Hoi Bokkers
Gisteren was het plots begonnen sneeuwen hier, en vandaag had ik les met mijn fries Dieuwke. Nadat de hoefslag vrij was gemaakt lekker in de bak gaan rijden, waarbij we eerst een stukje door de sneeuw moesten stappen. Mevrouw voelde er eerst erg weinig voor om er doorheen te lopen, maar toen ik er door ging was het allemaal prima
We hadden nauwelijks 2 rondjes gedraafd over de hoefslag toen mevrouw even wilde bekijken of ze alleen door de sneeuw kon stappen of ook galopperen..
Laat ze zich over haar schouder wegvallen en loopt ze plots door de sneeuw, waarna ze wilt gaan stilstaan. Nou nee, als ze er in gaat lopen kan ze ook verder lopen. Gek beest
Na 10 minuutjes ging het rijden prima, ze is nu ongeveer een halfjaar zadelmak, en het begint toch echt fijn te gaan de laatste tijd. Ze is helaas wel begonnen met tanden wisselen, dus af en toe hangt ze wat op m'n hand of stormt ze er door. We zouden er de tandarts voor kunnen bellen, maar anderzijds, dan zou het kunnen dat hij hier over een week weer kan terugkomen, en de week erna, en die daarna,... omdat er weer een tand los staat. Voor de rest moet ik op mijn binnenhand letten en haar actief houden. Ze reageert niet goed op een zweepje, dus ik gebruik hem alleen als het écht nodig is, wat soms wat te laat is. Niet goed reageren bedoel ik dat ze er enorm van schrikt, haar achterhand onder trekt en wat panikeert. We hebben al behoorlijk wat geprobeerd, ze kan makkelijk geaaid worden met een zweep (overal), en op de schouder is ook geen probleem. Alleen op haar kont is dus een probleem. Ik raak haar er nauwelijks mee aan overigens, op haar schouder kan ik een flinke tik geven als ze naar binnen valt, op haar kont kan ik echt alleen maar zéér licht aanraken en dat vind ze al eng. Wie tips heeft, stuur maar door, we weten het echt niet goed meer. Om op zo'n jong paard al met sporen te rijden zie ik niet echt zitten, dus dat zou wel de laatste optie zijn.
ieuwke
*3,5 jaar
*Merrie
*Fries (Adel x Ouke)
*Zadelmak, al begonnen met balkjes draven en 2x op straat geweest.
Foto's staan niet op volgorde.
1/ 
2/ 
3/ 
4/ 
5/ 
Gruwelijk vuile deken, ik weet het 
6/ 
7/ 
8/ 
Daar komt ze wel erg 'in de krul' lopen, zou ik eigenlijk vooruit moeten zetten en hand loslaten, al heb ik niet het idee dat ik hier erg streng ben.
9/ 
Uitstappen
We houden van reacties 
Edit: even ter vergelijking, de eerste dag dat ik haar had, eind augustus: 
Ze is prachtig opgeknapt vind ik zelf
Laatst bijgewerkt door xLauLaUx op 13-01-13 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt