Precies op deze datum zijn wij 5 jaar samen en is ze 2 jaar mijn eigen pony!
Tijd voor een overzichtje van 5 jaar Angela!

Op 15-04-2006 werd Angela geboren,
Een klein shetlandmerrieveulentje.
Kleur crème dunn met aalstreep en een kolletje.
Haar moeder overleed tijdens de geboorte dus eigenlijk is Angela altijd een weesje geweest.
Ze is met de fles groot gebracht.
---van de veulentijd helaas (nog) geen foto's---
Angie groeide en groeide en werd een lelijke naarling.

afdruk is van haar te kleine en te strakke halster.

Ze leerde op haar 1e poetsen en knuffelen.
Ze groeide en werd 2 jaar.
--helaas geen foto's kunnen vinden--
Ze leerde nu poetsen,knuffelen en aan een halster lopen.
Op 14-04-2009 zou ik naar een ander dorp verhuizen,hier zou ik genoeg ruimte hebben om een eigen paard te hebben.
Thuis veel overlegd en iedereen wou eigenlijk,maar ik ging alleen als Angela met mijn meeging.
dus mijn ouders zijn met Angie's baas gaan praten en hebben gevraagd of er mogelijkheid was dat we haar konden kopen.
Het kon! wat een opluchting!

Op 15-04-2009 (je derde verjaardag,toeval) kwam je bij mij!

De mooiste dag van mijn leven! Je was na 3 jaar mijn eigen pony

3jaar,een van de eerste dagen op haar nieuwe stekkie:

De eigenaar had me een aantal maanden geleden verteld dat Angela drachtig was.
Dat was echt heel erg vreemd voor mij,want een paar dagen daarvoor dacht ik nog dat ze misschien wel drachtig kon zijn.
Toen ze bij mij kwam was ze 9 maanden drachtig en te mager (ze was toen heel iets boven het normale gewicht)
In Juni had in mijn afscheidskamp op school. Ik moest daar helaas heen,3 dagen zonder Angela,ik was doodsbang dat het veulentje in die tijd geboren zou worden. Op 18 juni kwam ik terug,gelukkig nog geen veulen

Op 19 juni 2009 maakte mijn moeder me rond 7 uur wakker met de woorden "Jitske,Jitske,Angela heeft een veulen gekregen,volgens mij is het een merrie!" Ik er meteen heen,op blote voeten en in mijn pyjama

Het bleek (helaas) geen merrie te zijn,maar een super knappe vosbonte hengst.
We noemden hem Floris Sam,met als roepnaam Floris.

