Where Have You Been All My Life?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:31

Hallo,

Dit is Abbs haar eerste keer bij ITP.
Vorige zomer kwam ik voor de eerste keer bij de pensionstalling/Shire fokkerij waar Abby nu staat. Het hart voor paarden (wat stiekem bij mij altijd doorgeklopt was) begon weer te kloppen voor mijn moeder en mij. We kregen een rondleiding door de stallen en konden gewoon tussen de Shires staan. Sindsdien kwamen wij daar dagelijks. Ik vond het geweldig. Al was het wel jammer want alleen rijden kon niet met zo'n reus. Ik kwam er dan gewoon niet op :')
Dus zijn mijn moeder en ik eens op marktplaats gaan kijken. We vonden wat leuks al vond mijn vader het minder leuk. Hij wou het gewoon niet. Hij vreesde voor mijn schoolwerk etc. Aangezien mijn ouders beiden een lage studie hebben gedaan en heel graag willen dat ik niet diezelfde weg moet gaan willen ze heel graag dat ik gewoon door blijf gaan met VWO en vinden ze dat heel belangrijk. Mijn vader beloofde om er in het voorjaar weer naar te kijken.
Zo gezegd zo gedaan want we vonden Jamie v/d Logt op marktplaats. Een wat oudere haflingermerrie. Goed bereden en betuigd en in het verleden fokmerrie geweest. Mij leek het super leuk!
Toen mijn vader aangaf groen licht te geven (na een lange preek etc.) zijn mijn moeder en ik gaan kijken bij deze Jamie. Haar manen, zo mooi! Ik mocht er even op rijden. Dus een hoofdstel om en terwijl ik wachtte op het zadel keek de eigenaar mij juist afwachtend aan. "oh, juist, geen zadel." dacht ik toen. Ik had dat wel vaker gedaan, maar om het dan meteen op een onbekende pony te doen vond ik toch wel spannend. Dus hop, ik erop. Zeer voorwaarts, wat ik juist fijn vond. Daarna nog heel veel gepraat. Het liefst wou ik haar direct meenemen, maar we hadden geen trailer mee. Mijn moeder zei dat we haar zouden ophalen na de meivakantie. (het was toen 23 Maart ofzo) De eigenaar vond het prima, ze mocht nog zo lang blijven als nodig was.
Thuis gediscusseerd over de naam. Jamie ging het niet worden, de vorige eigenaar noemde haar Berta. Beide niks. Dus na een beetje zoeken werd het Abby (= mijn vader verheugd zich, wat dus niet het geval was.)

Toen ging ik op uitwisseling en mijn ouders zijn nog een keer gaan kijken. Stiekem hebben ze toen besloten om haar de volgende dag direct op te halen. (Terwijl ik dus in Griekenland zat). Tegen mij zeiden ze via de mail dat we nog een keer zouden gaan kijken. Toen ik op vrijdagochtend om 3.30 thuiskwam vroeg ik er nog naar, ja we gaan zaterdag kijken. Oké. Dus ik ga slapen. Ik werd alweer vroeg wakker. Mijn moeder zei dat er een veulentje was geboren en vroeg of ik meeging even kijken. Normaal gingen we nooit 's ochtends naar de paarden, maar ik moest toch even foto's van het veulentje maken voor de site, dus waarom ook niet?
Wij hoeven maar heel kort te fietsen: de wijk uit, viaduct op, viaduct af, nog een stukje langs 1 huisje en dan de oprit op. Bovenop het viaduct kun je de paarden die in de wei staan al zien.

Nu keek ik en zag ik opeens een gouden pony staan. "Huh?", zei ik. "Is dat Abby?" Mijn moeder keek me met een bigsmile aan en ik was vet blij! Toen we fiets geparkeerd hadden zei mijn moeder: "ga haar maar halen." Dus ik haar halen, zonder touw, wat ik dus ook niet vaak doe. Ze kwam gewoon naar me toe lopen < 3 Zo lief! Ik voerde haar broodjes en kamde haar lion manes. Mijn moeder had nog een aquablauw dekje, wat borstels, halster+touw en een hoofdstel gekocht. Zadel hadden we niet, maar er lagen genoeg die we wel mochten gebruiken. Dat zou geen probleem zijn. Blijkbaar wel, want Abby heeft een moeilijke rug. Smal hier, breed daar ofzo. Het zadel verschoof heel erg en de singel moest enorm strak wou ik voor 5 minuutjes recht zitten. Na de meivakantie ben ik met een BareBackPad gaan rijden. Rijd veel beter en schuift minder (: Ik las ook dat het nog goed is voor mijn zit ook, nou superveel vliegen in 1 klap dus!

