Kiss from a rose ~Tabby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLauLaUx

Kiss from a rose ~Tabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 19:59

Heej Bokkers!

Daar hebben we Tabby weer, mijn knappe ventje, dat helaas een jaar geleden geveld is voor hoefkatrolontsteking. Hij begon toentertijd net op te knappen toen hij in een put is blijven steken in het weiland en daarbij 2 pezen scheurde. We hebben ervoor gekozen om hem niet te laten inslapen, maar te proberen hem te genezen. Maanden van onderzoeken, in verband staan, en vooral hopen, hopen, hopen. Ongeveer 2 maanden geleden kregen we van de dierenarts groen licht en mocht hij zijn stal uit voor rustige wandelingen aan de hand. Een maandje hierna mocht hij ook weer de weide op. De eerste paar keren amper een uurtje, omdat ik er bij wilde blijven voor het geval er iets mis liep, maar al gauw ging hij langer en langer buiten, en nu gaat hij telkens tussen de 6 en de 9 uur de weide in.
Het ging elke keer wat beter, en sinds enkele weken mankt hij stappend niet meer in de wei, en op de harde ondergrond ook al een poosje niet meer. Bij elk klein pasje dat hij ongelijk lijkt houd ik mijn hart vast, hoewel iedereen me ervan verzekerd dat hij gewoon goed loopt. Een week geleden heb ik er voor het eerst in een jaar tijd een stukje op gestapt. In de voorgaande weken hadden we al wat geoefend met er over hangen en in de box er weer op zitten, en toen dat goed ging heb ik dus de keuze gemaakt om er op te stappen en een klein rondje met hem te stappen. In het begin voor allebei een beetje onwennig, maar na een paar stapjes voelde het weer helemaal vertrouwd. Ik ben dolblij dat ik het risico genomen heb om hem de tijd te geven om te herstellen, en nog blijer dat hij zo snel vrijwel helemaal is hersteld. Ik hoop dat hij vooruit blijft gaan en dat ik over een tijdje af en toe een kort ritje kan maken met hem.
De dag na de eerste keer er op zitten heb ik het filmpje afgewerkt waar ik al weken aan bezig was, en zelf ben ik er erg tevreden over. In het begin zijn het vooral oude filmpjes (waar ik van bovenaf film was zo onze laatste buitenrit), naar het einde toe meer recente filmpjes en foto's. Die waar ik een bril draag zijn dan toch het recentste :+

Tabby
13 jaar
Ruin
New Forest
In oktober 5 jaar van mij

Kaatastrof

Re: Kiss from a rose ~Tabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:26

Prachtig Laura! Jammer genoeg heb ik het ook allemaal deels meegemaakt.. Toch het begin en een groot stuk. Hij is zo enorm vooruit gegaan! Ooit hoop ik, dat je er op een dag weer op zit en het platteland tegemoet rijd :)

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:27

Dankje Kaat :D
Liever de bossen of het strand hé :P

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:08

Wat een verhaal!
Gelukkig is het nu beter!
Mooi filmpje!! :D

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 20:53

Dankjewel :D

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:20

Leuk filmpje zeg!
Gelukkig is hij nu wel beter ja! :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:29

Leuk filmpje, ik hoop voor je dat jullie ooit weer ritjes gaan kunnen maken :)

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 11:16

Dankjewel :+: