Ik wou graag een topic openen over mijn 3 jarige merrie.
Wij hebben deze merrie zelf gefokt en opgeleid in een kleine opfok bij ons aan huis.
Dirkje is begin maart 3 geworden, en wij zijn rustig bezig met beleren.
Ze gaat dit jaar naar de keuring met hoop op ster..
Ze word daarvoor bij meijer getraind.
Dirkje is erg braaf zowel op de weg, onder het zadel, in de trailer, in de groep of alleen het maakt haar allemaal niet uit.
Ze heeft een geweldig karakter, en leert snel, als je met haar bezig bent heeft ze 100% de aandacht bij jou.
Ik ben nu een maand of 2 met haar bezig, ze kende alleen het halstertouw en meelopen naar de wei.
Ben rustig begonnen met poetsen, en een bitje in doen, dit ging verder tot een dekje, en longeersingel, dit ging verder tot leren longeren, en comando's te leren. Stap, Draf, galop, en niet te vergeten de HO...
Nu ze dit allemaal kende ben ik begonnen met een elastiek om haar lekker over haar rug op een nette manier naar beneden te laten lopen.
Zo leerde ze ook gelijk het druk op het bit.
Hier reageerde ze allemaal goed op, geen stap verkeerd.
Ben er daarom 2 weken geleden op gestapt. in totaal heb ik er nu 3 x opgezeten.
ik pak haar om de dag, en dan 2 x in de week er op, eerst longeren en dan uitstappen op haar rug.
Gisteren hebben wij voor het eerst een drafje geprobeerd, zowel links om meerdere rondje..Erg braaf was ze.
Nu gaan we dit weer uitbreiden..
iedereen mag tips geven, en natuurlijk commentaar met uitleg, waar ik wat aan heb..
Wij doen alles rustig en hebben geen haast..
Overmijn laarzen, ik heb deze laarzen aan omdat er staal in zit, en deze fijn zitten op het paard..
Kijk en geniet..
Dirkje in het eerste jaar.

2de jaar

3de jaar 3de x er op 1ste x draven
Het was niet de bedoeling op te draven maar toch gedaan, volgende keer met longeerlijn..
Even een rondje stappen zo kan ik mij even aantrekken, body en cap.

Rondje stappen met nog goed vast even onwennig in het begin

Het touwtje gaat al losser

Drafje

Bedankt voor het kijken.
Veel succes met 'm!