ( nelson17) heel goed voor mijn lieverd bink gezorgt, en kreeg ik te horen toen ik op vakantie was dat hij van de Jeuk af was, Dus alles was helemaal goed! ik was op dat moment echt wel heel blij maar ook gerust gesteld!
Een foto van Joep en Bink terwijl ik op vakantie was!

Toen ik terug was van vakantie was ik blij Bink weer te kunnen zien! Dus ben k weer lekkér met hem aan de gang gegaan!
en al snel deed ik weer een fotoshoot bij narel
Met weer super leuk resultaat

En weer kwam er sneeuw, dus weer moesten er weer leuke foto,s genomen worden weer bij Narel

Bink op de achtergrond

Gevaarlijke bink

En eentje die ik persoonlijk super vet vindt
Bink heeft nog steeds wel zijn medicijnen nodig, maar binnenkort wordt hij weer nagekeken!
Ook vaak neem ik mijn buurmeisje eventjes mee naar Bink omdat zij hem zo geweldig vind

Dit is wat ik de afgelopen 4 maandjes heb meegemaakt met die lieverd Bink!
Een berichtje zou leuk zijn
Groetjes
NRPS = Nederlands Rijpaarden en Pony Stamboek.
arm kereltje.
haha