Even een jaar overzicht van mijn pony Guus.
Guus
Welsh
Ruin
Bruin
1.33
Sinds juli beleerd
4 Mei 2008 (3.5 jaar)
Dressuur, springen, buitenritten en VD!

Het begon allemaal op 7 Oktober 2008, mijn ouders vertelden dat ik een pony mocht en hadden al gezocht en gelijk iets gevonden. Ze vroegen of ik een rijdpaard wou of een veulen. Ik vond een veulentje hartstikke leuk omdat ik er dan echt mee op kon groeien.

Ik was toen net 9 geworden, ben klein dus.

Die avond gingen we kijken en ik was gelijk helemaal verliefd..

een 1 jarig welshje die mij heel lief aanstaarde in het weiland.
Eerst samen lopen, en hij was zo braaf, er was gelijk een klik!

Ik heb mijn gezicht weg gehaald (ik keek een beetje raar), maar geloof me.. ik was heel blij!

Ook waren er de eerste dag bij m'n tante gelijk mooie foto's gemaakt van de ontmoeting met z'n nieuwe vriendjes.. 2 shetlanders.

Natuurlijk waren ze niet altijd lief voor elkaar.

Wij hadden zelf thuis geen ruimte dus hij ging bij m'n tante staan, dat was een half uur rijden met de auto en ik kon er niet heel vaak komen maar in vakantie kon hij bij een vriendin van mij staan dus in de herfstvakantie stond hij lekker dicht bij huis..

Echt herfst weer!

In het voorjaar bij m'n tante..

Uiteindelijk werd hij alweer 2 jaar, en wij vonden dat ik te weinig naar hem toe kon dus hebben we in de buurt gezocht naar een pensionstal, en toevallig was er bij ons in de buurt een pensionstal en ik hoefde maar een kwartier te fietsen.
Dus daar ontmoete hij nieuwe vriendjes..

2 shetlanders en een shetlander/welsh.

Ik had ondertussen een leuk baby blauw setje voor hem gekocht voor z'n 3e verjaardag.

En al een fotoshoot natuurlijk gehad!

we waren lichtjes bezig met longeren met halster, toen hoofdstel en uiteindelijk met zadel erbij.
Het ging super goed!

In de zomer werd ik 's avonds ineens gebeld door de eigenaresse van stal (die Guus zou inrijden), ze zei dat hij super braaf was en vroeg of ik er als eerste op wou.. dus ik zei: ja natuurlijk!

We gingen oefenen.. en veel tijd samen doorbrengen na het rijden elke keer even lekker wandelen of zonder zadel langs het fietspad..

natuurlijk ook in de regen rijden!

Uiteindelijk gingen we ook springen en buitenritten maken.

Let niet op mijn houding hoor, ik kan absoluut niet springen.

Ging even om het idee.

Weer een fotoshoot in November 2011

Even verschil van Guus in de zomer & winter.

Ook een nieuw leren halster.

Nu staat hij elke avond lekker warm op stal met lekker hooi!

één van de rijfoto's deze winter.

Ik heb eindelijk ook een mooi portret van mijn trots..

Portret gemaakt door bokker: Annepanne92, bedankt!

Dit was mijn jaren overzicht van mijn pony Guus.

Reactie zal leuk zijn!

Bedankt als je alles gelezen hebt.