Lange lijnen met 2 pony`s

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:00

maralyn schreef:
xBontfire schreef:
Mag het even ietsje minder fel tegen TS volgens mij is ze echt wel met de tips over haar tuig bezig geweest?

Dat is maar net hoe je het interpreteert natuurlijk.
Want het was helemaal niet fel bedoeld, maar ogen openend.

Want elke keer komt er een "Ja maar." Om de hoek.
Zo lijkt het helemaal niet, alsof ze daadwerkelijk er mee bezig is.

En al helemaal met ondersteuning van een instructeur?... Die nog bezig is voor haar menbewijs, die theoretisch gezien al eigenlijk geen les mag of hoort te geven..?

Mijn excuses in dat geval, ik vond de 'ach meid weet je zoek het uit' wat bot/fel overkomen, vandaar dat ik het zei. :)

Ik vind ook zeker dat je gelijk hebt met wat je zegt! En ik snap dat het frustrerend is als er steeds een 'maar' in het verhaal zit.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:01

Wat erg dit :')

Ik sta echt met open mond te kijken dat jouw 'instructrice' hier niks over zegt! Volgens mij kan namelijk iedereen met een klein beetje verstand van paarden zien dat dit niet klopt!
Heel jammer dat je niks aan wil nemen van mensen, zij willen jou alleen helpen en willen het beste voor jouw pony. Maar als jij er in blijft geloven dat dit kan is er weinig aan te doen.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:05

mabelbohms schreef:
Jarmo schreef:
Leuke ponys! Maar het borsttuig bij de kleine pony zit echt veeeel te laag!

Ik zou er deze week gaatje bij gaan maken ;)

Ohja, ik weet dat hij geen broek draagt maar aan de kar zit al iets wat dient als broek :o

Een broek heb je altijd nodig!!! Een broek zorgt er voor dat ze kar niet ineens op de pony terecht kan komen met remmen. Het is een rem idee. Heb je een kar waar je de broek niet vast kan maken heb je geen goede kar!

En spijt me zeer maar als je "instructrice" je hier mee laat rijde is het een hele slechte.... 1 die zelf alles nog moet leren!!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 17:13

xBontfire schreef:
Mag het even ietsje minder fel tegen TS volgens mij is ze echt wel met de tips over haar tuig bezig geweest?

Verder ga ik wel mee met andere bokkers, misschien kun je sparen voor een nieuwe kar? Want een niet geremde kar lijkt me ook wel erg gevaarlijk, wat ga je doen als je pony ervan tussen gaat? Dan heb je helemaal niks meer en als hij echt in paniek raakt heb je aan die leidsels ook niks meer. Ik weet trouwens niet of je je kar ook aan kan passen zodat hij wel remmend is? Heb daar verder ook geen verstand van.
Het lijkt me wel slimmer om een echte instructeur te vinden voor het mennen als je hier serieus mee aan de slag wilt, ik men zelf niet en heb het nog nooit gedaan. Maar volgens mij is het een tak van de paardensport die niet onderschat mag worden en is het vele malen moeilijker dan het lijkt!

Leuke pony's heb je daar, ben er maar zuinig op. ;)

Bedankt,
Ik heb de kar net nieuw gekocht maar ik zou kunnen kijken of als het echt nodig is je er misschien een rem op kan laten zetten.

MelissaYM schreef:
Wat erg dit :')

Ik sta echt met open mond te kijken dat jouw 'instructrice' hier niks over zegt! Volgens mij kan namelijk iedereen met een klein beetje verstand van paarden zien dat dit niet klopt!
Heel jammer dat je niks aan wil nemen van mensen, zij willen jou alleen helpen en willen het beste voor jouw pony. Maar als jij er in blijft geloven dat dit kan is er weinig aan te doen.

Ik vind het jammer dat jij ook zo reageerd. Ik ben blij dat iedereen mij probeert te helpen en ik probeer zoals ik al zij echt wat te doen met de tips.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:22

Citaat:
Ik vind het jammer dat jij ook zo reageerd. Ik ben blij dat iedereen mij probeert te helpen en ik probeer zoals ik al zij echt wat te doen met de tips.

Als dit waar is wat je zegt dan zou ik zeggen:kar de deur uit,tuig de deur uit instructrice de deur uit en opnieuw beginnen met deugelijke spullen.en dat zeg ik niet om te pesten.

koetjeboe

Re: Lange lijnen met 2 pony`s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:47

Denk dat een rem er op meer werk is als een paar ogen er op laten zetten. En hou een op met het steeds zeggen als dat nodig is. Ja het is nodig je hebt een rem of achterbroek nodig. En als beginnend menner zou ik niet eens zonder achter broek gaan rijden.

betaal jij voor je instructie. Hoop het van niet. Anders zou ik me geld terug eisen.
hoe oud is die mandy zelf eigenlijk

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 18:02

koetjeboe schreef:
Denk dat een rem er op meer werk is als een paar ogen er op laten zetten. En hou een op met het steeds zeggen als dat nodig is. Ja het is nodig je hebt een rem of achterbroek nodig. En als beginnend menner zou ik niet eens zonder achter broek gaan rijden.

betaal jij voor je instructie. Hoop het van niet. Anders zou ik me geld terug eisen.
hoe oud is die mandy zelf eigenlijk

Ze is 19

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:38

Ook ik ga mee met de vorige reacties.
ik ben dan wel groom bij een 2-span shetlanders, maar ik zie zelfs dat dit goed is.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:56

Ik vind dat TS best tolerant reageerd op de gegeven tips :) Ze probeerd er iig wat mee te doen en het te begrijpen.