Helaas duurde de pret niet zo heel lang. Ik kwam bij Abby aan nadat ik had afgesproken om in het bos te gaan rijden. Direct kwamen er mensen naar me toe die beweerden dat Abby een enorme wond had.
Yeah, it was quite big. even in een linkje aangezien deze foto best wel schokkend kan zijn. Kun je niet tegen wonden? Kijk dan maar niet!.
Wond
Ze staat dus op dit moment ook op rust.

Respect als je dat lange verhaal hebt gelezen!

Paspoortje:
Naam: Jamie v/d Logt
Ras: Haflinger
Geboren: 19-02-1992
Vader: Star
Moeder: Corien (v. Mando)
Karakter: Heel lief, rustig. Is niet gauw onder de indruk van iets. (100% Koud Bloed)
Eigenaar sinds: 02 April 2012

1. Eerste ontmoeting, nog bij oude eigenaar.
Afbeelding

2. Bij haar nieuwe huisje.
Afbeelding

3. Samen
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Als de wind door haar blonde lokken waait
Afbeelding

6. :=
Afbeelding

7. De mode in Shanghai.
Afbeelding

Ik weet dat ze aan de stevige kant is. Ik ben er hard mee bezig en ga daar zeker mee verder. Zolang het leuk blijft voor ons beiden ga ik verder. Vandaar dat ik even gestopt ben, aangezien ik wil dat ze geen pijn heeft tijdens het lopen.

Filmpje;

For me. She's more than just a horse.

Klarinda

Re: Where Have You Been All My Life?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:03

Leuk beestje, heb heel je verhaal gelezen, wat leuk dat je ouders haar al hadden gehaald, toen jij in Griekenland zat! ;)

Veel plezier nog met haar, en hoop dat het met de wond steeds beter gaat!

Jolien2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:34

heey.
ik heb ook het hele verhaal gelezen.
ik heb bijna precies het zelfde meegemaakt.
maar bij mij is het al weer goed.
echt leuk hoe je ouders het hebben gedaan.
echt heel heel veel sterkte en hoop dat je er nog lang mee door kan.
als je mijn verhaal wil weten stuur dan een pb

xx

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:03

Wat een ontzettend leuke Haflinger!! Super dat je van je ouders een paard hebt mogen kopen en dat ze je zo leuk verrast hebben door haar al eerder te halen. Prachtige manen ook zeg <3. Wees er maar zuinig op. Laten we hopen dat de wond goed en spoedig geneest. Jullie gaan nog heel erg veel plezier beleven met elkaar :)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:04

En niet te vergeten: dat snoetje! Wat een vriendelijk koppie heeft ze.

BeauKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:38

heey schatje!!!!!!!!!!!!!
het verhaal is echt prachtig.hahaha er kwamen mensen die beweerden dat ze een wond had hahahahah lol ik ben daar 1 van hihihihiihi, we baalden echt dat we toen niet naar het bos konden rijden.
maar dat wonder spul helpt echt super hopen dat als ze weer beter is wel naar het bos kunnen .ik op Kate of ik op Lodewijk :D . ik heb super veel zin in ZONDAG!!!!!!!!!!!!!!!!¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
toen ik je leerde kennen had ik al een goed gevoel over de vriendschap die nu is ontstaan.
ik heb echt altijd super veel lol met jou ,voor al gisteravond met de kat Bente HAHAHA de kittens zoeken met jou was echt lachen. ik hoop dat de goede vriendschap die er nu is er altijd is.
-XxX-Beautje-XxX-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 17:27

Bedankt allemaal!

Beau,

dankjee. Jaa <3

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:20

Wauw mooi verhaal. En wat een lieverd is het!
En die manen natuurlijk.. <3

Wond ziet er niet fijn uit, wat doe je eraan?
Je zou er groene klei op kunnen smeren, is echt een super middel! Helpt wonden heel goed genezen. :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:04

speedy_cindy schreef:
Wauw mooi verhaal. En wat een lieverd is het!
En die manen natuurlijk.. <3

Wond ziet er niet fijn uit, wat doe je eraan?
Je zou er groene klei op kunnen smeren, is echt een super middel! Helpt wonden heel goed genezen. :)

Dankje!
We hebben Lavendel ... van de Pegasus gekocht. Er staat op dat het groene klei bevat. We zijn al een tijdje aan het smeren en toen we het afspoten zagen we heel netjes een stukje roze, nieuwe huid. De dag daarna bloedde het wel weer :/ Maar ik denk dat het wel goed komt. Op dit moment zit er niks op, het is even aan het drogen.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:31

Ah fijn, hopen dat het gauw goed geneest! :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:57

Het is echt zo'n mooi dier met der lange manen dr bij helemaal perfect, en dat buikje, ach als ze straks geen last meer heeft van de wond dan komt dat vast wel goed :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 11:19

Het gaat super met de wond! Ik rijd al een tijdje weer op haar, heb inmiddels een eigen zadel (yeaahh, boomloos) en Abbs heeft een vriendje. <<)