Flavie & LoutieMan !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_Ra

Re: Flavie & LoutieMan !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:10

wat een mooie foto's!! Haha! erg leuk om te zien hoe jullie vertrouwen in elkaar hebben, echt respect haha.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:01

ik vind die ophef wel grappig, maar ik snap niet waarom mensen reageren terwijl ze geen noot verstand van Bitloos ed hebben

Bastiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:09

Het heeft toch wel geholpen om er wat van te zeggen Tong uitsteken Ik heb nauwelijks nog nieuwe reacties over een cap of weet ik veel wat gezien. Zo blijft het tenminste een leuk topic.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:39

Charlotjuuh schreef:
florrtje schreef:
waarom moeite doen om hierop te reageren Clown

de dag dat kalife wegstormt met mij en niet meer kan tegenhouden met neckrope dan scheer ik al mijn haar af.

Ik wou dat ik zo'n vertrouwen had.

Al is het nu nog zo'n mak paard, het is nog steeds een paard... Tenzij dit een ander dier is, maar ik zie toch wel heel goed dat dit een paard is... (een paard = een vluchtdier!!!! zo mak als een lammetje of niet)

Hier nog kort even op reageren.

Je hebt het goed gezien het is een paard, maar had je het slecht gezien en gedacht dat het een koe was , dan kon deze ook nog altijd vluchten, een vluchtend paard loopt weg van onder zijn ruiter, hij is er bang van en schenkt geen vertrouwen, met trens, stang , neckrope , hackamore,... het paard zul je niet kunnen stoppen.

Je moet weten dat je in je huis niet veilig bent, er kan plots een auto binnen rijden!.
Je ALLER BESTE vriendin haalt een zakmes boven en steekt je neer,

ahja, nergens zijn wij veilig, zelf niet op een paard waar hackamore stang trens bosal en neckrop,... tergelijkertijd aanhangen.
Eender wat , als hij weg is het paard is hij weg.
Ik denk toch nog naast je beste vriendin zult durven lopen,
of in je zetel zult durven zitten

Alsje snapt wat ik wil bedoelen,

Correcte samenvatting :

Leven = risico's nemen!

Vriendelijke groeties flortje

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:42

Bastiaantje schreef:
Het heeft toch wel geholpen om er wat van te zeggen Tong uitsteken Ik heb nauwelijks nog nieuwe reacties over een cap of weet ik veel wat gezien. Zo blijft het tenminste een leuk topic.

Inderdaad een cap in vorige topic 25 toeren meegedraait,
en op die laatste pagina was ik nog steeds niet van plan om er eentje te dragen! :-P
maar dat laten we achter wegen!

Clown

@ Lau_ra & Cynthiaaapje : Dankje voor toffe reactie :

Cynthiaaapje : wat bedoel je met ophef ?! Tong uitsteken

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:21

Wat geweldig dat jij zo`n band hebt met je paard!!Ben stiekem een beetje jaloers. Ik heb nu ook een onwijs goede band met mijn bijrijdarabier maar ik zou voor geen goud met neckrope buiten een bak gaan rijden. Die van mij schrikt namelijk nogal snel dat heeft weinig met de vertrouwensband te maken.
Nou ik zou zeggen blijf zo veel lol hebben en wees op je hoede idd met galopperen op asfalt enz.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:30

HedwigO schreef:
Wat geweldig dat jij zo`n band hebt met je paard!!Ben stiekem een beetje jaloers. Ik heb nu ook een onwijs goede band met mijn bijrijdarabier maar ik zou voor geen goud met neckrope buiten een bak gaan rijden. Die van mij schrikt namelijk nogal snel dat heeft weinig met de vertrouwensband te maken.
Nou ik zou zeggen blijf zo veel lol hebben en wees op je hoede idd met galopperen op asfalt enz.

Nogmaals ik zat in draf zonder hadden en kalife schoot in galop,
blijkbaar iets te enthousiast,
twas ook maar een galop voor 2 meter,
en het is muiske haar paard Clown Maar tis wel mijn grote lieveling, en ik zie hem ook doodgraag.

