Kleine actiemonster in muizenpakje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1

Re: Kleine actiemonster in muizenpakje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:22

Showpony schreef:
wendy1 schreef:
Misschien dat eigenaar van de pony aant uitproberen is welk zedel er goed ligt? Clown

En dat jou pony niet met een grote zware ruiter hoeft rond te lopen is dan heel erg mooi,maar waar zie jij staan dat deze ruiter te zwaar is?zie je de pony op zijn knietjes lopen dan?

Ten 2e als er 1 keer iets word gezegd over een grote ruiter en een slecht passend zadel zal het best wel begrepen worden,moet het dan 20 keer gezegd worden Clown Clown

Iedere maloot kan zien dat ze te groot is voor de pony! Verder is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat paarden en ponys veel minder gewicht kunnen dragen dan men dacht. Verder ging het mij voornamelijk om de combinatie te grote ruiter en slecht passend zadel.
Paarden hebben een hoge pijngrens dus hij zal niet zo snel op zijn knietjes gaan lopen Clown Beetje rare beredenering trouwens..een paard moet op zijn knieen gaan lopen wil je zien of de ruiter te zwaar is. haha ja goed argument, daar ga je het wel mee redden ja..
Dat het commentaar zo vaak herhaalt wordt komt 1: omdat veel mensen niet het hele topic lezen voor ze een reacte plaatsen, dat gebeurd zo`n beetje overal op bokt.
2: er wordt steeds weer op gereageerd door mensen als jij die toch maar weer elke keer in de verdediging schieten en de hele feedback blijkbaar maar niet willen snappen.
Trouwens ik dacht dat je niet meer zou reageren.. Cool

Ik heb me bedacht vind het ineens toch erg gezellig in dit topic Haha! Haha! Haha!

Dus als ik jou redenering goed begrijp kunnen mensen die 100 kilo wegen maar beter stoppen met paardrijden ook?
Ben ik wel nieuwschierig naar eigenlijk welk gewicht kan een paard dan dragen,als je toch de hele andere kant opgaan in dit topic wil ik dat wel graag weten!

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:44

zoek maar op t heeft in de Bit gestaan.

verder zeg je het volgende:"Dus als ik jou redenering goed begrijp kunnen mensen die 100 kilo wegen maar beter stoppen met paardrijden ook?"
Om daar kort op in te gaan: nee je hebt mijn beredenering idd niet goed begrepen..

als je even terug leest heb ik trouwens in eerste instantie niet eens gereageerd op het gewicht van de ruiter zelf, maar ging het me voornamelijk over de lengte en het slecht passende zadel.
Maar goed toen daar een hele discussie over oplaaide heb ik idd ook gezegd dat in princiepe deze ruiter ook wat aan de zware kant is voor deze pony.

Uit je reactie op te maken had je dat misschien wel spannend gevonden een lekkere discussie met iemand die een heftige stelling inneemt als: ben je 100 kg dan mag je niet paardrijden dat is dieren mishandeling! helaas moet ik je teleurstellen ik ben echt niet zo simpel dat ik van mening ben dat mensen boven de 100 kg niet zouden moeten paardrijden (daarbij spelen meerdere factoren: corecte drukverdeling door een goed passend zadel Knipoog,bouw van het paard, type belasting, etc..), maar in sommige gevallen vind ik dat mensen wel wat kritischer naar zichzelf en het paard zouden mogen kijken voor ze erop stappen.

Dan heb ik nog een zware domper Clown ik ga een weekje naar Parijs, dus jullie zullen het verder zonder mij moeten stellen Ach gut
Maar dat gaat helemaal goed komen, ik heb er alle vertrouwen in dat jullie bokkers heel goed zonder mij kunnen discuseren. Clown

So Ladys it was my pleasure!
Fijne avond toegewenst.
Ciao Pling

Edit: verder sluit ik me aan bij het stukje van Lady Silver hieronder.
Laatst bijgewerkt door Showpony op 10-06-07 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:57

Ik ben helaas wel van mening dat als een ruiter persee wil paardrijden en hij weet dat hij degelijk overgewicht heeft, maar ook de mogenlijkheid om af te vallen dat hij het ook moet doen omdat het voor het paard simpelweg harder werken is met een te zware ruiter.
Ik zie namelijk hier op bokt wel eens mensen die op een tenger paardje rijden en zelf nogal stevig van postuur zijn, maarja ik ben welgemanierd en ga niet zeggen ik vind je te dik voor dat paard, zoiets is gewoon gemeen, wat niet wegneemt dat het me een doorn in het oog is...
Kortom ik vind niet dat dikke mensen moeten stoppen met paardrijden maar wel dat ze een paard moeten zoeken dat aangepast is aan hun lichaamsgewicht en niet op een arabiertje van een meter 50 moeten klimmen, hard gezegt maar een arabier is niet gebouwd om zulk gewicht te dragen, terwijl zo iemand met een Tinker (of ander zwaargebouwd paard) een maatje voor het leven kan hebben en ook zeker kan weten dat het paard niet leidt onder zijn gewicht.

