Ik dacht dat ik een haflinger had...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Ik dacht dat ik een haflinger had...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 11:11

... maar volgens mij is het een maffe, gouden eenhoorn!
Afbeelding

Dit is dus Abby, voor wie haar niet kennen:
♥ Paspoort naam: Jamie v/d Logt. Vind ik totaal niet bij haar passen. Dus werd het Abby; mijn vader verheugd zich. :')
♥ 20 jaar.
♥ Merrie
♥ Star X Corien
♥ 8 nakomelingen

Er is best wel veel gebeurd. In het laatste topic hobbelde ik nog bitloos rond. Naja, dat hoofdstel is even weer de kast ingegaan. Want, we gingen op ponykamp. Onze vorige stalling had een leuk kamp georganiseerd in Duitsland. (stalling opgeheven, eigenaren naar Duitsland) Ik heb daar bijna elke dag jankend naast Abby gestaan omdat ze écht NIET wilde luisteren en alle vrijheid die ik haar gaf, misbruikte.
Wat ze precies deed. De eerste avond, eerste rit door het weiland van de boer. Abby was dol enthousiast. Die liep als oudste van het groepje waar ik mee ging voorop. En maar dribbelen, ik werd er heel chagrijnig van. Stap kon ze opeens niet meer, maar draven kon ze als de beste. Dus een paar keer omgedraaid omdat we een te grote voorsprong hadden. Lodewijck (van BeauKate @ bokt) was ook druk. Dus die ging even galloperen. Abby dacht; "Verrek, dat vind ik ook leuk. Ik ga ook!" Dus ik tegenhouden, tot ze in het weiland ernaast stond. Ik wilde haar echt tegenhouden, maar daar ging ze. In galop. Er waren allerlei greppeltjes en je raad het al, ze sprong er over een heen. Het verbaast me gewoon dat ik ben blijven zitten. Uiteindelijk is het me gelukt om om te draaien en in draf terug te komen. Toen we terug waren op de boerderij wilde ik er NOOIT meer op.
Ik wou het bijna opgeven. Gelukkig waren er de dochters van de eigenaar, 1 had een paard en de ander niet. Ze hebben mij heel goed geholpen door een bitstukje aan het bit te maken als we buiten gingen rijden.(ja, bit. ik mocht al niet meer zonder bit rijden.) en mij dan achter de menwagen te houden. Zodat Abby er dus niet vandoor kon gaan.
Verder nog veel in de bak gereden daar. Een carrousel gereden, ging super!
En het laatste ritje werd het touw van Abby aan een ruiter gegeven. Dat paard deed vervelender dan Abby. En ik was superblij!
Sindsdien rijd ik dus weer met bit.

Bedankt als je het verhaal hebt gelezen. Maakt niet uit als het niet zo is hoor, ik heb het iets te uitgebreid gemaakt. :=

♥ Ik heb een touwhalster gemaakt voor Abby.
Afbeelding

♥ Abby bewerkt met Instagram. *-:)
Afbeelding

♥ Een hele leuke rit naar het bos gemaakt. De route
Afbeelding

♥ Onschuldig kijken
Afbeelding

Afbeelding

♥ Nieuwschierig zijn
Afbeelding

En foto's van gister. Ze was zo lief gister, we zijn de dijk op geweest. Ze ging wel hard, maar deed wel braaf. Ook nog even naast de dijk gegaloppeerd. Ze waarschuwde me heel goed, ze deed 2 galopsprongetjes en begon toen te draven. Toen zag ik het, het was glad. Dus goed in het gras gebleven en bij het gladde stuk omgedraaid. Het was de keer omdraaien, normaal gaat dat niet zonder wat 'EEH ABBY, NIET DOEN', want ja. Eigenwijs hé.
Ze staat weer op haar oude plekje, een weiland achteraan. Om daar te komen moet je eerst door 1 weiland heen. Dus ik laat haar los en ze blijft me gewoon volgen. Ik stop, zij stopt ook (iets later, maar ze stopt wel :)) )

♥ Lekker los in de bak. Ze volgde me toch wel, ook al liep er nog een ander paard rond.
Afbeelding

♥ Even kijken of haar vriendjes er nog wel zijn.
Afbeelding

♥ En lekker rollen.
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het alweer!

Vorige topics van Abby:
1. [JITP] Where Have You Been All My Life?
2. [JITP] Abby al weer 3 maanden ...
3. [RIJ-ITP] The Ultimate Summer Dream
4. [JITP] Rol Les 1: Zandmonsters...
5. [JITP] Abby haar 5e keer!

Afbeelding
KUSJEE?

AustriaTrick

Re: Ik dacht dat ik een haflinger had...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:13

Het is wat met die stuk eigenwijze hafjes he! Maar goed als ze eenmaal je hart gestolen hebben.. Hopelijk gaat het in de toekomst beter! :) Succes

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:21

Wat een scheet van een hafje. <3 Ze heeft wel een schattig en vooral heel onschuldig hoofdje. Maar het blijft een hafje, dus lekker eigenwijs. Ze zijn natuurlijk wel sterk. En dan is het toch niet erg dat je weer met een bit gaat rijden. Als je haar dan beter kunt rijden, dan moet het maar.

BeauKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:33

Leuke topic!!!!!
Schat ik mis jullie echt heel erg!
Kom je snel kijken bij ons in Noorddijk?
Roep maar wanneer je kan.
XxX

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 11:46

AustriaTrick schreef:
Het is wat met die stuk eigenwijze hafjes he! Maar goed als ze eenmaal je hart gestolen hebben.. Hopelijk gaat het in de toekomst beter! :) Succes

Hahaha, ja. Ik zeg altijd; "Ja, maar daar is ze haflinger voor." Ik krijg er wel een heel bomproef paard voor terug, en gewoon een schat van een beest.

sheela schreef:
Wat een scheet van een hafje. <3 Ze heeft wel een schattig en vooral heel onschuldig hoofdje. Maar het blijft een hafje, dus lekker eigenwijs. Ze zijn natuurlijk wel sterk. En dan is het toch niet erg dat je weer met een bit gaat rijden. Als je haar dan beter kunt rijden, dan moet het maar.

Dankje! Zij is zeker sterk. Ik heb haar wel een keer om moeten trekken omdat ze weer een kant uit ging die niet mocht, met 1 hand gaf ze zich niet over. Toen moest het maar met 2 handen. :o

BeauKate schreef:
Leuke topic!!!!!
Schat ik mis jullie echt heel erg!
Kom je snel kijken bij ons in Noorddijk?
Roep maar wanneer je kan.
XxX

Dankje! Ik mis jullie ook, het is best wel stil zonder jullie. Geen Loodje die mij en Abby naroept als ik haar ophaal.
Ik wil heel graag een keer komen kijken!
xxxx

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:49

Wat een heerlijk topic! Die kus foto blijft echt onwijs leuk! <3 Doet me denken aan mijn vorige haffie :D

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:00

Ik vind Abby zo'n schitterend dier! <3