Maar nu, hoe ontmoette ik Tinky? Wel, het begon allemaal vorig jaar, de week dat ik op schoolreis was. Men moeder en ik hadden een zwakte voor Tinkers. En zochten altijd op het internet naar leukerds. Een paar weken voor schoolreis, stootte we op een stal, zeer dicht gelegen waar wij wonen; Tinkerstal den Bosberg. We gingen naar 'Te koop' en dan werden we helemaal verliefd, op een zeer knappe tinkermerrie. Tinky genaamt. Maandag vertrok ik op schoolreis en elke avond belde ik mijn moeder om te horen hoe het eraan het thuisfront aanging. Die dag was het dus Dinsdag. Na het oefenen van ons schoolreis lied mochten we onze ouders bellen en dat deed ik dan ook. Mijn moeder begon van ; 'Je zult kwaad op me zijn.. Ik ben naar Tinky gaan kijken' Ik schreeuwde het uit! Dit kan toch niet waar zijn?! Telkens vroeg ik naar meer.. Ze was hoogdrachtig en kon elk moment bevallen, de eigenaars waren super vriendelijk. Maar Tinky zag er minder mooi uit dan op de foto, omdat ze dus het veulen droeg en het gewicht ervoor zorgde dat haar rug en achterhand wat inzakte. Ook was ze véél spieren kwijt omdat ze zo lang stilstond. Er was alleen één groot probleem was : Geld. Die nacht kon ik haast niet slapen.. Woensdag, ik stond in de gang. Ik was helemaal opgemaakt en mijn haar was gestylt. De fuif was te gek! Ik gooide alles los, maar het werd nogal warm en in de gang was het frisjes. Ik keek wat naar men gsm omdat ik al de hele avond zat te smsen. Mijn ogen tuurde naar het schermpje en ik kreeg een bericht. Een goede vriendin van me stond naast me. Ik keek naar de sms. Het was mama. 'Heb Tinky gereserveerd voor ons' Gillend maakte ik een vreugdesprong en sprong in de armen van mijn vriendin. Ze keek me vragend aan maar ik legde alles dus uit. Nu kon ik zéker niet wachten tot ik thuis was.. Gereserveerd betekend trouwens dat wij voorang hebben om der te kopen. Niemand kan haar dus kopen voordat wij toestemming geven! Tinky was trouwens toen nog drachtig van Calipso. Op 8 april 2011 beviel Tinky van Calipso. Op 27 april zag ik Tinky voor het eerst in het echt. Ze was super lief, ik weet nog dat ik toen zonder zadel op der rug had gezeten

^ik weet dat het gigantisch is, maar het is zeker de moeite waard!
De eerste keren op/bij jou ♥

Mijn eerste keer op Tinky. Zonder cap, draag anders altijd een cap!

Je eerste dag bij ons

Duidelijke foto van de kale plek van haar infuus, en het feit hoe mager ze stond.
Je eerste buitenrit, samen met mij

Lekker bij de andere paardjes in de wei

Je werd steeds mooier

Onze band werd sterker

Tot we staan waar we nu staan

Bedankt dat jij in mijn leven kwam, en ik hoop, dat we nog meer bij elkaar groeien in 2012!