Het paardje uit het topic is trouwens een kruising shet, wat eigenlijk wil zeggen dat het dus niet de volledige draagkracht van een shet heeft.

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:21

Showpony schreef:
zoek maar op t heeft in de Bit gestaan.

verder zeg je het volgende:"Dus als ik jou redenering goed begrijp kunnen mensen die 100 kilo wegen maar beter stoppen met paardrijden ook?"
Om daar kort op in te gaan: nee je hebt mijn beredenering idd niet goed begrepen..

als je even terug leest heb ik trouwens in eerste instantie niet eens gereageerd op het gewicht van de ruiter zelf, maar ging het me voornamelijk over de lengte en het slecht passende zadel.
Maar goed toen daar een hele discussie over oplaaide heb ik idd ook gezegd dat in princiepe deze ruiter ook wat aan de zware kant is voor deze pony.

Uit je reactie op te maken had je dat misschien wel spannend gevonden een lekkere discussie met iemand die een heftige stelling inneemt als: ben je 100 kg dan mag je niet paardrijden dat is dieren mishandeling! helaas moet ik je teleurstellen ik ben echt niet zo simpel dat ik van mening ben dat mensen boven de 100 kg niet zouden moeten paardrijden (daarbij spelen meerdere factoren: corecte drukverdeling door een goed passend zadel Knipoog,bouw van het paard, type belasting, etc..), maar in sommige gevallen vind ik dat mensen wel wat kritischer naar zichzelf en het paard zouden mogen kijken voor ze erop stappen.

Dan heb ik nog een zware domper Clown ik ga een weekje naar Parijs, dus jullie zullen het verder zonder mij moeten stellen Ach gut
Maar dat gaat helemaal goed komen, ik heb er alle vertrouwen in dat jullie bokkers heel goed zonder mij kunnen discuseren. Clown

So Ladys it was my pleasure!
Fijne avond toegewenst.
Ciao Pling

Edit: verder sluit ik me aan bij het stukje van Lady Silver hieronder.

Ik wens je een fijne week parijs Haha! Haha! Haha!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:57

Kom net terug van vier heerlijke dagen vierhouten, even een paar daagjes er tussen uit... Eerste plek waar ik naar toe speer, zijn mijn paarden........Mijn grote liefdes.

Waar halen sommige van jullie het gore lef vandaan om uitspraken te doen die er feitelijk op neer komen dat ik onverantwoordelijk en ondoordacht met mijn dieren om ga ?

Let op , in het onderstaande stukje ga ik iets toelichten, voor de mensen die ik de moeite waard vind om op te reageren......Ik ga mij zeker niet verantwoorden.

M.b.t het slechte zadeltje, waar ik mij zeer zeker bewust van ben. Dit zadel is aangemeten door een deskundig iemand bij een ruitersport zaak, hij heeft zo'n 10 zadels op zijn rug gehad, en deze kwam eruit ... Zelfs een wintec zadeltje lag niet goed..Het zadel verschuift vreselijk tijdens het rijden, dat ziet ( zoals iemand anders al zo subtiel zei.......) een idioot zelfs. Dit kwam echter pas naar voren tijdens een wat sneller ritje... dit ritje dus ! Ik ben al flink op zoek naar een nieuw zadeltje, tot die tijd wordt hij zonder zadel gereden ( laten daar nou net geen foto's van zijn .. )

Verder......... Pony is geen shetlander, pony bepaalt zelf zijn tempo . Pony loopt heerlijk op zijn eigen beentjes....pony heeft er super veel plezier in....pony loopt regelmatig naast de fiets...pony moet nodig voor de kar...pony wordt af en toe gereden voor wat afwisseling... ( laten staan = vervetten = nog zieliger , of niet penny's ? ) Of te wel... ik denk dat pony het nog niet zo slecht heeft......

