Snowy ook maar op bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie dit een leuke pony?

Ja
17 (68%)
Nee
6 (24%)
Gaat wel
2 (8%)

Totaal aantal stemmen: 25

Sappos

Re: Snowy ook maar op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:38

Stap je dan niet meer op de pony?
Nee morgen ga je gewoon weer rijden en wat boeit jou het eigenlijk dat dat arme ding straks pijn in zn rug heeft. Als jij maar lol hebt he ? Boos!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:42

Ik heb alles gelezen wat je gezegd hebt:

- Je MOET de pony rijden omdat:
+ je hem klaar moet stomen voor de kleintjes? - maar je zegt dat 1 van de kinderen al 1 keer in de week les met hem heeft. Bovendien kun je de pony beter "klaarstomen" door hem aan de longe stemcommando's te leren en vervolgens met de kinderen erop te longeren.

+ hij beweging nodig heeft want hij is te dik? Vind hem persoonlijk niet bijzonder dik maar al zou hij dat zijn moet hij dus zijn eigen overgewicht dragen en daarbij ook nog een te zware ruiter? Wat is er mis met longeren voor zijn beweging?

+omdat de eigenaren het willen? - Jammer dat jij niet dat beetje liefde en respect voor hem kunt opbrengen om te zeggen "beste mensen, ik snap wat jullie willen MAAR ik ben te groot en zwaar voor deze pony, ik kan jullie wel op andere manieren helpen (zie hierboven)"

En nu zeg je ook nog dat je op een nog kleinere pony zult gaan rijden?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:43

Sappos schreef:
Stap je dan niet meer op de pony?
Nee morgen ga je gewoon weer rijden en wat boeit jou het eigenlijk dat dat arme ding straks pijn in zn rug heeft. Als jij maar lol hebt he ? Boos!

rijden hoeft voor mij ook nie altijd!
neej morge stap ik er niet op nee want hij is er niet Bloos
hij is nu al 4 weken weg (zie ergens eerder vermeld in het topic) en komt pas zaterdag terug (heb dus al 4 weken al niks met hem gedaan)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:45

Maar waarom wil je per se rijden? Tuurlijk kan het zijn dat hij bij kleine kinderen wat moeilijker is, maar denk dat je hem veel beter op een andere manier kan trainen zonder hem onnodig over te belasten

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:45

nathalie2302 schreef:

+ je hem klaar moet stomen voor de kleintjes? - maar je zegt dat 1 van de kinderen al 1 keer in de week les met hem heeft. Bovendien kun je de pony beter "klaarstomen" door hem aan de longe stemcommando's te leren en vervolgens met de kinderen erop te longeren.

+ hij beweging nodig heeft want hij is te dik? Vind hem persoonlijk niet bijzonder dik maar al zou hij dat zijn moet hij dus zijn eigen overgewicht dragen en daarbij ook nog een te zware ruiter? Wat is er mis met longeren voor zijn beweging?

+omdat de eigenaren het willen? - Jammer dat jij niet dat beetje liefde en respect voor hem kunt opbrengen om te zeggen "beste mensen, ik snap wat jullie willen MAAR ik ben te groot en zwaar voor deze pony, ik kan jullie wel op andere manieren helpen (zie hierboven)"

Verplaats jij je eens in mij dan, dan zou je het ook zo doen als je thuis allemaal niet echt lekkere omstandigheden hebt (meestal dan)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:46

Sappos schreef:
Maar waarom wil je per se rijden? Tuurlijk kan het zijn dat hij bij kleine kinderen wat moeilijker is, maar denk dat je hem veel beter op een andere manier kan trainen zonder hem onnodig over te belasten

lees maar terug!
dat heb ik al een aantal keer gezegt.

ik ga hier in het topic er niet vedder op in! wil je meer weten kan je PBen!!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:47