Nuja, toch vind ik dat het iets met vertrouwen heeft te maken (dat wegrennen)
Alsje paard je vertrouwd , vertrouwd hij ook wat jij vertrouwd.
Maar bon , ik hoop nog van je binnen enkele jaren zo te zien op straat (met neckrope)
Kun je namelijk aan werken he,
Maar ik ken je paardje niet ,
Dusja, doe gewoon waar je je goed bijvoelt Haha!

groeties

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:43

Die heeft er lol in! *LOL*
Geweldige foto's. Lachen

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:42

florrtje schreef:

En met wat pech was je op die twee meter onderuit gegaan met een beslagen paard. Een beetje gezond vestand? Niet alleen de straat overigens, alles is betonhard bevroren. Hoefijzers = schaatsen. Laat jij je paard ook beslagen op de weide lopen met dit weer? Haal die ijzers er toch onderuit als je dit soort actie wil in de winter..

Wat ik nog het meest onverantwoord vind aan dit topic is dat het beeld van een jong meisje zadelloos en optomingloos op een arabier de indruk wekt dat dit zowel weinig training inhoudt als weinig risico voor een niet-getrainde combinatie (en de toevallige mede-weggebruikers). Geen van beide is waar.
Realiseren jullie (eigenaar en ruiter) je wat er kan gebeuren wanneer mensen dit idilische beeld ook graag voor zichzelf willen, maar geen idee hebben hoe dit werkt?

TS: Even voor de duidelijkheid, dit staat los van het feit of dit voor jou in combinatie met dit paard veilig kan of niet. Kan ik niet over oordelen. Ik heb het over beeldvorming.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:05

ik ga volledig met bovenstaand mee...!
ik vind het gewoon gevaarlijk, er is een grens, en blijkbaar kennen jullie die niet Lachen

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:23

Ik vind het knap dat je zoveel vertrouwen in (iemands) anders
paard hebt. Ikzelf zou namelijk al lang een cap, zadel, hoofdstel
enzo hebben omgedaan. Bloos Maargoed, verder zeg ik niets. Lachen

Foto 2 vind ik erg mooi, leuk hoofdje heeft het paard daar ook.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:24

Bandida schreef:
florrtje schreef:

En met wat pech was je op die twee meter onderuit gegaan met een beslagen paard. Een beetje gezond vestand? Niet alleen de straat overigens, alles is betonhard bevroren. Hoefijzers = schaatsen. Laat jij je paard ook beslagen op de weide lopen met dit weer? Haal die ijzers er toch onderuit als je dit soort actie wil in de winter..

Wat ik nog het meest onverantwoord vind aan dit topic is dat het beeld van een jong meisje zadelloos en optomingloos op een arabier de indruk wekt dat dit zowel weinig training inhoudt als weinig risico voor een niet-getrainde combinatie (en de toevallige mede-weggebruikers). Geen van beide is waar.
Realiseren jullie (eigenaar en ruiter) je wat er kan gebeuren wanneer mensen dit idilische beeld ook graag voor zichzelf willen, maar geen idee hebben hoe dit werkt?

TS: Even voor de duidelijkheid, dit staat los van het feit of dit voor jou in combinatie met dit paard veilig kan of niet. Kan ik niet over oordelen. Ik heb het over beeldvorming.

de gewone banen worden gestrooid hier bij ons Clown
als dit bij jullie het geval niet is wel daar kan ik dan niets aandoen.
hij kan gewoon niet onderuit op zijn bakes gaan volgens jou omdat het niet glad ligt, lijkt me logisch Clown

mijn paarden kunnen winter en zomer kiezen wat ze doen, binnen buiten, afdak, stal, weide, piste, etc

er ligt hier nergens ijs of ijzel

als ik niet zeker wist dat ze geen goed team zijn zou ik haar zo iets nooit laten doen.

weinig training? ik heb met mijn arabier intensief een dik jaar erover gedaan om dit te bereiken,
hij kent al twee jaar en half niets anders dan touwhalster of neckrope.