Pumba is een ontzettend lief gaaf dier, nog jong en speels . Ik vind het belangrijk dat er een ruiter opzit waar hij op kan bouwen als hij iets eng vind.. Dit blijkt prima te lukken met Carolien die net 50 kg weegt. Dat ze te groot is......... Tja.... Ik zie er liever ook een super klein te gek ruitertje op zitten, maar die kan je helaas niet halen in de supermarkt ( wel aan de overkant van de straat, stef kom weer eens langs met je zusje !). Als ik ook maar enige twijfel zou hebben of pumba dit te zwaar of niet leuk zou vinden, zou ik geen enkel risico nemen en carolien er nooit meer op laten.. Maar zelfs na jullie ongetwijfeld goed bedoelde taktische adviezen ( uitzonderingen daar gelaten, die ik hierbij gelijk even bedank voor de serieuze toevoeging aan dit topic ! ) , is de twijfel nog niet toegeslagen en ben ik alleen maar blij dat carolien hem AF EN TOE op een ritje mee neemt, want je ziet hem genieten.

Hij heeft giga veel beweging... Die komt er bij paarden met zo veel beweging lang niet altijd uit onder het zadel ( denk aan "Jeetje wat loopt hij mooi te showen in de bak, deed hij dat ook maar als ik hem rijd !!).. Vreemd dat hij dat wel zo uit zichzelf aanbiedt ..........met een veeeeeeeeeeelste grote ruiter ?

Goed........ Ik ben er eigenlijk nu al wel klaar mee. Het enige wat ik er nog over kan zeggen is dat sommige mensen misschien hun geplaatste berichtje nog eens goed over moeten lezen...en kijken wat dat nou werkelijk over jezelf zegt..... Voelde je je gefrustreerd ? Zat je op dat moment niet lekker in je vel ? Had je misschien niet beter eerst eens wat meer kunnen vragen i.p.v van alles door cyberspace te gaan zitten gillen ? Succes ermee !

Laatste : Ben wel heel blij dat iedereen het er over eens is dat het een super leuk diertje is Lachen

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:02

Ow ow de eigenaresse Clown Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod

animal_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:11

Les_Fjal schreef:
Kom net terug van vier heerlijke dagen vierhouten, even een paar daagjes er tussen uit... Eerste plek waar ik naar toe speer, zijn mijn paarden........Mijn grote liefdes.

Waar halen sommige van jullie het gore lef vandaan om uitspraken te doen die er feitelijk op neer komen dat ik onverantwoordelijk en ondoordacht met mijn dieren om ga ?

Let op , in het onderstaande stukje ga ik iets toelichten, voor de mensen die ik de moeite waard vind om op te reageren......Ik ga mij zeker niet verantwoorden.

M.b.t het slechte zadeltje, waar ik mij zeer zeker bewust van ben. Dit zadel is aangemeten door een deskundig iemand bij een ruitersport zaak, hij heeft zo'n 10 zadels op zijn rug gehad, en deze kwam eruit ... Zelfs een wintec zadeltje lag niet goed..Het zadel verschuift vreselijk tijdens het rijden, dat ziet ( zoals iemand anders al zo subtiel zei.......) een idioot zelfs. Dit kwam echter pas naar voren tijdens een wat sneller ritje... dit ritje dus ! Ik ben al flink op zoek naar een nieuw zadeltje, tot die tijd wordt hij zonder zadel gereden ( laten daar nou net geen foto's van zijn .. )

Verder......... Pony is geen shetlander, pony bepaalt zelf zijn tempo . Pony loopt heerlijk op zijn eigen beentjes....pony heeft er super veel plezier in....pony loopt regelmatig naast de fiets...pony moet nodig voor de kar...pony wordt af en toe gereden voor wat afwisseling... ( laten staan = vervetten = nog zieliger , of niet penny's ? ) Of te wel... ik denk dat pony het nog niet zo slecht heeft......

Pumba is een ontzettend lief gaaf dier, nog jong en speels . Ik vind het belangrijk dat er een ruiter opzit waar hij op kan bouwen als hij iets eng vind.. Dit blijkt prima te lukken met Carolien die net 50 kg weegt. Dat ze te groot is......... Tja.... Ik zie er liever ook een super klein te gek ruitertje op zitten, maar die kan je helaas niet halen in de supermarkt ( wel aan de overkant van de straat, stef kom weer eens langs met je zusje !). Als ik ook maar enige twijfel zou hebben of pumba dit te zwaar of niet leuk zou vinden, zou ik geen enkel risico nemen en carolien er nooit meer op laten.. Maar zelfs na jullie ongetwijfeld goed bedoelde taktische adviezen ( uitzonderingen daar gelaten, die ik hierbij gelijk even bedank voor de serieuze toevoeging aan dit topic ! ) , is de twijfel nog niet toegeslagen en ben ik alleen maar blij dat carolien hem AF EN TOE op een ritje mee neemt, want je ziet hem genieten.

