Wat vinden jullie van mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxFloor

Wat vinden jullie van mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 21:37

Hallo,

Ik zal allereerst mmijn pony even voorstellen:
Naam: Jasper
Leeftijd: 4 (alweer bijna 5)
Schofthoogte: 1,46
Vader: Woodrow Carisbrooke
Karakter: Lief en aanhankelijk, maar soms een eigenwijs stuk vreten om het zo te zeggen.

Hij is ook echt goed in springen, dit heeft hij vast en zeker van zijn vader haha.
Hij heeft los de 1,30 gehaald, een ander paard was perongeluk in z'n weiland gekomen, toen hij geen uitweg zag is hij over het hek van 1,30 gesprongen :').

Maargoed, de laatste tijd merk ik echt dat hij gewoon echt lui word, een jaar geleden was hij nog lekker vlot en dat gaat er een beetje uit.
Zou dit misschien kunnen komen omdat hij nu niet geschoren is,en vorig jaar wel?
Ook merk ik dat Jaspertje weer een rond buikje begint te krijgen.
Hij krijgt nog een kilo biks per dag, het zal denk zo'n een halve kilo zijn waar hij nu op zit.
Wel krijgt hij veel hooi, maar volgens mij maakt dat niet dik.

En met rijden is hij is een leuk beest, lekker eigenwijs met een eigen willetje!
Op buitenrit verschilt het heel erg, de ene keer kan je amper rijden omdat meneer telkens terug naar huis wilt rennen.

Maar nu is mijn vraag:

Vinden jullie mijn pony er beter uitzien dan een jaar geleden of juist slechter?

Vorig jaar.
Afbeelding

Nu
Ik weet dat hij er op deze foto lui uitziet, maar bij lage sprongen is er voor hem niet veel aan :')
Afbeelding

Afbeelding

Xxjes.

spyro

Re: Wat vinden jullie van mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:46

Wat een liefie.
Ik vind niet dat hij er slechter uit ziet. Op alle foto's vind ik hem er goed uit zien.

Wel vind ik dat hij er ongeschoren beter uit ziet dan geschoren.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:49

Op de laatste foto vind ik hem het mooist. Hij heeft een lief bekkie.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:49

spyro schreef:
Wat een liefie.
Ik vind niet dat hij er slechter uit ziet. Op alle foto's vind ik hem er goed uit zien.

Mee eens :D

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:52

Ik vind hem ook erg leuk & schattig.
Dat hij iets luier is, is normaal in de winter, dan hebben ze lekkere dikke warme vacht...
Maar ik vind hem net iets te zwaar staan. Als hij ietsjes strakker zou staan, zou hij zich misschien ook al fitter voelen?!

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:52

Sidera schreef:
spyro schreef:
Wat een liefie.

Mee eens :D

my to

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:36

NF---> JITP

xxiloveyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:58

wat eeen super leuk dier.
Ik vind hem persoonlijk geschoren er wat netter uit zien.

succes erme.
xxx

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:09

Omdat je pony nog zo jong is zou ik hem niet te vaak laten springen. De foto is niet echt goed, de standfoto, maar het is net of hij nog wat overbouwd is. Dat betekent dat ie van voren nog wat omhoog moet komen en dus nog lang niet uitgegroeid is. Mijn paard is net zo oud als de jouwe, heb het afgelopen jaar 2x een klein sprongetje gemaakt maar verder nog niks. Laat hem eerst lekker onder het zadel lopen, dat springen komt wel. Eerst zijn pezen en botten maar eens laten sterken.

Wat betreft het luiheid: ik weet niet of je rijdt met een zweep? je mag hem af en toe gerust een opdonder geven hoor, dat voelt ie echt niet. Ik weet niet of ie goed aan het been is, maar als jij been geeft, moet hij voorwaarts. En als het niet weg is, dan is het een tik, en als daar geen reactie op komt, mag je hem gerust een mep geven hoor. Daar wordt ie goed van aan het been, en dat is wat je wilt hebben toch? Probeer daar consequent in te zijn, zodat hij gaat begrijpen dat als jij hem aanspoort met 2 benen dat hij dan vooruit moet. En als jij hem met een been aanspoort dat hij dan opzij moet. Ga hem niet 10x een been geven, dan een keer een tikje en als ie het niet doet braaf zeggen, want dan komt er niks van terecht. Probeer daar een beetje streng in te zijn, dan komt het echt wel goed en zal je paard ook wat actiever worden. Probeer veel overgangen te rijden, dat werkt perfect!

Daarnaast helpt longeren ook ontzettend. Werk hem eerst gewoon wat los aan de longeerlijn, en zet hem daarna bij met bijvoorbeeld een halsverlenger. Maar doe dit wel met iemand die er ook verstand van hebt. Ander richt je meer schade aan, dan je goed doet.

Ik hoop dat je wat met mijn tips kunt :)