Je zult vast niet de enige zijn! Maar daar hoeft de pony de dupe niet van te worden.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:49

ojee 4 weken al niks gedaan, nou moet ie echt de hele week gereden worden als ie terug is????
Mijn paard is ook al een aantal weken niet bereden, aangezien zijn zadel niet goed legt en ik nou eerst aan het sparen ben voor een nieuwe.
Met andere woorden rijden is leuk, zolang het niet ten koste gaat van je paard!!!
Bij jou dus wel!
Met deze manier van denken, ben je geen paarden of pony's waard!!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:50

Ik ken jouw situatie natuurlijk niet...en als je het thuis rottig hebt vind ik dat heel erg voor je...MAAR...ik zou dan JUIST niet willen dat iemand anders (mens of dier) het door mij ook rottig zou hebben.....dus nee...dan zou ik niet rijden...zou wel lekker tijd met de pony doorbrengen..met hem wandelen/spelen/vd-en/ll-en of longeren....

Hanne001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:53

aah waarom toch? En dan ga je nog op kleinere pony's rijden! Huilen Zeg ik heb echt mijn medelijden met die pony! Ach gut Vroeger hé... was ik veeeeeel lichter dan jij en kleiner! En toen reed ik al niet meer op een shet... Ik heb tenminste respect voor hun rug! Jij denk dat die shet jou kan dragen... Die komt gewoon in opstand! En dan ga je nog op een kleinere rijden?? Bizar van je hoor! Verdrietig Gewoon zielig! Nors opkijken Kun we je het echt niet in je hoofd stampen??? Hamer Mijn optie: rij er gewoon nie mee! Komaan! Dat is MIJN raad! Pling

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:54

Verplaats jij je eens in mij dan, dan zou je het ook zo doen als je thuis allemaal niet echt lekkere omstandigheden hebt (meestal dan)[/quote]

Dit moest ik echt even een paar keer lezen....
Heel rot voor je dat je thuis geen lekkere omstandigheden hebt, maar om dat als reden op te geven dat je op die kleine shetjes gaat rijden waar je te groot voor bent, is gewoon te zot voor woorden!
Als ik jou was zou ik nou maar een bericht sturen naar een MOD, om er echt een slotje op te zetten, want je zit jezelf nou op allerlei manieren goed te praten, maar je komt alleen maar slechter over!!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:07

omdat je dus rot omstandigheden thuis hebt wat natuurlijk vervelend is ga je maar rijden?
Sorry ik weet dat dat vervelend kan zijn maar om dat op een pony te gaan zitten die je hiermee verknald vind ik schandalig!
Je laat de pony dan dus leiden onder jou problemen.
Ik praat natuurlijk tegen niemand want niemand luisterd net als deesy ook zo eigenwijs.
Het enige wat ik ken hopen

is dat jullie er een keer zo hard af donderen dat jullie het niet meer in je hoof halen om ooit nog op een shet te stappen

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:09

rossebol schreef:
omdat je dus rot omstandigheden thuis hebt wat natuurlijk vervelend is ga je maar rijden?
Sorry ik weet dat dat vervelend kan zijn maar om dat op een pony te gaan zitten die je hiermee verknald vind ik schandalig!
Je laat de pony dan dus leiden onder jou problemen.
Ik praat natuurlijk tegen niemand want niemand luisterd net als deesy ook zo eigenwijs.
Het enige wat ik ken hopen

is dat jullie er een keer zo hard af donderen dat jullie het niet meer in je hoof halen om ooit nog op een shet te stappen

daarom rij ik niet! als je dat wil weten moet je terug lezen of PBen

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:27

EliseXJoelle schreef:
nathalie2302 schreef:

Verplaats jij je eens in mij dan, dan zou je het ook zo doen als je thuis allemaal niet echt lekkere omstandigheden hebt (meestal dan)

Sorry hoor maar het komt bij mij zo over, dat hierdoor juist wel gaat rijden.......

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:43

Het is nu wel duidelijk dat de meeste mensen vinden dat de TS te groot is voor de pony. Aangezien ik niet verwacht dat er nog dingen aan deze discussie toegevoegd worden die niet al gezegd zijn volgt hier een slotje.