Beginnertje in 't western leert bij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SammyFloor

Beginnertje in 't western leert bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 11:26

Hallo iedereen!

Nog eens foto's, western met Tara. Ik rijd dus western van begin augustus, heb na het kamp niet meer deftig gereden en al zeker geen western.
9 oktober nog eens een lesje genomen in de JC ranch, en deze keer op Tara. Het paard waar ik mee reed op kamp (Spring) stond daar maar op training, en de training is dus afgelopen. Ik vind dat wel spijteg want het was zo'n schatje, en toen ik daar aankwam die maandag van kamp had ik nog heel veel schrik in het zadel. En ik wist niets van western.
Maar bon, Tara is ook een leuk paardje. Met haar reed ik mijn eerste westernwedstrijd, trail, 31 oktober. Ik deed het voor de lol en eindeigde 20ste
Ik weet, ik trek mijn hielen omhoog. Stoute ik, hielen moeten naar beneden. vroeger deed ik dat automatisch, zelfs op een fiets. Maar nu trek ze op, ook op mijn fiets.
Verder heb ik zo te zien rare handen tijdens het rijden, echt raar om te zien. En mijn teugels zijn wa lang.

Afbeelding
In het begin, hoe zat dat western nu were in elkaar? >:D

Afbeelding
Ah, zo dus :o

Afbeelding
Staat daar een kegel? :P

Afbeelding

Afbeelding
"Je moet wijzen Ellen! Wijzen waar je naar toe wilt!"

Afbeelding
Drafje

Afbeelding

Afbeelding
Normaal moest Tara dus naar binnen kijken, ipv naar buiten, maar het is mooi voor op de foto.

Afbeelding

Afbeelding
Weer ::)

Afbeelding

Afbeelding
Eerste galop foto! Denk ik toch.

Afbeelding

Afbeelding
Uitstappen. En praten met een vriendin die daarna les had, omdat ik niet deftig met haar kon praten, en haar al 3 keer niet meer gezien had.

Afbeelding

Flimpje -> http://www.youtube.com/watch?v=sQ8xuZAF ... er&list=UL (ik weet het, de galop is echt slecht. Maar ik was Spring gewoon en d's een zeteltje)

Reactie zou fijn zijn
Commentaar daar kan ik alleen maar van leren.
En vergeet niet dat ik al een dikke 2 maand niet meer had gereden, en een beginner in het western ben

Dada!

Rennie89

Re: Beginnertje in 't western leert bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:45

Ik heb het idee dat je beugels wel een gaatje langer mogen, dan zit je wat ontspanner. Verder moet je op je houding van je handen letten :P

Maar wat leuk zeg dat je western rijd :j ik heb het wel eens gedaan op de paarden van mijn nicht enkele jaren geleden maar helaas zijn die verkocht en is er geen westernstal in de buurt

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 11:54

@ Lafiya : bedankt voor de tip. Die heb ik uitgeprobeert met halloween, meer alweer trok ik mijn hielen op waardoor ik ze telkens verloor.
Veel rijd ik ook niet western hoor, ik ben daar 1 keer om de 3 weken ofzo.

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:06

Ziet er vet gaaf uit!!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:50

Ten eerste zijn je beugels te kort en je teugels te lang. Vandaar dat je je armen helemaal moet optrekken om te kunnen sturen. We beginnen echt niet meteen met een los teugeltje, we werken er naartoe. Ik vraag me wel af waarom je instructeur hier niks over heeft gezegd..
Verder is het een leuk paardje maar je moet absoluut nog veel leren. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:03

(GEEN VERSTAND VAN WESTERN)
volgensmij moet jee je benen wat meer aan je paard houden maar het ziet er leuk uit!
xx

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 21:14

@ Blanket: Beugels te kort, ik weet het. Altijd al problemen gehad met stijdbeugels. Teugels, ik weet het. Vroeger altijd begonnen met lange teugels in de manege toen ik nog veel engels reed.
Ik rijd niet lang, 3 jaar, en ik rijd 3 maand western. Op de foto's was het 2 maang geleden dat ik nog had gereden, en ik heb een geheugen als een zeef.
Maar een mens kan nooit stoppen met bijleren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:56

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:30

@ inowa: amai, ik kan just een L achteruit rijden, zoiets zie 'k mij nog niet direct doen