Helaas verstootte Angela hem,dus Floris werd met de fles gevoed.
Na 3 weken is Floris helaas overleden,zijn verhaal heb ik gequote uit mijn IM-topic,omdat het nog te moeilijk is om over te vertellen
Citaat:19 juni 2009,daar was je dan.
Je mama had netjes gewacht tot ik terug kwam van kamp,precies de dag dat ik weer was werd je geboren.
Mijn moeder vond je in de wei,meteen mij wakker gemaakt "Angela heeft een heel mooi veulentje gekregen,een bonte,volgens mij een merrie."
Ik was natuurlijk door het dolle heen en ben in mijn pyjama naar buiten gerend.
Daar stond je dan,als een geweldig mooi veulentje,je kleur was vosbont,precies zoals ik het had gewenst!
Alleen was je geen merrie,maar een hengstje.
Al meteen hadden we door dat jouw mama jou niet wou voeden,om 8 uur meteen de dierenarts gebeld.
Om 9 uur was hij hier.
Hij heeft naar je gekeken,je mama gemolken en jou je melk gegeven (d.m.v. een sonde).
Mams was zo onrustig dat het gevaarlijk werd,de dierenarts heeft je mams een verdoving gegeven.
Meteen werd je mama lekker rustig.
Ook jij kreeg een spuitje,om tetanus te voorkomen,want ik wou tenslotte niet dat je ziek zou worden.
Je was niet zo'n heel snugger ventje,je snapte niet waar je moest drinken,je zocht de uier aan de voorkant.
De dierenarts gaf ons daarom het advies mee om jou lekker flesjes te geven,met lekkere warme melk van je mama.
Omdat je mama niet de makkelijkste was,en erg zenuwachtig van jou werd hebben we besloten je deels met melk van je mama te geven en deels kunstmelk.
Lang hebben we nagedacht over je naam,uiteindelijk is het Floris geworden,met Sam als tweede naam. Je naam was dus Floris Sam.
Omdat het weer zo slecht was (het regende erg veel) en jij nog zo zwak was hebben we besloten je binnen te zetten wanneer het regende. Er was zelfs een dag waarop je bijna niet buiten bent geweest.
Na een dag of 3,midden in de nacht,vond je eindelijk de uier bij mams!
Ik was zo blij en zo trots op jou!
We hebben besloten de flesvoeding wat te minderen,omdat je nu ook bij je mama dronk.
Na een weekje ging het zo slecht met je,je was mager geworden en er leek zelfs een vliesje over je ogen te zitten,
Ik was me rot geschrokken,ik heb serieus gedacht dat je verhaal zo moest eindigen
We hebben je weer met flesjes bijgevoed,iedere 2 uur een flesje.
Wonder boven wonder knapte je op,en draafde zelfs voor de eerste keer
Ik was zo blij dat het beter met je ging.
Een tijdje lang ging het goed,tot ik een keer bij jullie stal naar binnen keek en tot mijn grote schrik zag dat je moeder je beet,en je zo aan je vel omhoog trok. Wederom hebben we de dierenarts gebeld,deze zei dat je mama je gewoon aan het opvoeden was. Ik geloofde er niet veel van,want je was zo'n voorbeeldig ventje,je deed nooit wat fout. En zo verstreken er weer een paar dagen.
Het ging weer goed met je! Ik was zo trots op je! Op een warme zomerdag heb ik je zelfs "gedoucht" lekker onder het koele water van de gieter,je genoot van alle aandacht.
Tot op die ene bewuste dag,ik was alleen thuis,mijn moeder was naar het werk en ook mijn zus was weg,
Ik had je je ontbijtje gegeven,je emmer met brokjes vond je heerlijk,uit het flesje wou je inmiddels niet meer drinken,je voelde jezelf te stoer voor dat roze ding. Je deed dus liever cool en dronk uit een emmer. Macho die je toen was
Ik heb je je melk om 11 uur nog gegeven. Om 1 uur had ik je je volgende fles willen geven.
Ik zag je in je weiland liggen en dacht dat je lekker lag te slapen in de zon,wat je mama ook graag doet.
Ik maakte je wakker en tilde je voorzichtig op je beentjes. Maar je zakte zo weer terug,je zou op de grond vallen als ik je los zou laten. Ik dacht dat ik je misschien verkeerd neer had gezet en probeerde het nog een keer,weer lukte het je niet om op je beentjes te blijven staan. Ik heb in paniek mijn moeder gebeld,die is meteen naar huis gereden. Ze zag je liggen en zei meteen: "Die is doodziek" intussen was de dierenarts gebeld,ik heb bij je gezeten,te wachten op haar. Ik had je op een deken gelegd en was je aan het knuffelen. Ik voelde je hartslag. Ineens daalde die,je hartje klopte nog 5 keer en toen was het gebeurd.
Je was aangekomen op de eeuwige groene weide.
Ik heb gehuild en gegild,kon maar niet geloven dat jij,Mijn mooie prinsje,mijn schoonheid,mijn lieverd,mijn alles er niet meer was.
We hebben de dierenarts gebeld dat ze weer terug naar de kliniek kon gaan.
Rendac gebeld,ze konden je niet komen halen,dat zou nog een dag duren.
Ik kon het niet aanzien dat je in die stal lag,terwijl het buiten dik 30 graden was.
mijn moeder en zus hebben je naar de rendac gebracht,ik ben niet mee geweest.
Achteraf heb ik daar heel erg spijt van,ik had je daar "graag" zelf naar toe gebracht.
Een aantal weken later kwam de uitslag van de sectie binnen.
Je was geboren met een gaatje in je hart,deze had een diameter van 1 (!) cm.
Ook had je erg veel gas in je darmen. Verder was je gezond.
Je moeder heeft dit waarschijnlijk doorgehad en accepteerde je daarom niet.
Dit weten we natuurlijk niet zeker,het blijft gissen naar de precieze doodsoorzaak en waarom je mama je niet mocht.
Je hebt maar 3 weekjes hier mogen zijn.
Het waren hele mooie maar ook verdrietige weken.
Ik mis je enorm lieverd!
Dag Prinsje,Dag lieverd,Dag mooie man,Dag schoonheid,Dag ventje,Dag Lekker ding,Dag grote kleine vriend van me,Dag Florisje.
Goodbye my lover,goodbye my friend,you have bin the one for me (James Blunt)
Een van de weinige foto's van moeder en zoon:

Angie kreeg een tijd rust om bij te komen van haar veulen,en haar vorige "leven" (ondervoed,e.d.)
In die tijd wandelden we enkel wat

En haar favo bezigheid:

Ik heb via-via een weidemaatje voor haar kunnen "lenen"
ze heeft eerst met Shetlander Floor samen gestaan(ong. 6 maand),helaas was Floor heel erg bang en dat werkte gewoon niet,tevens klikte het niet tussen de 2 dames.
Daarna hebben we Shetlander Janneke kunnen lenen,Janneke kon niet met en ook niet zonder Angela:

Na een aantal maanden kwam er een nieuw paard in de kudde waarvan ik Janneke en Floor had geleend,Safari.
Helaas werd hij telkens opgejaagd door de Shetlanders en sprong hij dan noodgedwongen over de omheining heen.
Ik besloot dat ik hem ging helpen,toen onze nieuwe afrastering klaar was heb ik hem opgehaald,het klikte super tussen dame & heer!
Ze waren allebei echt heel gelukkig!

En rennen kon ze nog steeds:

Op 2 december 2010 kreeg ik mijn paard Vodje,en aangezien Safari nog hengst was en Vodje een merrie hebben we Safari helaas terug moeten brengen.
Op 4 december 2010 zijn Vodje en Angela bij elkaar gegaan,het ging wel redelijk tussen de 2,
Angela vertoonde in het begin merrie gedrag,maar Vodje is de baas over haar.
Het werd winter,helaas konden we weinig doen door de vorst

Heel soms longeerden we wat,maar dat vond je eigenlijk vreselijk,dus ik heb gekozen hiermee te stoppen.

Het weer werd mooier en warmer.
Ik had plannen om Angela te beleren,voor de kar of onder het zadel,ik wist het nog niet helemaal.
Tot ik een geweldig mooie tweewieler voor een Shetlander mocht hebben,de mensen gebruikten hem niet en gunden hem me van harte,om veel race-plezier mee te hebben met Angela!
Ik kocht een tuig,Angela heeft 1x aan de langelijnen gelopen,ze deed het prima!
Ik was zo trots! Ik merkte dat ze klaar was voor meer,dus heb ik haar voor het eerst de zweng laten trekken.

NEUSRIEM ZIT INMIDDELS AL 2 GATEN LAGER

Mijn uitzicht:

Ze moet nog heel veel leren,maar het langelijnen gaat super!
Binnenkort mag ze haar eerste rondje voor de tweewieler lopen,hopelijk mogen we nog heel veel fijne ritten samen maken!
Lieve Angie,ik ben mega trots op je en wil je nooit meer kwijt.
Ik hou van jou mijn lieve schat!