Hij heeft giga veel beweging... Die komt er bij paarden met zo veel beweging lang niet altijd uit onder het zadel ( denk aan "Jeetje wat loopt hij mooi te showen in de bak, deed hij dat ook maar als ik hem rijd !!).. Vreemd dat hij dat wel zo uit zichzelf aanbiedt ..........met een veeeeeeeeeeelste grote ruiter ?

Goed........ Ik ben er eigenlijk nu al wel klaar mee. Het enige wat ik er nog over kan zeggen is dat sommige mensen misschien hun geplaatste berichtje nog eens goed over moeten lezen...en kijken wat dat nou werkelijk over jezelf zegt..... Voelde je je gefrustreerd ? Zat je op dat moment niet lekker in je vel ? Had je misschien niet beter eerst eens wat meer kunnen vragen i.p.v van alles door cyberspace te gaan zitten gillen ? Succes ermee !

Laatste : Ben wel heel blij dat iedereen het er over eens is dat het een super leuk diertje is Lachen

amen Afgod

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:15

Haha ja idd...
We hebben nooit gezegd dat je onverantwoordelijk met je dieren omgaat, daar ben ik heel heel zeker van.
Nee het onderwerp van deze discussie ging er eerst over dat het meisje te groot was; deze is gestopt omdat het toch maar zelden is.
En nu draait de discussie over te zware mensen op paarden, wat eigenlijk helemaal niet over jou pony's gaat.
Dan wil ik enkel nog 1 ding aanhalen van wat je zei, je zegt dat het geen shet is, ben je je er dan wel van bewust dat de uitspraak "die kan wel wat hebben" niet meer op gaat.
Er zijn namelijk niet zo veel andere ponyrassen die de draagkracht van een shet hebben...
Maar met de rest van je tekst ben ik het eens...

animal_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:31

Lara_Silver schreef:
Haha ja idd...
We hebben nooit gezegd dat je onverantwoordelijk met je dieren omgaat, daar ben ik heel heel zeker van.
Nee het onderwerp van deze discussie ging er eerst over dat het meisje te groot was; deze is gestopt omdat het toch maar zelden is.
En nu draait de discussie over te zware mensen op paarden, wat eigenlijk helemaal niet over jou pony's gaat.
Dan wil ik enkel nog 1 ding aanhalen van wat je zei, je zegt dat het geen shet is, ben je je er dan wel van bewust dat de uitspraak "die kan wel wat hebben" niet meer op gaat.
Er zijn namelijk niet zo veel andere ponyrassen die de draagkracht van een shet hebben...

er zit ijslander in Bloos vandaar dat hij wel wat kan hebben Haha! maar nogmaals dit meisje rijd pumba zelden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:45

Lara_Silver schreef:
Haha ja idd...

Dus eigenlijk gaat het nu off topic. Knipoog
Als jullie een discussie willen voeren over te zware mensen op paarden, prima maar kijk de zoekfunctie er eens op na en open dan eventueel een discussie topic.

Anneline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:21

Snap de discussie niet. Leuk paardje, te groot meisje. Maar als hij het kan houden, prima.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:51

Wat is Pumba toch gaaf! Hij kan echt mega draven zeg!
Hopelijk vind je gauw een passend zadeltje. Dat blijft lastig met die kleintjes Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:13