ik heb niet gezegd dat anderen dit moeten nadoen,
we laten enkel tonen hoe het anders kan en wel degelijk goed kan.
kalife is enorm betrouwbaar, zelfs een klein kind kan met neckrope op hem rijden.
mijn vriend zijn vader zit al meer dan 45jaar tussen de paarden en hij heeft zelf gezegd dat hij nog nooit zo een paard gezien heeft dat zo goed luistert op neckrope int verkeer.
de meeste zijn gewoon show paarden die in een piste ring wat show kunnen geven en thats it en dat is een verkeerd beeld wat velen krijgen.

bitloos is voor mij onafhankelijk zijn van een bit overal waar je naar toe gaat.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:30

Citaat:
af en toe kwamen we wat gras tegen dat niet te hard lag en goed lag om een galopje te doen.
helaas enorm beperkt.
meeste waren glad of te hard, vooral veldbaantjes en lege velden waren steenhard of met ijs.
nuja toch 2stukjes tegen gekomen die goed waren

Citaat:

Of ik ben heel dom, maar hoe kan iets anders glad worden zonder ijs/ijzel? Lachen
Gewoon een vraag, niet aanvallend bedoelt.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:33

Lydiaaa schreef:
Citaat:
af en toe kwamen we wat gras tegen dat niet te hard lag en goed lag om een galopje te doen.
helaas enorm beperkt.
meeste waren glad of te hard, vooral veldbaantjes en lege velden waren steenhard of met ijs.
nuja toch 2stukjes tegen gekomen die goed waren

Citaat:

Of ik ben heel dom, maar hoe kan iets anders glad worden zonder ijs/ijzel? Lachen
Gewoon een vraag, niet aanvallend bedoelt.

door water dat bevriest.
de straten worden hier gestrooid,
wij wonen vrij hoog daardoor loopt het water af naar beneden en blijft het hoge gedeelte droog.
kan je gerust uren zitten wandelen in de hoogte zonder te moeten afdalen.
welkom in de vlaamse ardennen Knipoog

als je op de foto's kijkt dan zie je ook dat het mooi droog ligt.
ik ben ook niet van plan om mijn paard zijn benen te doen breken.
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 22-12-07 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:36

Aahh zo, ik snap het denk ik. Lachen

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:39

florrtje schreef:
Bastiaantje schreef:

Inderdaad een cap in vorige topic 25 toeren meegedraait,
en op die laatste pagina was ik nog steeds niet van plan om er eentje te dragen! :-P
maar dat laten we achter wegen!

Waarom wil je geen cap dragen? Dat heeft toch niks met vrijheidsdressuur te maken, het is gewoon veiligheid. Je paard kan altijd struikelen, uitglijden en dan kan je heel lelijk vallen...dat heeft niks met vertrouwen te maken, dat is gewoon reeel. Ik vind het echt heeeeel onverstandig. Ik vind zelf ook dat ik heel goed kan autorijden, maar daarom ga ik nog niet zonder gordel rijden...is hetzelfde met paardrijden...die caps zijn er niet voor niks. Het kan geen kwaad alleen maar goed! Volgens mij is het met buitenrijden nog verplicht ook...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:40

Super mooie foto's !!!!!!!! Haha!

Forget

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:42

Veel mensen hebben commentaar over het lopen op beton.
Hoe denken jullie dan over paarden die voor de kar lopen ?
Ik vind het echt gezeur om niets. Een paard kan uitglijden, maar dat kan ook op gras. zoals iedereen het kan zien loopt het paardje super in balans.
Vind het superknap van je.

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:44

Chiqa schreef:
Florrtje, ik had je andere foto's ook bewonderd in dat andere topic, ik denk
gewoon dat jij een echt paardenmeisje bent, geboren en getogen op de rug van een paar dben jij één, jij heb een gave.