En een wagen is niet per definitie geen goede wagen als er geen rem op zit (n.a.v een reactie op de vorige pagina), alleen moet er dan wel gebruik worden gemaakt van een broek die dient als rem.

TS, ik weet dat je broekriemen niet door de stophaken hoort maar als ze lang genoeg zijn kan dit evt een tussenoplossing zijn, ik zal even een foto opzoeken als voorbeeld. Uiteindelijk zal ik er wel twee ogen erop laten lassen als ik jou was. :)

Edit: ik trek een beetje een raar hoofd maar op deze foto kun je wel zien hoe ik mijn broek bevestig aan mijn bomen http://i60.tinypic.com/30nhm9u.jpg

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:08

Het is verstandig om met broek te gaan mennen.
Nederland heeft dan misschien geen heuvels maar als je van draf naar stap wilt dan moet de wagen ook vaart verminderen. Zonder broek gebeurd dit op een vervelende manier, door de lichtogen/brancaarbeugels.
De broek is hier dus voor.
Zou je een foto kunnen maken hoe je het borsttuig nu hebt? Nu je heb iets hebt veranderd na de laatste tips?

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 00:25

Ayla schreef:
Ik vind dat TS best tolerant reageerd op de gegeven tips :) Ze probeerd er iig wat mee te doen en het te begrijpen.

En een wagen is niet per definitie geen goede wagen als er geen rem op zit (n.a.v een reactie op de vorige pagina), alleen moet er dan wel gebruik worden gemaakt van een broek die dient als rem.

TS, ik weet dat je broekriemen niet door de stophaken hoort maar als ze lang genoeg zijn kan dit evt een tussenoplossing zijn, ik zal even een foto opzoeken als voorbeeld. Uiteindelijk zal ik er wel twee ogen erop laten lassen als ik jou was. :)

Edit: ik trek een beetje een raar hoofd maar op deze foto kun je wel zien hoe ik mijn broek bevestig aan mijn bomen http://i60.tinypic.com/30nhm9u.jpg

Ik zal het proberen

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 00:32

hagelslag schreef:
Het is verstandig om met broek te gaan mennen.
Nederland heeft dan misschien geen heuvels maar als je van draf naar stap wilt dan moet de wagen ook vaart verminderen. Zonder broek gebeurd dit op een vervelende manier, door de lichtogen/brancaarbeugels.
De broek is hier dus voor.
Zou je een foto kunnen maken hoe je het borsttuig nu hebt? Nu je heb iets hebt veranderd na de laatste tips?

Sorry maar voor dat ik verder ga met de kar wil ik hem eerst nog een paar keer met lange lijnen en longe trainen want de stemcomando's zitten er nog niet zo goed in als bij m'n andere pony. Hij vind het aan de lange lijnen lastig om bijvoorbeeld met afwenden helemaal recht te lopen (lijkt het zegmaar een beetje of hij dronken is) hebben jullie daar nog tips voor? Is dat gewoon dat ik dat eerst aan de lange lijnen vaak moet oefenen en herhalen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:30

Ik snap dat je eerst met de lange lijnen wil oefenen. Ik wou alleen uitleggen waarom je een broek gebruikt.
Als je pony nog jong is kan het zijn dat hij het moeilijk vind om "alleen" rechtuit te lopen. Zonder iemand die voorloopt of een hek of bakrand naast zich. Dit is iets wat gewoob veel geoefend moet worden

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:33

hagelslag schreef:
Ik snap dat je eerst met de lange lijnen wil oefenen. Ik wou alleen uitleggen waarom je een broek gebruikt.
Als je pony nog jong is kan het zijn dat hij het moeilijk vind om "alleen" rechtuit te lopen. Zonder iemand die voorloopt of een hek of bakrand naast zich. Dit is iets wat gewoob veel geoefend moet worden

Ik heb vandaag en gisteren aan de lange lijnen geoefend en het gaat steeds iets beter

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 10:04

Uit een artikel geplukt van Bob Asselt.
"Afhankelijk van het type en gewicht van het rijtuig, het terrein en de bodem, kiest men voor mennen met of zonder broek."
"Op het lamoen behoren altijd stophaken aanwezig te zijn. Deze fungeren bij het rijden met broek als noodrem. Wanneer het tuig geen broek heeft, behoort de aanspanningen op de stophaken te remmen."