soraja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:53

leuke foto's Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:44

Sorry dat ik even lastig kom doen, maar ik wil even een verduidelijking; aan een paar posts te zien zou het meisje (dat veel te groot is voor deze pony) er normaal niet op rijden. Waarom staat dan in het bericht zelf: Dinsdag heeft Carolien weer op Pumba gereden, pony van Lesley ( Les_fjal ). ?! Verduidelijking graag! Vork Vind dit niet zo verantwoord, ruiter is echt stukken te groot voor deze pony; en er is ook al gezegd dat het een jong diertje is: vind ik het echt niet kunnen . En @ Les_Fjal: als je niet tegen kritiek kunt (en degene die kritiek geven uitmaakt voor penny ; uit dit stukje maak ik dit op : laten staan = vervetten = nog zieliger , of niet penny's ?) hoef je geen foto's op bokt te plaatsen, -kom nu niet af dat jij de foto's niet geplaatst hebt, als er foto's van iemand anders staan, moet die steeds toestemming vragen aan de eigenaar...- je weet toch zowiezo dat je als je foto's plaatst van iemand die veel te groot is voor haar pony je er kritiek zal op krijgen; volgens mij ben jij hier de penny als jij denkt dat deze combinatie perfect is; en geen kritiek wilt krijgen... Als je het stukje dat ik aanhaalde dat jij schreef niet bedoelde als uitschelding voor penny's: mijn excuses, maar ik heb het zo begrepen... Dan, vraag ik opnieuw verduidelijking. En wat dat vervetten & laten staan betreft; er zijn nog tal van mogelijkheden om je pony beweging te geven. Vrijspringen, longeren, los laten lopen, aan de hand lopen, mennen, ... ik noem maar wat. Kleine ruiters zijn er wel genoeg hoor, alleen zul je er de tijd voor moeten nemen om er naar te zoeken. (en af en toe geluk hebben) Maar een pony hoeft niet ongelukkig te zijn als hij niet bereden wordt...

Verder: het ziet er een enorm leuk diertje uit Ja.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:51

jongens alsjebleift waar gaat dit over ja idd carolien rijd hem heel af en toe maar dat komt omdat het kleine ruitertje weinig tijd had. Het kleine ruitertje komt er snel weer aan lesley zeg maar een dagje Knipoog

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:29

Lisanne_ schreef:
Het is geen shetlander... Knipoog
Ja ze is te groot, maar pumba houd het prima...
iig bedankt voor het reageren Lachen

hey
wat is het dan ?
het is een super gave pony !
echt schattig...

soraja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:21

Les_Fjal schreef:

helemaal mee eens Ja

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:09

En daar ging bokt weer.

Fijn dat de eigenaresse het zelf even ging uitleggen! Ja

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:17

gaaf man Haha!
iedereen zegt wel dat je te groot bent, is mischien ook wel maar hij kan t denk ik wel prima aan Knipoog die beestjes zijn sterker dan de meeste mensen denken!
super leuke fotos Haha!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:56

Lief beestje , lekker stoer!
Wat betreft je wat te groot bent maakt toch voor een keertje niets uit? Je ziet gewoon dat het beestje er plezier in heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:58

Les_Fjal schreef:

Ik vind Pumba,een waanzinnig leuke pony.Ik keek even in je profiel wat het wel is als het geen shet is.Dus vermoed ik iest welsh-achtigs gezien ze hoofdje.Ik snap ook wel dat dit meisje niet zonder zadel kan rijden ,want dan komen haar voeten echt op de grond.
Maar ik blijf het zonde vinden dat iemand die zo groot is en daarbij vind ik 50 kilo een behoorlijk gewicht voor zo'n klein dier,op het beestje rijd.

Ik denk dat het draagvermogen van zo'n dier toch flink overschat word.Dat is niet om jou of het meisje aan te vallen maar ik zie het wel vaker.vergeet ook niet dat bij die 50kg's ook nogeens het gewicht van het zadeltje komt.Ik denk dat je met dit diertje best moet oppassen met zijn rug.En dat is niet als verwijt naar jou toe bedoelt maar mischiens eens uit overdenking en eens proberen uit een andere hoek naar je paardje te kijken.Ik zag in je profiel dat je ook lesgeef mens ben ,dan moet je toch zelf kunnen bedenken wat deze lengte met balans en alles doet.
Maar overeen ding zijn we het harstikke eens en dat is dat die pony harstikke gaaf is.
Ik zou haast zeggen,ik heb nog een kleinere dochter en een plekkie vrij Knipoog

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:04

Iniedergeval vind ik het een superbeessie!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:02

Wat een super mooi beestje!!
Die kleur!! *kwijl*

En de rest is allemaal al gezegd, alleen zonde dat mensen een discussie gaan voeren in jou topic waar je jou foto's wilt laten zien..

Maar geweldig paardje! Hoe groot is ie eigenlijk? Kan het niet goed inschatten!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:02

wat een super mooie slijm pony is dat jezus!! Kwijl Kwijl Kwijl

de rest is hierboven volgens mij al 200x beschreven, Clown