Ik zou het never nooit doen omdat ik dit vertrouwen mis, maar denk dat we jou wel het vertrouwen kunnen geven dat jij weet wat je doet.....Althans....dat gevoel heb ik heel sterk bij je foto's.
En wat anderen zeggen? Zal grotendeels ongerustheid zijn, maar ook mss wel jalouzie, want je heb een bijzondere gave.
Vraagje heb je wel eens een ongeval gehad met een van je paarden?

Het is toch geen gave, gewoon een manier van rijden. Ik ben er heel erg voor en heb er respect voor hoor. Maar met alleen vertrouwen kom je er niet, want een dier denkt niet als mensen!!!! Ik heb de boeken van Monty Roberts gelezen en daaruit blijkt wel dat als je op zo'n manier met paarden om wil gaan, er heel veel tijd in gaat zetten om hun taal/denken/leefwijze te leren kennen en dan nog weet je nooit precies hoe het zit.

Ben er dus zeker wel voor, maar dan wel op een verantwoorde manier en er niet vanuit gaan dat je een gave ofzo hebt, dat vind ik naief.

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:48

florrtje schreef:
Bastiaantje schreef:
Volgens mij is het ook puur afhankelijk van hoe een paard afgericht is wat de beste manier is om hem te rijden. Als een paard zo op de neckrope goed afgericht is en dat idee krijg ik toch wel heel sterk bij de paardjes van Muiske, dan zijn ze op die manier net zo goed te remmen als een paard die altijd met een bit gereden wordt. Ik denk niet dat het er veiliger op wordt om een paard die niet of nauwelijks gewend is aan een bit een bit in te hangen en te denken dat je hem vervolgens beter kan remmen. Dat is echt afhankelijk van de africhting van het paard.

Verder vind ik dit de meest paardvriendelijke manier om met een paard om te gaan. Zonder dwang, zonder veel poespas, volgens mij is daar allemaal niks op aan te merken.

dat klopt al haar paarden gaan er perfect op.

muiske haar mama wou zippo eens de les spellen (hij is nogal eenhandig en nogal aan muiske geplakt) dus ze nam een stang bit met hefboomsysteem en ging eens de baas spelen toen ze wou wandelen met hem.
wat haar slecht uitkwam, na 1km verder stormde zippo terug naar huis, hoe harder ze trok hoe harder zippo wegliep,
een uur en half hield zij het vol om te gaan wandelen en zippo keer op keer over drukke straten in volle galop naar huis.

tja muiske haar mama wou niet luisteren naar haar...

en kalife... muiske heeft hem zo danig ver gekregen dat een klein kind van drie jaar met een neckrope met kan rijden.
bij hem heb je echt niets nodig, ook in het verkeer is hij zeer betrouwbaar.
weggaloperen doet hij niet als hij van iets schrikt, dit is gewoon ter plaatse en zolang dat kalife voelt dat jij zeker bent van jezelf zal hij ook niet eens een poging ondernemen om weg te lopen.
want jij bent de leider en jij bepaalt het gevaar.

zelfs al zou er een bom naast ontploffen zou hij nog niet eens omkijken Haha!

Waarom rijd je met stang dan? Kan je toch beter met een zacht bit rijden, stang (en trens) is niet voor niets voor de hoger opgeleide paarden! Geen wonder dat je paard dan in verzet gaat toch!

De ijzers op beton zijn onverstandig, maar een galopje kan gebeuren. Verder zijn het hele mooie foto's en ziet het er mooi uit (afgezien van de cap dan Tong uitsteken )

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 22:54

julia86: muiske rijdt enkel en alleen bitloos of neckrope en ik ook.

zippo kent niet veel ruiters en is een jaar lang enkel en alleen door muiske bereden geweest, ook zadelmak maken, etc...
nog maar het laatste half jaar rijden er af en toe eens anderen mee en bij haar mama wilt dit niet vlotten.
ze wou hem met stang de baas zijn wat niet gelukt is.

hij is veel gemakkelijker zonder bit dan met bit. (heeft in zijn hele leven ook maar een kleine 2maand een trens in gehad en thats it)
verder altijd bitloos.

nuja de mama van muiske wou niet luisteren naar haar.
en dan zeggen dat kinderen altijd moeten luisteren naar hun ouders Haha!

zippo is voor mij ook te krachtig,
hij is nogal eenhandig en kent maar 1ruiter.

Ik zou ook nooit met zippo op wandel gaan met neckrope,
gewoon omdat ik in hem geen vertrouwen heb.
Kalife daar in tegen krijgt heel veel van mijn vertrouwen.

Bastiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:55

Julia86 schreef:
Chiqa schreef:
Florrtje, ik had je andere foto's ook bewonderd in dat andere topic, ik denk
gewoon dat jij een echt paardenmeisje bent, geboren en getogen op de rug van een paar dben jij één, jij heb een gave.

Ik zou het never nooit doen omdat ik dit vertrouwen mis, maar denk dat we jou wel het vertrouwen kunnen geven dat jij weet wat je doet.....Althans....dat gevoel heb ik heel sterk bij je foto's.
En wat anderen zeggen? Zal grotendeels ongerustheid zijn, maar ook mss wel jalouzie, want je heb een bijzondere gave.
Vraagje heb je wel eens een ongeval gehad met een van je paarden?

Het is toch geen gave, gewoon een manier van rijden. Ik ben er heel erg voor en heb er respect voor hoor. Maar met alleen vertrouwen kom je er niet, want een dier denkt niet als mensen!!!! Ik heb de boeken van Monty Roberts gelezen en daaruit blijkt wel dat als je op zo'n manier met paarden om wil gaan, er heel veel tijd in gaat zetten om hun taal/denken/leefwijze te leren kennen en dan nog weet je nooit precies hoe het zit.

Ben er dus zeker wel voor, maar dan wel op een verantwoorde manier en er niet vanuit gaan dat je een gave ofzo hebt, dat vind ik naief.

En??

Doet ze de paarden er kwaad mee?? Nee, in tegendeel. Wat is dan het probleem? Laat ze lekker zelf uitzoeken hoe ze met die paarden en met zichzelf omgaan. Flortje heeft een paar berichten eerder al aangegeven dat ze ook naar aanleiding van de 25 pagina's gezeur over een cap nog steeds niet van plan is een cap te dragen, dus stop dan ook met dat gezeur over onverantwoordelijk. Ze doet er toch niks mee. Dit is hun manier van rijden, die paarden zijn perfect afgericht. Daar kan menigeen nog een puntje aan zuigen.
Zolang het welzijn van de paarden niet in het gedrang komt, wat hier absoluut niet het geval is, laat ze dan lekker doen waar ze zich fijn bij voelen. Als je het er niet mee eens bent, prima, maar het is bijzonder nutteloos om dat keer op keer te melden. Flortje doet er toch niks mee.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 22:57

De ideale oplossing om veilig te zijn = vertrekken van de wereld.
Moet ik dan slapen met een harnas tegen vliegtuig neerstorting gevaar ?. Je kiest in je leven. En ik begrijp jullie keuze... Mss jullie iets meer de mijne ?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:02

Ziet er fijn uit, respect hoor Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:03

Julia86 schreef:
Het is toch geen gave, gewoon een manier van rijden. Ik ben er heel erg voor en heb er respect voor hoor. Maar met alleen vertrouwen kom je er niet, want een dier denkt niet als mensen!!!!

Ik vind Flortje een "kunstenares" zoals ze met de paarden omkan gaan, weet wel zeker dat ze een gave heeft Lachen Want je hoeft mij dit met de beste instructeur ter wereld nog niet te leren, simpelweg omdat ik die gave niet heb, angstiger ben en niet zo lenig.
Kijk bijvoorbeeld eens naar het voltigeren in het circus, is aardig te evenaarden met wat Flortje doet, en dat gaat ook vaak van familie op familie door, je hoeft mij niet te vertellen dat je dat zomaar even leert, dat moet in je zitten, klaar Lachen

Julia86 schreef:

Denk dat jij en ik vaker van onze paarden zijn afgevallen dan Flortje Knipoog Dus hoezo naief, je kan ook iets aannemen niet overal hoeft een verklaring of theorie voor te zijn.